Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19281 til 19300 af 98817
-
oversæt en kort dansk sætning til engelsk!
ForumindlægHey guyyyyyyyyyyyyys :-) kunne i lige hjælpe mig med at oversætte den her sætning? "en lørdag aften i selskab med Carrie, Miranda, Sam, Charlotte og ikke mindst Mr. Big - noget af det bedste :-)!" på forhånd, tak! -
Hurtig hjælp om funktion
ForumindlægHelp me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0?? -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Er dette rigtigt?
ForumindlægHej i opgave 1a) har jeg sagt binpdf(20, 0.24, 1), som jeg fik til 2,6% i b'eren har jeg sagt (20, 0.24, 7), som giver 10% og i c'eren er jeg blank -
hvordan bestemmer jeg en forskrift for f? HJÆLP!
Forumindlæghey. min opgave lyder på: den lineære funktion f(x) går igennem punkterne A(-2.5) og B(4.2) opgave: bestem en forskrift for f. jeg er helt lost hvordan bestemmer jeg forskriften for f? tak på forhånd <3 -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
Så takker en af studis største brugere af. Tak for alt! Farvel og tak!
ForumindlægDu kære bruger. Hermed takker en bruger der har været med hele vejen af. Farvel!Ooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh............... Så sker det noget her på siden! For helvede!Til mig selv det kære individs store rædsel faldt jeg over følgende tråd da jeg søgte efter "-1^(1/2)" i søgef... -
Øvelse 8 salg af jordbær
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe med nedenstående opgave? Jeg har prøvet mig frem så mange gange, men forstår slet ikke hvordan man gør? Ole og Dagmar har en lille gård. På lidt af jorden, der hører til gården, planter de hvert år jordbær. De jordbær, de ikke selv kan spise, sælger de ved en b... -
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr... -
Vilkårlige trekant - 1 vinkel, 2 sider
ForumindlægHej Hvilke formel skal jeg bruge, hv is jeg i en vilkårlig trekant kender vinkel A, side a og side b? På forhånd tak! -
vektor
Forumindlæghej forstår ikk helt et spørgsmål vedr. vektorer. spørgsmålet lyder sådan: Bestem samtlige vektorer, der kan fremkomme ved at lægge to af disse vektorer sammen eller ved at trække dem fra hinanden. Afsæt disse vektorer i et koordinatsystem. vektorene er: a= (3 over -2) b= (-4 over 1) c= (-2 o... -
diff. ligning
Forumindlægjeg skal vise at f(x)= (b/a)+c*e^(-ax) er løsningen til y'=b-ay Jeg skal altså have omskrevet den, og det er bare ved at differentiere f(x), men jeg kan ikke få det til at blive på formen....er der nogen der kan hjælpe`? -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak... -
Fysik-A
Forumindlæghej,har overvejet at vælge fysik på højniveau for næste år, (3.g), og ville høre om der er nogen der har erfaringer med dette, om det er meget svært iforhold til obl niveau? med skriftlig eksamen osv. Desuden vil jeg også gerne høre om nogen har valgt kemi-b niveau i 3.g? er nervøs for at havde g... -
hjælp please
ForumindlægEn bils kølesystem indeholder 22 L vand. Hvor meget varme optager vandet, hvis dets temperatur stiger fra 18°C til 85°C? -
Til superstudenterne - fremtidsplaner?
ForumindlægSom det fremgår af en tidligere debat så er utroligt mange herinde stræbere og/eller inteligente hvilket resultere i snit på et pænt stykke over 10 for en del af jer.Jeg tænkte bare på hvad i ville bruge jeres snit til?Vil i på Harvard?Læse medicin ved AU eller Københavns?Matematik?Humanistisk???... -
Ændring i antallet af dansker over pensionsalderen?
ForumindlægJeg har været til skriftelig matematik eksamen idag og jeg er stærkt i tvivl om jeg fik løst følgende opgaver korrekt - Opgave 8, b -
Afklarende spørgsmål
Forumindlæg"Derudover skal du forklare og gøre rede for formlen for arealet af en vilkårlig trekant og for sinusrelationerne". Jeg har studeret matematik på b som elev af fjernundervisning, så jeg har ikke fået noget undervisning og ved derfor ikke om hvorvidt beviset for arealet af en vilkårlig...
