Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19481 til 19500 af 36005
-
fuldstændige løsning
Forumindlægvis at den fuldstændige løsning af M¨x+Kx=0 kan skrives: (x1 x2) =A1(1 1)*cos(kvadratrod((k/m)*t-ø1))+A2(-1 1)*cos(kvadratrod((3k/m)*t-ø1)) kan det gøres på en nem måde i maple (kan ikke få den til at gøre det lige nu) -
Mættet / umættet alkohol?
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig, hvordan en alkohol kan være mættet/umættet? Det eneste svar jeg kan komme frem til er, at mættede alkoholer er alkaner, mens de umættede er alkener eller alkyner, og er ustabile, fordi OH-gruppen er bundet til er dobbelt - eller trippelbundet C-atom? Er det rig... -
Hvordan kan man dreje det arabiske forår i en historisk retning?
ForumindlægHvordan kan man dreje det arabiske forår i en historisk retning, så det hele ikke kun bliver samfundsfag? PÅ forhånd tak -
Opluftet i 3
ForumindlægHvordan regnes det ud, hvos noget er opløftet i 3? F.eks. hvis: 952,38095238095 = v^3 På forhånd tak. -
2. gradligninger og polynomier
ForumindlægHej hvis man skal finde x i f(x)=x2-5x+8 så skal man løse 2. gradligningen x2-5x+8=0..? men hvorfor sætter man det lig med 0..? det er det jeg ikke forstår.. -
Spændende!
ForumindlægOpgave 1 -------- I nedenstående tabel ses resultaterne af samtlige hjerteklapoperationer i 2007-08 ved Odense Universitetshospital, OUH sammenlignet med resultaterne ved landets øvrige hjertecentre.------------------------------------ Død indenfor 30 dage efter operationen: OUH = 11 De øvrige... -
SSO Komplekse tal
ForumindlægHej jeg skal skrive om komplekse tal til 3års opgaven, og jeg synes det er lidt svært at overskue emnet som en helhed. umiddelbart er tredjegradspolynomiet, og dets relation til komplekse tal, det jeg bedst kunne tænke mig at sætte fokus på, men er lidt i tvivl om hvordan man kunne stykke sådan... -
kilder
ForumindlægHej,. Jeg skal op i historie imorgen. Men, forstår ikke.. hvordan kan man se om en kilde er en første eller andenhåndskilde? og endvidere primær eller sekundær. Hvordan finder man frem til det?:) Hilsen Catrine -
En god indledning :)
ForumindlægHej derude :) jeg har skrevet en kort indledning (ca. 5-6 linjer) af en historie..Er der nogen som, har lyst til at læse den igennem?? -
Hvorfor skal der være komma?
ForumindlægHvorfor skal der være komma, hvor markeringen er? Og en af de hurtige og nemme måder at øge udbuddet af arbejdskraft på(,) er at fjerne topskatten, siger rapporten. -
2 spørgsmål
Forumindlæg1) Jeg har et align-miljø bestående af to linjer. De skal begge have "nummerering", med a og b. Jeg har prøvet at skrive følgende: \begin{align} 2 &= 2kt+3k \label{eq:a} \2t &= kt^2+4k \label{eq:b} \end{align} I stedet for a og b skriver den tal, i den rækkefølge det nu passer ind i d... -
Kildekritik ?
ForumindlægHej. Jeg er havnet i den situation at jeg skal inddrage nogle kilder i en historieopgave om den franske revolution, men det er ikke noget jeg har efaring med. Derfor ville jeg høre om nogle måske kunne forklare mig hvordan man skal indrage sådanne kilder og hvad det lige præcis indebærer at lave ... -
Design til app til brug på HTX
ForumindlægHej, Jeg skal til HTX kom/it eksamen lave en app. Jeg har valgt at lave en webapp til iPad, som skal indeholde nødvendige formler og forsøg til brug i undervisningen. Problemet for mig, er at jeg i øjeblikket har et meget kedeligt design, men er meget i tvivl om, hvilket design min målgrupp... -
Hjælp
ForumindlægHejza alle sammen, ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at løse nogle matematik opgaver, har nemlig virkelig brug for noget hjælp. Opgaverne lyder sådan: Bestem intervallerne hvor følgende funktioner er voksende og aftagende. a. f(x)= x^2-4x+8 b. f(x)= -2x^3-3x+6 c. f(x)= x^5-5... -
kognitiv psykologi
Forumindlægstyrker og svagheder ved kognitionspsykologien i forhold til andre psykologiske retninger? er der nogen der kan hjælpe mig med det? på forhånd tak! -
Faktorisering af polynomier
ForumindlægJeg sidder med et lille problem ang. faktorisering af polynomier. Jeg tror jeg simpelthen har stirret mig blind på det, da alle tekster jeg har set, som omtaler den omskrivning jeg er i tvivl om, blot udfører den uden yderligere kommentar. Det relaterer sig om Eulers løsning på Basel-problemet. ... -
rettelse stor opgave
ForumindlægHej.. Er der nogen som kan rette min 10 sides rapport for fejl... -
Fodnoter i DSSO (samf) (Kildehenvisninger) - hvor mange, hvordan?
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg er så småt ved at begynde den seriøse skriveproces i forbindelse med Den Større Skriftlige Opgave som jeg har valgt at skrive i samfundsfag - min tvivl går på: Er der et "loft" for antallet af fodnoter? Jeg mener at det ikke er absolut nødvendigt med henvis... -
Flaskehalsproblemer
ForumindlægHej allesammen herinde. Hvordan forklare man begrebet; Flaskehalsproblemer? Håber at hører fra jer. -
Validitet og reliabilitet
ForumindlægHeeey folkens Nogen der kan hjælpe mig med forståelsen af validatet og reliabilitet. Ved at validatet (=gyldighed) og reliabilitet (pålidelig)...har søgt lidt frem og tilbage, men mangler bare nogle eksempler for en bedre forståelse og forskellen på de 2 begreber. Nogen der har nogle gode e...
