Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19361 til 19380 af 40954
-
Oversættelse.
ForumindlægEr der nogen, der vil læse nedenstående igennem?Dansk: Psykologer siger, at vi bør besvar børns spørgsmål, men de fortæller ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kender svarene.Det er i orden med lette spørgsmål som: ”Er der løver i Danmark? Eller, Kan Bjørne lide honning?” Men hvem kan give et f... -
Feedback på oversættelse
ForumindlægHalløj på Studieportalen. Jeg er begyndt på at have Tysk B på aftenskole, og jeg har nu lavet den første aflevering. Vi skulle oversætte en kort tekst, og jeg vil blive glad, hvis I vil hjælpe mig med eventuelle fejl i min tekst. Jeg har ikke haft tysk siden folkeskolen (tog HTX), så jeg er ikk... -
Rettelse ( ikke meget )
Forumindlæggoddaws alle sammen Jeg har prøvet min bedste med denne opgave, men er lidt svag til tysk generelt. Håber nogle vil rette den igennem. Der vil komme mere i løbet af idag. Opgaven lyder: Wie stellst du dir eine Kindheit im Jahre 2096 vor? Entwickele eine Zukunftvision. Danske tekst: Jeg har ... -
Spanske sætninger - Førnutid
ForumindlægHej, har lige oversat disse sætninger, nogen der kan hælpe med, at fortælle, hvor i sætningerne jeg har skrevet forkert? På forhånd tak. :-) 16. Flyvet fra Bilbao er ankommet - El avión de Bilbao es ha llegado 17. Har i spist fisken med prommes frites eller med salat - habéis comido el pe... -
Analysetegn
ForumindlægHey alle.Jeg har i længere tid haft nogle problemer med analysetegn, altså at analysere. Jeg kan sagtens finde subjekt og verballed i en sætning, men når det kommer til subjektsprædikat, genstandsled og bølge stregen (Som jeg ikke lige kan huske hvad hedder) får jeg problemer. Jeg kan ganske enge... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej med jer : ) ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig en oversættelse , dansk til tysk. Det handler om relative pronominer . Oversættelse, relative pronominer´ Vi kender en ung pige, som har store problemer med sine forældre. Den opdragelse [som] de har givet hende, har været st... -
misforstået
Forumindlæghej.... Jeg har jo valgt at bruge bog. Så bruger jeg bogen, men da jeg brugte bogen, viste sig at det var forkert. Så siger jeg i historie timen i går at man kaldte adelen for værgestanden og det var så fordi i 13-1400 tallet var dens opgave at forsvare kongen og de øvrige stænder ved personlig ... -
Svangerskabsafbrydelse og fosterreduktion
ForumindlægEn kvinde kan uden tilladelse få sit svangerskab afbrudt, hvis indgrebet kan foretages inden udløbet af 12. svangerskabsuge og kvinden, efter at reglerne i § 100 er iagttaget, fastholder sit ønske om svangerskabsafbrydelse. Selv om 12. svangerskabsuge er udløbet, kan en kvinde uden særlig t... -
SSO klage
ForumindlægHey folkens. Hvordan fungere klage systemet? Hele min klasse der har skrevet i faget dansk, og som har haft samme censor er blevet hårdt bedømt ifølge min lærers udsagn. Altså hvis hun har givet 7 har censoren givet 4 osv. Hele vejen igennem. Hvis man klager over ens karakter, og fx. hvis m... -
At få Part-navnet op i header og andre spørgsmål?
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål angående LaTeX, som jeg skriver min SRP i (eller jeg bruger LyX for at være mere præcis). Jeg ønsker her at vide hvordan jeg kan få mit part-navn op i headeren, således som jeg har forsøgt at illustrere det med pile i den vedhæftede fil. Jeg bruger bruger "fancy... -
Desperat brug for hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogen, som kan give nogle bud på, hvilket land - Danmark eller Italien - der vil klare sig bedst industrielt i de næste 10-20 år? og hvorfor...Jeg har svært ved at finde ud af dette og har virkelig brug for hjælp...! -
Rettelse af kort fransk oversættelse
ForumindlægPå billedet er der en lille plads med mange runde borde, og mange blå stole. Pladsen hedder "La Place du Tertre". I baggrunden ser jeg den store, hvide kirke, som hedder "Le Sacre Coeur". Den er meget smuk og meget interessant. Den hedder også "den hvide elefant". De... -
min opgave
Forumindlæghej allesammen. dette er en lidt mere krævende opgave til folk som interesserer sig for historie. jeg har skrevet en historie opgave, men er selv i tvivl om det er noget rod det jeg har skrevet. Af den grund ville jeg bede dem som altså har tid og lyst til at læse den igennem og derefter kommente... -
Engelsk rettelse. Hjælp hurtigst muligt (TAAAK)
ForumindlægHej allesammen derude:) Jeg har noget engelsk, som jeg gerne ville have rette. Det ville være en stor hjælp hvis der var nogle derude som gerne ville hjælpe med at rette:) Det er en stil som går ud på: Textbox were you describe your own selfie (be objective) ... -
9 sætninger fra DK til Eng.
ForumindlægHej nogen som vil se de har 9 små sætninger i gennem?Tak på forhånd1.Hans sidste bog blev desværre en fiasko.2.Jeg ved helt ærligt ikke noget om, hvem der har drukket din sherry.3.Manden så bestemt ikke ud, som om han fortrød (to regret), hvad han havde gjort.4.Hun vidste simpelthen ikke, hvordan... -
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
Meget mærkeligt
ForumindlægJeg er en elev. Jeg er meget aktiv i timerne, men min lærer vurder at jeg er på 7 ?? Det syns jeg er meningsløst! Kan ikke forstå hvordan jeg er så meget nede! Jeg vil mene jeg vil ligge ved de 9-10 men...! -
ordstilling
ForumindlægEr ordstillingen på tysk altid udsagnsled, grundled, genstandsled, hensynsled? :) -
Hvor mange mundtlige højniveauekssamener?
ForumindlægHejJeg bliver student her til sommer, og har forstået det sådan, at man skal op til 4 mundtlige eksamener.Men hvordan kan fagene risikere at fordele sig mht. højniveau- og mellem niveaueksamener, og er der noget, der er mere sandsynligt end andet?Endvidere vil jeg også gerne høre, om der er nogle... -
velfærdsmodel.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lige og knokler med en lille synopsis i samfundsfag som er lektie til fredag. Jeg har strikket nogle underspørgsmål sammen, men er kørt lidt fast. Håber på lidt hjælp. Spørgsmålene lyder følgende: Hvilken betydning har den universelle velfærdsmodel for Danmark? ...
