Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 19261 til 19280 af 149177
-
...
ForumindlægI 1994 blev der i danmark prduceret 11.105.000 ton affald. I 2004 var tallet steget til 13.359.00 ton. Jeg skal vise at den gennemsnitlige årlige procentvise i danmark vokser eksponentielt i perioden 1994-2004 og at det er 1,865% Skal man bruge denne formel: Kn = k * (1 + x)n? -
Hjælp til opgave omkring Valves
ForumindlægHej... Håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver, er helt blank :(http://peecee.dk/?id=3911 (opgaven er på engelsk)Jeg tror nok det er lykkedes mig at lave nr 1, men det går virkelig helt galt ved nr 2 osv...På forhånd rigtig mange tak :) -
hvordan siger man..
Forumindlæghvordan siger man dette på tysk?"Denne mand er alt hvad hun ikke er?"Jeg har forsøgt:1) "Diese Mann ist all was sie nicht selbst ist"2) "Diese Mann ist all, die sie nicht selbst ist"synes bare det lyder mærkelig/forkert. er der ikke en smartere konstuktion af denne s... -
Integralregning
ForumindlægHej...Jeg har følgende opgave!En funktion f er bestemt ved:f(x) = 1-e^-x for 0 e^-x for ln2Bestem den eksate værdi af:(integraltegn) fra 1 til 0 f(x)dxSkal jeg starte med at finde stamfunktionen til f(x)? Er lidt i tvivl om hvad jeg så skal gøre derefter... -
tvivl p[ en opgave
Forumindlæghejsa jeg får at vide at der en funktion som er f(x)=-0,5x+5/2 og så siges der at stamfunktionen for f har en tangent med linjen m som er y=2x+1 jeg finder stamfunktionen til at være F(x)=-0,25x^2+5/2x men den er ikke tangent med linjen m.... Hvad gør jeg så?? -
3 små sp.
Forumindlæg1) ATP centrale rolle i energiomsætningen 2) Enzymets rolle i metabolisme. 3) Hvordan metaboliske reaktionsveje kan reguleres. jeg er rimelig sikker på at enzymer nedsætter aktiveringsenergien så reaktionsproceser foregår hurtigere og det må være svaret til 2 så vidt jeg ved. -
a på b
Forumindlæghej..er der nogen der kan eller gidre at hjælpe mig med opgaven.Har ingen ideer om hvordan jeg skal starte med at regne.. opgaven: i et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved: vektor a=(5-t , 2) vektor b=(4 , t+1) , hvor t er et tal. bestem t, således at vektor a er vinkelret p... -
Tophastighed!
ForumindlægEn personbil har en tophastighed på 35 km/t i 1.gear og 110 km/t i 3. gear! Forholdet mellem hastigheden i 2. og 1. gear, er det samme som forholdet mellem 3. og 2. gear! Hvad er tophastigheden i 2. gear!? Den kan jeg ikke lige se hvordan skal regnes ud? -
hjælp til ligninger med brøk i
ForumindlægHej Jeg har to brøk ligninger jeg har svært ved, nogle særlige regler når det gælder brøker? Ved godt med forbehold osv. 1) (5/x+2) - (2/x-1) = (4/x+2) Jeg bliver ved med at få den til kvadratrod af -10 og det kan jo ligesom ikke rigtig lade sig gøre... 2) x+7 - (5/x-2) = 5 på forhånd tak -
Beregning af vinkler?
ForumindlægHvordan beregner jeg vinklerne i to trekanter? Jeg har disse oplysninger til rådighed: 1. trekant: a = 72,7 cm b = 42 cm c = 84 cm 2. Trekant a1 = 8,99 b1 = 15,6 c1 = 18 - Hvordan beregner jeg alle vinklerne i disse to trekanter? -
2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlæghej jeg får de her til nogle højst underlige resultater, nogle der gider hjælp? hvilke tal skal jeg bruge får at få lige store koefficenter, når man nu bruger den metode.. 1) -18x+12y = 16 12x-8y = 10 2) 15x+24y = 765 35x+56y = 1971 3) 8x+13y = 2 13x+ 21y = 3 på forhånd tak... -
hjælp til matopg.
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med denne opgave. skal finde den eksakte ligning til Cosh(x)=2sinh(x) men kan jeg løse den direkte eller skal jeg hen at sætte sinh=(e^x-e^-x) og cosh=(e^x+e^-1) ind. -
Undersøgelse !!
ForumindlægHar et nogle enkelte spørgsmål, som jeg håber i kan svare på. 1) Går du ind for miljø! hvorfor? 2) Støtter du miljø organisationer? Hvilket? 3) Sorter du dit affald efter kompost osv. ? 4) Smider du affald i naturen ! Hvorfor? Simple spørgsmål !! På forhånd tak ! :D -
mol
Forumindlæg1 mol er defineret som den stofmængde, der indeholder netop lige så mange elementære bestandele, som der er atomer i præcis 12 g carbon Ved elementære bestandele forstår man atomer, molekyler, ioner, formelenheder Hvordan kan der være lige mange atomer som molekylder af den samme mængde. fx to ... -
SSO - vægtning
ForumindlægHej.. er lidt i tvivl, så håber da nogen kan hjælpe mig. Min problemformulering indeholder tre spørgsmål. 1. Gør rede for.... 2. Sammenlign... 3. diskutér.. Er lidt i tvivl om vægtningen af hver opgave.. Er det bare ligesom normale skriftlige opgaver? altså hvert spørgsmål vægtes lige højt?? Håbe... -
rettelse
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=17828 1. Rigtigt. 2.Rigtigt 3. Rigtigt. 4. forkert. 5.Korrekt. 6. Forkert. 7. Forkert. 8. Korrekt. 9. Korrekt. 10. Korrekt. 11. Korrekt. 12. Korrekt 13. Korrekt. er de rigtige?? -
Mutationer og arvelige sygdomme
ForumindlægHej :) Hvilke mutationer kan siges at være årsag til følgende arvelige sygdomme? 1. Cystisk fibrose, 2. blødersygdom, 3. muskelsvind, 4. Huntingtons corea Kan de opstå ved forskellige mutationer som fx både en frameshiftmutation og eksempelvis en missense mutation? På forhånd tak! -
Diff. ligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? To funktioner f og g er løsninger til differentialligningen: dy/dx = 3y^2 Bestem f, når det oplyses, at grafen for f går gennem punktet A(4,1). Bestem g, når det oplyses, at grafen for g går gennem punktet B(4,-1) Tak på forhånd! -
Rigtig reaktionskema?
ForumindlægHejsa, er der en venlig sjæl som vil se om de her to reaktioner passer. Jeg er igang med en rapport hvor jeg skulle titrere en svag syre og base. Jeg har valgt at titrer HCl med NH3 og har fået følgende skema: HCl + NH3 --> NH4 + Cl Er det rigtigt? og er forholdet så 1:2? Et sidste spørgs... -
Hjælp - differentialligning
ForumindlægJeg har et spørgsmål om udregningen, kan slet ikke se hvad jeg skal gøre. Opgaven lyder: Differentialligningen: f'(x)=1+f(x)/x og en funktion g er givet ved: g(x)=f(x)/x Vi får oplyst at g'(x)=1/x, hvordan kan man bestemme f(x)?
