Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19321 til 19340 af 158493
-
Mundligt eksamen
ForumindlægHar i nogle forslag til enmer, man kunne tage i brug når man, skal op til mundligt matematik eksamen i 9.klasse? -
Fysikopgave.. lille hjælp please?
Forumindlæghej folkens.. har brug for lidt hjælp med fysikken så tæt på eksamen.. håber der sidder nogen genier derude :) opgave 12.9 fra orbit b HTX En fiskekutter som vejer 15 tons, skal trækkes op på stranden. det sker ad et par lange skinner om danner en vnkel på 12 grader med vandret. en wire fastgø... -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
Lidt mat-hjælp. Det haster..
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om det er matematik. I en retvinklet trekant for vi at vide et vinklerne er: A=30,4 grader, B=59,6 grader og C=90 grader. Siderne i trekanten er: a=2,69, b=4,58 og c=5,31. Så lyder spørgsmålet: Beregn højden på b? Hvordan gør jeg det? Jeg ville tro højden af b er det samme so... -
log*log
ForumindlægJeg sad lige og lurede i min formelsamling.. MEN.. der er faktisk ikke nævnt noget om, hvordan jeg ganger 2 log.. fx: log(a)*log(b) Mit bud er "bare" at gange ab sammen.. er det rigtigt? -
Normalfordelinger
ForumindlægJeg er igang med at besvare nogle eksamensspørgsmål, som forberedelse til min mundtlige matematik B eksamen på onsdag. Jeg er snart færdig, men jeg kan simpelthen ikke svare på disse tre spørgsmål inden for 'Normalfordelinger', og har siddet og gloet på dem de sidste 2 og en halv time, så... -
FSA 2002 maj-juni
ForumindlægHej ! Jeg ville spørge om der nogen der har FSA 2002 maj-juni problemregning, matematik tilrådighed - spørger netop fordi at jeg har lavet halvdelen af den og mangler noget inspiration og hjælp til resten (er en nød til matematik) min mail er flower2_m@hotmail.comTak på forhånd!Anders :D -
Reducering - hjælp
ForumindlægReducering eller rettere sagt Matematik er ikke min stærkeside, derfor håber jeg, at der er nogle, der kunne hjælpe mig med nogle af disse opgaver. På forhånd tak! Reducere følgende udtryk mest muligt uden lommeregner: Opgave 1) (8a -5) + (6a -9) - (3a + 2) Opgave 2) a(3a - 5b) - 5(2a ... -
Shurs' herminske spektraler
ForumindlægHej jeg er ny her. Jeg skal vise, at herminske matricer kan diagonaliseres unitært, således vi kun har reelle indgange. Altså at der findes U så V^-1 AU = U^H AH. Jeg er ikke helt med på begreberne. Er der nogen som vil hjælpe mig med dem. På forhånd tak ! -
Engelsk Resumé.
ForumindlægJeg kan vel ikke få en eller anden til at kigge på denne tekst? Jeg synes begreberne er vildt sværre, så jeg vil høre om en engelskfreak evt. vil hjælpe med en oversættelse? Jeg har i følgende studieretningsopgave beskæftiget mig med fagene samfundsfag (a) og matematik (b). Jeg har beskrevet hvo... -
sammenskrivning af de to fag
ForumindlægJeg skriver SRP i matematik og historie, Mit emne er lineær programmering og Vietnam-krigen. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal stille min opgave op. Jeg havde tænkt mig at efter indledningen skulle komme et referat af Vietnam-krigen, og så derefter ville jeg forklare pr... -
Hjælp til snakke opgave!!
ForumindlægHej - kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til denne tale opgave - det er da slet ikke matematik... "Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgte 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985-1990, men henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patien... -
Et Reduktion helvede
ForumindlægHej der ude. Jeg er forholdsvis ny bruger på dette forum. Jeg er igang med lidt selv-studie, så bare rolig - forum topics fra mig her inde kommer i ikke til at savne! Jeg sidder og læser om Reduktion ad bogstavregning. Først og fremmest er der nogen som kan forklare mig hvad det helt præcist bety... -
radius af kugle
ForumindlægFormlen for overfladeareal af en kugle er A = 4*pi(3.14)*radius i anden , hvor A er kuglens overfladeareal og r dens radius. a) Bestem radius af en kugle med overfladeareal 1000 cm3. Håber i forstår formlen. Skal jeg så ikke regne 4*pi ud? Og hvad så efter? -
Er et fysisk produkt et must eller er det okay med et psykisk produkt?
ForumindlægJeg skriver "Mini-SRP" som en afslutning på 2.år på HTX. Mit emne er Affaldsopsamling i byrummet og de fag der indgår er Teknologi og Design. Problemet er at jeg ikke har noget fysisk produkt i tankerne, men derimod en omvending af tankegangen på folk vha. skrappere regler og mere... -
Privatlærer
ForumindlægHey, jeg har brug for en privatlærer der kan hjælpe mig med lidt matematik - især integraler Jeg bor i Fredericia og har matematik A på 3.g :D PLS HELP ME!! -
diffentialregning
Forumindlæghvis at ax^2+bx+c differentialkvotient = 2ax0+b jeg antager vi går +h ud deltay= a(x0+h)^2+b(x0+h)+c - (a(x0)^2+b(x0)+c) =ah^2+2ax0h+h <--- herfra kan jeg se der et a, som ikke skal være der, men svært at se fejlen for mig, hvor ligger den? -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
En HF på VUC ?
ForumindlægJeg synes at der er mange der har fordomme om at hvis nogle folk tager en HF på VUC? men forstår ikke helt hvad forskellen er? er det dårligere? har nogle veninder der tager en hf på vuc efter sommer, og den ene tager en lige direkte efter 10.klasse, og folk griner af hende.. hvorfor? :) -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHar en matematik opgave som jeg ikke kan løse, hjælp Bestem i hvert af nedenstående tilfælde ligningen for linien gennem A og B a) A(-4,-2) og B(6,-12)
