Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19441 til 19460 af 22257
-
Siden b? Cos, Sin, Tan
ForumindlægHvordan finder jeg siden b når jeg keder a som er 7 og c som er 5 skal jeg ikke bruge Sin(A)=a/c men hvordan skriver man det på lommerengeren?? -
cv %
Forumindlæghej min opgave lyder at ved en 3 dobbeltbestemmelse på en prøv fås c1= 1,532 g/L c2= 1,561 g/L c3= 1,556 g/L hvor jeg skal løse gennemsnitet af de 3 enkeltværdier har gjort fik 1,559 g/L b . beregn CV % på tredobbeltbestemmelsen hvordan gør man det ? -
Hjælp Plz
ForumindlægOkay, så problemet er det at jeg har været døden nær de sidste 2 uger (mande syge mm.), og har derfor ikke haft mulighed for at få afklaret hvordan man løser nogle af opgaverne fra vores næste aflevering. Ville derfor spørge om der ikke var en venlig sjæl der kunne forklare mig hvordan jeg skulle... -
Eksponentiel funktion, procent fald?
ForumindlægNedenstående tabel viser lufttrykket i stratosfæren i forskellige højder over jordoverfladen: Højde (km) 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Tryk (millibar) 226 193 165 141 120 103 88 75 64 55 y = b · ax = 1274,5 · e-0,157x -... -
Molare masse og mængdeberegning
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og forsøger at lave en kemirapport, og jeg vil gerne hører om der er nogen der kan hjælpe mig???. Det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne forklare hvordan man udregner det der molare masse, og generalt hvis der er nogen der har noget hjælp til mængdeberegning i Kemi,... -
svarrrrrrrrrrrrrr miiiiiiiiiiiiiiig
Forumindlægjeg lægt opg. for kemi og prøve for hjælp nuuuuuuuuuuuuu -
Syre-basereaktioner
ForumindlægHej derude Jeg har fået stillet følgende opgave, hvoraf jeg har løst a, b og c. Jeg har lidt svært ved at løse d. Håber i kan hjælpe :) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- i en 0,0500M vandig opløsning af methansyre... -
Fusionsprocesser
ForumindlægHej! Jeg forstår ikke hvordan jeg skal opstille kernereaktioner i a) Mange tak på forhånd! -
Elektricitet
Forumindlægen transistor har resistansen 5,1*10^-4 ohm når et lyn slår går igennem den måles strømstyrken til 25 kA lynnedslaget vare 15 ms b) hvor mange elektroner passerer et tværsnit af resistoren under lynnedslaget resistoren har massen 0,72 kg og består af et metal med den specifikke varmekapacit... -
Tandlæge - kvote 2 - EMERGENCY
ForumindlægHey there.. Jeg har lige fået at vide, at den sidste ansøgningsfrist for kvote 2 er d. 15. marts, det er jo meget snart, såå er lidt stresset.. Lige nu er jeg i gang med 3.g, men vil super meget gerne læse til tandlæge i det næste år. MEN, jeg ved, at jeg ikke har snittet til det, så har tænkte m... -
differentialregning
Forumindlægbetragt funktionen: f(x)= x^3 - 4x + 5 for -3 < x < 2 bestem monotoniforholdende og de lokale ekstrama ved hjælp af differentialkvotienten. bestem værdimængden for funktionen. først skal jeg vel differentiere funktionen? f(x) 3x^2 - 4 hvad så?? -
Kan virkelig ikke finde ud af dette!!
ForumindlægBestem c så ligningen x^2+4x+c = 0 har netop én løsning. -
Er I enige med mig?
Forumindlæg1. Bilerne skal ud af byen. Imod. 2. Den fri abort skal afskaffes. For. 3. Alle over 15 år skal have stemmeret. Imod. 4. Der bør indføres dødsstraf i Danmark. For. 5. Homoseksuelle skal have lov til at adoptere. Imod. 6. Den kriminelle lavalder bør sættes ned til 12 år. For. 7. Skoleelever skal h... -
er ****** sur!!
ForumindlægHvordan kan det være at vores historielærer giver os op til 20 siders historie for? Jeg kan jo overhovedet ikke følge med i historie!! Hun brokker sig altid over at jeg ikke siger noget i timerne, men så kan hun da fand** også tage hensyn til os andre! største delen bruger deres computer til at... -
Analyse af "Er lyset for de lærde blot"
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal til at skrive opgave i pædagogik (ja, ved godt at dette ikke er forum for pæd.) og jeg kunne virkelig godt bruge en analyse af "Er lyset for de lærde blot" af N.F.S. Grundtvig, da jeg skal bruge denne salme i min opgave. Er der nogen der ligger inde med den elle... -
Haster
Forumindlæga) Kanten af et bassin har cylinderform, mens bundens form er parabelformet. De lodrette sider er 1,0 m, bassinet i midten er 3,0 m og bassinet er 20,0 meter i diameteren. * Hvor dybt er bassinet 2,0 m fra kanten? * En person måler 1,6 m fra hals og ned. Hvor lant ude kan denne person bunde? ... -
Gratis mode
Forumindlæghej jeg vil bare lige fortælle om en hjemme side, hvor man kan optjene point, og købe ting for det ! Og sygt nok, det er helt GRATIS .. Man kan få nogle utrolig skønne ting, såsom tasker, gavekort,armbånd, halskæder osv .. (: Der er Stort udvælg. Det eneste DU skal gøre, er oprette en profil? ogs... -
Elektromotorisk kraft v. parallelforbindelse
ForumindlægNogen som vil prøve at forklare mig hvorfor den elektromotoriske kraft er mindre ved parallelforbindelse ift. serieforbindelse? På forhånd tak! -
Wh til W
ForumindlægHej, jeg er gået lidt i stå i en ellers simpel opgave, da udsagnet Wh forvirrer mig. Jeg har aflæst på en energimåler at den har brugt 28 Wh, og det vil jeg gerne have i watt. er det så bare 28*60*60? Spørgsmål 2, beregner en energimåler også ud fra hvor mange sekunder man målte i? Etilfø... -
Definition på en differensligning
ForumindlægHej derude Jeg arbejder på det sidste med min SRP, og har brug for noget hjæp. I min analyse gennemgår jeg en matematisk model for prisdannelsen, og i den sammenhæng nævner jeg en ikke-homogen første ordens differensligning. Jeg vil kort forklare hvad en differensligning er, og hvad betydn...
