Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19341 til 19360 af 23724
-
Engelsk og religion
ForumindlægJeg skriver i engelsk og religion (som samfundsvidenskabeligt fag), men nu er jeg pludselig kommet i tvivl om mit metodevalg. Jeg skriver om en bog, der handler om en religiøs pilgrimsrejse, hvor jeg benytter religionssociologi til at kritisere bogen. I engelsk bruger jeg en hermeneutisk metode -... -
Religion?
ForumindlægHej. Religion på gymnasie niveau, er det b eller c niveau? -
Arabisk, persisk og hebraisk
ForumindlægEr der andre end mig, der har ansøgt på et af de tre studier på Københavns Universitet med start 1.sep? -
Ideologier
ForumindlægJeg er simpelthen i vildrede mht. til underideoligierne. Hvad karakterisere marxismen og kommunismen, samt kapitalismen? -
Rettelse :-)
ForumindlægHejsa..En der lige hurtigt vil rette denne lille tekst. (Har skrevet den fra dansk - tysk)1) Helga har har sagt meget for et vinde Lonis tillid.Hun har talt med hende, og været sød mod hende.1) Hlga hat viel gemacht, um Lonis Vertrauen zu gewinnen.Sie hat mit ihr gesprechen, und (hat) sind so net... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
restfunktion af en tredjegradspolynomium.
Forumindlægfra en tidligere opgave har jeg fået et tredjegradspolynomium: men jeg har så fået en opgave, som hedder: vis, ved en passende vurdering af den til P3 hørende restfunktion R3(x) at hvordan gør jeg det ? -
AT - kritik af egen synopsis
ForumindlægJeg har tænkt på en ide, som jeg meget gerne vil høre hvad i synes om, for jeg kan ikke helt finde ud af om den holder i "byretten" :) Jeg sidder og er ved at lave mit talepapir til den mundtlige AT årsprøve, og er stødt på et problem. Jeg har om individets rejse fra land til by, og ... -
SRP hjælp
ForumindlægVi prøver igennem, i håbet om, at ingen vil komme med negativ feedback og ignorerer mit ønske. Hej allesammen. Jeg står i den rigtige dårlige situation, at jeg netop har fået 02 for min SRP-opgave, og jeg er rigtig ked af det over det. Jeg føler selv den ligger til en lagt højere karakter, ... -
Folkeeventyr; Prins Hvidbjørn (folkeskolen)
ForumindlægHey peeps, Sidder her og skal aflevere min danske synopse onsdag d. 27 Maj, om godt og vel to dage, er lidt sent ude ved jeg men whatever,, Det er sådan at mit fordybelsesområde er folkeventyr og har dertil valgt eventyret "Prins Hvidbjørn" - Tænkte om der eventuelt var nogen som havd... -
en synopse
Forumindlæghej alle sammen... Er der nogen,der kan rette min synopse - alt stavefejl, kommeaer og sproget. og prøv at se om det er formuleret rigtigt. Det er meget vigtigt. tak på forhånd... :) -
Hvad indeholder begrebet "samfundet"?
ForumindlægJeg har i min dansk historie opgave, valgt faget historie. Og har valgt at beskæftige mig med "samfundet under middelalderen"? Kan nogen hjælpe mig med hvad det helt præcis er jeg kommer ind på? Har ikke mulighed for at snakke med min lærer om det, og jeg skal gang med opgaven. J... -
Mundtlig eksamen(B)
ForumindlægDer er formentlig en del andre herinde, som snart skal op til den mundtlige engelsk eksamen. Så det kunne være meget passende, at starte en tråd i den anledning. I forhold til gode vendninger til eksamen, hvad er der så af habile råd? fx: En anden tekst som er tilsvarende med denne er.......... f... -
Psykologi imod din klasselærer
ForumindlægKan man ikke bruge nogen psykologiske metoder, til at ens lærer får et godt indtryk af en selv, og kan skaffe sig nogen bedre karakter. Var bare nysgerrig, ikke andet :) -
At blive superstudent
ForumindlægHej allesammen. Jeg har gennem længere tid haft et inderligt ønske om at blive superstudent. Det har jeg, fordi jeg dels vil gerne få et højt gennemsnit og dermed komme ind på mit drømmestudie, og dels fordi jeg gerne vil bevise for mig selv, at jeg kan opnå mine mål, hvis jeg bare vil det og arb... -
Talepapir.
Forumindlæghej :) Er der nogen der vil læse mit talepapir igennem og se om det er godt nok? Jeg skal op imorgen - så ville være en stor hjælp. -
litterært værk
ForumindlægHej! I 2.g skal jeg læse et litterært værk, helst ikke for svært. Nogle eksempler? Klasikkere, i må meget gerne skrive hvad værket handler om. på forhånd tak for hjælpen! -
Integralregning beregning af arealet m
ForumindlægHej, Jeg skal beregne arealet af punktmængden m for følgende funktion f(x)=-x^3+9x Punktmængden m befinder sig fra x= 0 til x=3 Hvilken regneregel skal jeg bruge for at løse den?:) -
24 B samf eksamen! hjælp ! :)
Forumindlæghvordan forgår selve eksaminationen? altså skal men selv starte med et 10 minuters oplæg? hvor de ikke må afbryde eller hvordan forgår deT? håber nogen kan hjælpe :) -
Eksamen i engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har nu læst hele mit pensum igennem, og skal derfor begynde og tænke over hvad det er præcis jeg skal sige til min mundtlige eksamen i engelsk på mandag. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne fortælle mig præcis hvad jeg skal sige udfra teksten og hvordan man perspektiv...
