Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19301 til 19320 af 113755
-
Tangent fra dy/dx
ForumindlægHej. Jeg er lidt usikker på om jeg gør dette rigtigt. Jeg har en opgave der siger at jeg skal finde en tangent til dy/dx=y*(x-1) givet punktet P(3,5) men jeg må indrømme jeg ikke helt har forstået hvordan jeg skal bære mig ad. Det seneste jeg prøvede var at følge tangentens ligning som y=ax+b ... -
Ligevægtskonstanten??
ForumindlægHejsa, Jeg skal beregne ligevægtskonstanten ved 25 grader i følgende opgave: Rhodamin B indgår i nedenstående ligevægt mellem to former af stoffet, X og Y. (reaktionsskemaet kan ses herinde http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-op... -
beregn firkant
ForumindlægHej jeg har en eksamensopgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til...Jeg kender arealet af firkantendvs. jeg kender t i formlen a x b = tdesuden kender jeg diagonalen i firkanten, dvs. jeg kender c i (a² + b² = c²)nogle der kan hjælpe mig videre ? -
Bestemme forskriften for andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig. Niveauet er mat b og der må benyttes hjælpemidler! Den lyder som følger: En parabel har toppunkt i punktet P(2,0). Desuden oplyses at Q(-1,-6) er et punkt på parablen. A) Bestem forskriften for det andengradspolynomium: f(x) = ax2 + bx + c , Der har para... -
Reducer !!!
ForumindlægNogen der gider reducere de to her... fatter hat af reducer :)(a+b)-(2a+b)4a*2+(3-7a) -
vektorer
ForumindlægFølgende 2 vektorer er givet: a= (-1 -3) og b= (3t -2) Bestem vektor (b - a) for t = 1 -
reducer udtrykket
Forumindlæghej. jeg skal reducere udtrykket (a-b)^2-2(b^2-ab) Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe det an - har brug for hjælp! :) -
Hjælp ril procentregning. Haster !
ForumindlægHvor mange gange er A større en B A=20505.5 B=12391.4 Håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt :) -
Reducer
ForumindlægHejsa Jeg skal reducere (a-b)^2+2a*(a+b) Jeg husker slet ikke hvordan man gør, nogen hjælp? -
--->>BIOLOGI<<---
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har lavet denne opgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%202%20Immunforsvar.docHar lidt problemer med den 3. opgave.. -
matematik- søger noter
Forumindlæghey jeg sidder her og sveder, jeg skal nemlig op i matematik på mandag, men har intet overblik, ville lige spørge om der var nogle som havde nogle gode omfattende noter til matematik A 1-årigPå forhånd tak -
Monotoniforholdene
ForumindlægHjælp.. jeg skal aflevere matmatik.. men kan ikke finde ud af denne opgave... (uden hjælpemidler) En funktion f er bestemt ved f(x)=1/3x^3-2x^2-5x bestem monotoniforholdene for funktionen f. Plzz hjælp.... -
Geometri, retvinklet trekant
ForumindlægHej, er i tvivl om en opgave, som desværre ikke kan uploades Figur 1 viser et telt. Figur 2 viser længdesnit gennem teltet. Nogle af målene fremgår af figuren. Teltet er bygget op som et typisk telt, med 2 retvinklede trekanter, en i hver ende, og et rektangel i midten, men jeg ved ... -
Hvordan??
Forumindlægdet radioactive stof tritrium reduceres med 6 % om året. hvor mange år går der før stoffets masse er halveret? hvordan udregnes dette? jeg er spejlblank. -
Reducering - hjælp
ForumindlægReducering eller rettere sagt Matematik er ikke min stærkeside, derfor håber jeg, at der er nogle, der kunne hjælpe mig med nogle af disse opgaver. På forhånd tak! Reducere følgende udtryk mest muligt uden lommeregner: Opgave 1) (8a -5) + (6a -9) - (3a + 2) Opgave 2) a(3a - 5b) - 5(2a ... -
Hvad skal jeg sige :O ?
ForumindlægHej :) Om 1 uge skal jeg op til mundtlig NV eksamen. Mine lærer har fortalt, at vi kun meget kort skal præcentere opgaven, da der kun er 10 min. Hvilke punkter er vigtigst ? Hvad kunne de spørge mig om, til emnet: klimaændringer - Regnskoven? Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.... er meg... -
fokusområderne
ForumindlægJeg har en mundtlig eksamen i dansk lige rundt om hjørnet, og jeg mangler info om fokusområderne. Jeg skal vide hvad de forskellige fokusområder hedder og hvad de betyder. Håber det er noget jeg kan få hjælp til inden mandag, da jeg virkelig mangler info om dette. Venlig hilsen Louise -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Hvor meget må man rette i afleveret synopsis?
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at jeg ikke føler, at mine problemstillinger lægger op til det jeg gerne vil med mit AT. Derfor har jeg tænkt noget over, om man godt må ændre i problemstillingerne, hvis man blot oplyser det, når man kommer ind til eksamen - ligesom hvis man har nyt materiale ? ... -
Læsepensum / eksamenspensum
ForumindlægHej alle!Jeg er ved at lave min egen læsepensumopgivelse, da vores lærer ikke har tid. Jeg har 2-årigt biologi på højt niveau, og vil gerne vide hvor meget der opgives til eksamen, og hvor meget der er læsepensum? Og når man taler sider, er det så normalsider. Er det rigtigt at en normalside er 1...
