Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 19501 til 19520 af 31730
-
Hjælpp... Lost
ForumindlægHej .. Jeg har brugt ca en time for at løse dette opgave - men jeg er totalt lost... I Knuthenborg Park & Safari er der 6 sibiriske tigre, en han og fem hunner. De lever i Tigerskoven, der er et lukket område på 3 ha. I naturen hersker en hantiger over et område på 40 - 100 km2 og... -
Induktiv, deduktiv.
ForumindlægJeg skal lige være sikker på jeg har forstået det rigtigt. (Vi skal bruge metoderne udfra litteraturhistorisk) Deduktiv: tager litteraturhistorien og går i dybden med teksten og finder træk fra den periode. Induktiv: tager udgangspunkt i teksten og finder eksempler på hvilken periode det kan st... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
Hvordan isoleres x, når x både står i tæller og nævner
ForumindlægHvordan isoleres x i nedenstående ligning? y = 1-x/x+2 -
Differentiation?
Forumindlægx+xy=2y Så skal jeg finde differentialkvotienten. Jeg kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre? x+xy-2y = 0 og hvad mere? -
Udregning af radius
ForumindlægJeg har følgende formel: V=(2*pi*r3) :3 V = rumfang, som er oplyst til at være 16,75 m3 altså 16,75=(2*pi*r3) :3 Hvordan kommer jeg vidre, når jeg skal finde radius, som jeg godt er klar over er r i formlen...?? Kan en venlig sjæl hjælpe en mor, der prøver at hjælpe sin datter?? Med venlig hilsen... -
synopsis
Forumindlæghej. Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp. Jeg er gået helt kold i min synopsis. Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejse... -
Mat A skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger opgaver og øver til min eksamen . Men synes der er så meget og tror ikke jeg vil kunne huske det hele ?? så jeg tænkte om i kunne hjælpe med gode råd omformuler og opgaver som i tænker vil være en god ide at fokusere på -
Rapport -procentregning
ForumindlægHej allesammen .:)...Nogle der vil hjælpe mig med at forstå dette? Prisen på en varer nedsættes med 25%. Efter nedsættelsen koster den 550kr. Hvad var prisen før nedsættelsen. Jeg har selv prøvet at lave den ved at sige f= 550 F= 1+r . Men så ved jeg ikke med resten da jeg har sagt F= 1+ 0,25 s... -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
Differentialregning
ForumindlægHej allesamen, kan nogle hjælpe mig med den nedenstående spørgsmål redegør for differenskvotient, definition på differentialkvotienten f'(xo) og regnereglerfor differentialkvotienter Hvad skal jeg præcis, håber nogle vil hjælpe :D -
differentiere 𝑓(𝑥) = 1/2 , x ≠ 0.
ForumindlægHej jeg skal differentiere f(x)=1/2 , x=0, hvor jeg skal bruge 3 trinsreglen. Håber derfor nogle kunne hjælpe, da jeg er er ret så lost:O Tak på forhånd:) -
Nogen der starter på fysik-studiet på KU til september?
ForumindlægJa, som overskriften siger :). Er der nogen herinde der ligesom mig skal starte med at læse fysik på Københavns Universitet til september? Synes det kunne være spændende allerede nu at finde nogle af sine fremtidige studiekammerater. Mvh. Dennis Hansen -
Matematikhjælp :). Nogen der vil hjælpe?
ForumindlægHej alle :), Er der nogen der gerne vil skrive maplereglerne til mig, for jeg har glemt dem. Altså det der med plot, restart hvad det bruges til osv. Så er I søde :) -
Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
ForumindlægHej, har denne opgave, men er meget usikker på den, kan nogen hjælpe? -
regler for at tage et fag om
Forumindlægjeg er i tvivl om jeg kan tage min engelsk på b niveau om. jeg har en hel hf eksamen. her har jeg engelsk på c niveau fra 2006. Dog har jeg en engelsk på b niveau fra 1996. kan jeg er ikke tilfreds med karakteren og jeg ska bruge b niveau for at komme ind på medicin studiet. jeg ta' den eksam... -
Psykologi - hjælp
ForumindlægHej. Jeg er på vej til 9. klasse, hvor det gælder. Indtil videre har jeg ingen problemer, og jeg klarer mig godt i skolen. Jeg er en af dem, der får topkarakterer. Jeg vil rigtig gerne være psykolog, men hvis jeg kom på gymnasiet, hvilken linje skal ... -
reelle tal hvilke er det ?
ForumindlægHej jeg har tænkt på hvad er de reelle tal egentligt for nogle ? sådan en simpel definition er hvad jeg er ude efter .. her er nogle af spørgsmålene som jeg vil have opklaret. jeg har forstået det sådan at alle tal fra 1 og op er relle tal 1- spørgsmål : hvad med kommatal ? f.eks 1,5 er det ree... -
HJÆÆÆLP HASTER
ForumindlægPå billedet ses Golden Gate Bridge indlagt i et koordinatsystem med enheden meter (2) på begge akser. Koordinatsystemets nulpunkt ligger ved vandoverfladen hos den nordlige pylon til venstre i billedet. Bærekablets monteringspunkter på de to pyloner ligger 220 ... -
Optagelsesprøve 2010
ForumindlægHej Jeg ville gerne lige høre om noget fra dem der har været til en optagelsesprøve til gymnasiet sidste år. og kan fortælle konkret hvad der forgår under prøven og om de giver kommentarer efter hver prøve....Er vildt nervøs for at jeg dumper.
