Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19381 til 19400 af 92586
-
Kemi
ForumindlægHvordan kan man fremstille 200 mL 0,100 M HCl ud fra koncentreret saltsyre. -
Hjælp med produkt til projektopgave!
ForumindlægHej, vi er to piger der skal lave projektopgave i uge 9 og vi er godt igang med at forberede os til det, overemnet er forandring og vi har valgt delemnet skilsmisse. Har i nogle ideer til hvad vi kan lave som produkt?? Vi er nemlig helt lost! -
Funktionel grupper?
ForumindlægHej:) hvilke grupper indeholder acetylsalicylsyre og salicylsyre? :D -
Ungarbejde 15+
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 16 der søger et fritidsjob i KBH. Jeg har nu søgt på nettet samt ledt i aviser for at finde et fritidsarbejde efter skole. Men det har endnu ikke lykkedes. Derfor ville jeg høre om i havde nogle ideer til et fritidsjob i Københavnsområdet? Det er ikke noget specielt job, b... -
Skitser grafen for N?
ForumindlægHar fået denne opg.. populationen N som funktion af tiden t (målt i døgn) givet ved N(t)= 2000/(1 + 39 * e^(-0,1 * t)) a) Bestem ved hjælp af modellen antallet af individer og væksthastigheden til tiden t=0 b) Skitser grafen for N i intervallet (;100), og bestem det tidspunkt, hvor antallet af... -
Ioner i kalk
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på mandag (d. 20/6). Jeg er igang med at lave dispositioner, og er ved emnet "kunstgødning". Jeg har et forsøg, som jeg godt kunne tænke mig at lave til eksamen. Men jeg der er én ting jeg ikke er sikker på. Der står, at jeg skal hælde en opløs... -
Rettelse tak
ForumindlægHej (: Jeg har siddet og fumlet lidt med en spansk tekst jeg har skrevet om. Er der nogen som kunne tænke sig at se det igennem? Så kan jeg sende det til vedkommendes indbakke (: Mange tak. -
Læseprøve 9-4
Forumindlæger der nogen herinde som har facitlisten til læseprøve 9-4 på gyldendals webprøver? Har virkelig brug for svarene fordi at jeg skal træne mit dansk til den kommende terminsprøve -
Kan High School overføres til gymnasium
ForumindlægHej! Sagen er den, at mine forældre er ved at overveje at flytte til USA. Jeg er kun 16, og jeg skal derfor begynde på STX i 1.g efter sommerferien. Jeg ville høre om jeg i stedet for det, kan tage junior og senior år af high school, og derefter flytte tilbage til Danmark og tage 3.g på STX. Det... -
Hvordan dividere jeg!?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan man dividere.. Min regnestykke er 336/8, ved godt det ikke er særlig svært, men vil gerne kende metoden. Ikke den med trappen, den forstår jeg ikke. -
Spansk i gymnasiet - hvad arbejder man med?
ForumindlægHej! Jeg overvejer spansk i gymnasiet. Hvad arbejder man med i spansk? Jeg er meget interesseret i litteratur, kunst og historie - er det noget, man kommer til at arbejde med i spansk? Og hvad med arbejdsformerne? Altså hvordan lærer man? Er det øvelser, små oplæg - ja, hvordan? Og hvad med lek... -
forstår ikke!!!
Forumindlæg10,000 kr til renten 5% p.a født 1998, kan først hæve penge når man er 14 hvor meget kan man hæve, hvis renten er konstant alle 14 år -
Formel
ForumindlægHej Har lige nogle spørgsmål. Hvad er formlen til kerneenergi? Hvad er formlen til fossile energikilder og vedvarende energikilder? -
Kontraponering af implikation
ForumindlægHej SP. Jeg har en sætning (sætning 19, DisMat) omhandlende "kontraponerende implikation", som siger, at . Jeg skal bruge denne sætning på implikationen . Hvis vi kalder venstre side af implikationen (altså antagelsen x er forskellig fra 0) for p og højre side af implikation... -
Hjælp til emnevalg SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP/SOP snart, og skal allerede vælge et emne til på fredag. Jeg har valgt fagkombinationerne Matematik/Idehistorie eller Matematik/Engelsk Jeg har tænkt over lineære regressioner i form af forudsigelser af fx befolkningstal osv eller om Logaritmer, men min lærer vil helst... -
differntialkvotient
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? opgavestilling: a) Differentialkvotienten af: f(x)= 5*(e^2*x) - 10*(e^6)*x + 14 b) Bestem f`(2) c) løs ligningen: f`(x)= 0 Mit svar: a) f`(x)= 10*(e^2*x) b) f`(2)= -3488,3085 c) ?? Tak for hjælpen... -
Problemopgave
ForumindlægVi har i klassen fået en problemopgave, den skal være lavet til i morgen, så vi kan forklare det. Men jeg har prøvet hele dagen, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal lave den. Opgaven: http://i38.tinypic.com/153qlpc.jpg Det ville være fedt, hvis der var en flink sjæl, der kunne lave den, så kan j... -
Mangler hjælp til tysk!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige begyndt i 10. klasse og har valgt at jeg vil have tysk i år, fordi jeg ikke ved hvad jeg vil bagefter endnu. Jeg havde ikke tysk i 9. klsse, så har lidt svært ved det. Det jeg specialt har svært ved, er fordi jeg ikke rigtig ved hvor ordene skal stå hvis jeg slår d... -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
SRP - VØ/MAT
ForumindlægHej, Nogle der har nogle idéer til emnesammensætning mellem Virksomhedsøkonomi A og Matematik A? Mange tak.
