Søgning på: amish folket. Resultater: 19521 til 19540 af 19974
-
Spøgelset Mule Killers
ForumindlægHej, I de 40 dage, jeg har været på Studieportalen, er det spørgsmål, jeg oftest er stødt på, spørgsmål der handler om engelske stile om "Mule Killers" Jeg har hidtil prioriteret IKKE at gøre noget ved spørgsmålet, fordi der ligger så meget i forvejen. Men nu fortæller Ayazaman mig, at ... -
Oversættelse
ForumindlægHej folkens har lavet en oversættelse, og vil blive rigtig glad, hvis der lige var nogen der gad at læse den igennem :D Har især haft problemer med 5,6,8 og 9... Især 9. På forhånd tak! ;) 1) Filmen ”Napola” handler om en ung bokser, der drømmer om en stor karriere. D... -
Hjælp til forskellige fysikopgaver
ForumindlægHey yo folkens Jeg har tre opgaver, som jeg ønsker hjælp til! 1) Elbil En batteridrevet elbil kører på en vandret vej. Spændingsfaldet over dens motor er 36V. Grafen ( http://fys.dk/opgaver/Bilag/E4.pdf ) viser sammenhængen mellem motorens eftekt P og bilens fart v. Jeg har så løst både opga... -
engelsk?
ForumindlægKompendiet "Forkortelser på engelsk" bør nok undergå en vis revision, både for at elever kan finde Studieportalens råd troværdige og for at undgå at folk skal finde Studieportalen alt for tåbelig. 1 Man skriver: "Når man skal skrive en dialog, er det naturligt at bruge sammentræk... -
Oversættelse!!! vigtigt.
ForumindlægHej folkens. Jeg har oversat en tekst, som jeg har haft lidt problemer med, håber i kan hjælpe, ville være en stor hjælp. :) Kenia er en ung pige fra Nicaragua. Nicaragua er et land i Mellemamerika. Det ligger syd for Honduras og nord for Costa Rica. Nicaragua er et fattigt land. Kenia e... -
rette en oversættelse , tak
ForumindlægKære far og mor. Kun et par linier for at fortælle jer, at jeg er kommet velbeholden hertil. Det var en drøj tur over Vesterhavet; det var skrækkelig koldt, og en del af vejen måtte vi sejle ganske langsomt, da havet var fuldt af is. Der var ikke mange passagerer, og de fleste af dem var søsyge;... -
Rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægNogle venlige folk derude, der vil se min oversættelse igennem Den danske tekst lyder: I den tyske grundlov står der, at landet er en demokratisk forbundsstat. Forbundsrepublikken består af 16 delstater, som alle har deres egen regering. Efter genforeningen i 1990 taler man om de 11 "g... -
Patrick loven - rettelse... Vildt vigtigt!!!!!
ForumindlægEtik til tiden – tid til etikken Af: Hafsa Hassan Som man kan se på overskriften, er der tale om en sag som havde fået alt for lidt tid. En alt for hurtig beslutning, som satte gang i mange diskussioner og som hurtigt blev offer for folks misbilligelse. Det drejer sig om den såkaldte &rdq... -
kort oversættelse - hjælp
Forumindlægjeg har oversat denne lille tekst til engelsk: Kære far og mor. Kun et par linier for at fortælle jer, at jeg er kommet velbeholden hertil. Det var en drøj tur over Vesterhavet; det var skrækkelig koldt, og en del af vejen måtte vi sejle ganske langsomt, da havet var fuldt af is. Der var ikke ma... -
Tyskoversættelse - Der Bruch (1997)
ForumindlægHej folkens :) Jeg ville blive rigtig glad hvis en ville rette og evt. vurdere denne oversættelse - tak ;-) Der Bruch Martin Cramme er ca. 18 år, da krigen er forbi. I 1948 træffer han Dora, som han gifter sig med. De første år af deres ægteskab er de meget fattige, men en dag finder de tilfæld... -
Tysk Hjælp!!!
ForumindlægHeej folkens :) Nogle søde mennesker, som vil rette den her for mig?? på forhånd taak :D I den første opg skal jeg: Omskriv nedenstående tekst ”Phillipp, 16 Jahre” til indirekte tale, således at både personlig og possessive pronominer bliver omsat til 3. person. Husk nu, at det person... -
Tysk aflevering til i morgen!!!
ForumindlægHeej folkens :) Nogle søde mennesker, som vil rette den her for mig?? på forhånd taak :D I den første opg skal jeg: Omskriv nedenstående tekst ”Phillipp, 16 Jahre” til indirekte tale, således at både personlig og possessive pronominer bliver omsat til 3. person. Husk nu, at det person... -
Alt er forkert! Studieretning + klasse! HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Jeg håber virkelig I vil kunne hjælpe mig. Jeg sidder nemlig fast i et STORT dillemma. Her kommer situationen (beskrevet -->)Jeg går på et fantastisk gymnasium, som jeg er rigtig glad for. Det er stort, og er ret tæt på hvor jeg bor. Jeg går lige nu i 2.g og starter i 3.g efter ... -
Oversættelse Retning
ForumindlægHej er der ikke nogen der lige vil kigge på tyske igennem ? :) . Og så også lige hjælpe mig med at lave en enkelt linie i 2) 1) Det er staten der definerer hvad der er kunst – problemet er, at der ikke kommer nogen udvikling i kunsten, et andet er problem er at der er censur, det bliver i... -
Essay - respons på essay
ForumindlægHej med Jer! Jeg vi gerne hører jeres mening om følgende tekst er en essay/hvad mangles der for, at det er en essay? FART ER EN DØDELIGSYGDOM - Fuld af spænding mens den er i udbrud, og slutter livet med et brag Alle ved at fart dræber, og hvert år hører vi om utallige eksempler og Joh... -
Grammatik :(
ForumindlægHej med jer. Kan I derude hjælpe mig med at få rettet min grammatik? På forhånd tak. Livet På billedet ser man mange figurer fra forskellige ting der sker igennem livet. Hvis man starter nedenfra bunden kan man se et forældrepar, som løfter deres barn. Moderen og barnet er hvidt som der symbo... -
HJÆLP! RET STIL !
ForumindlægHej, her er min stil som hedder: mellem midnat og morgen. Kravene er at miljøet skal beskrives, og der er et billed af Nørrebrogade, så historien skal passe til billedet. På en måde skal den skrives som en artikel. I må gerne rette, og give kritik og fortælle hvor meget i tror jeg kan få. MEN JE... -
rette den for sprogfejl
ForumindlægEr der en der vil læse min stil, og kan rette den for sprogfejl, kummer og punktummer. Jalousidrab Nygift mand dræbt med kniv på bryllupsdagen. Broren gik amok og dræbte sin egen bror. Politifolk jagter netop nu den formodede gerningsmand, Ebbe, der er mistænkt for at have dræbt sin bror. Efter... -
Droppe ud af gymnasiet tæt på eksamen
ForumindlægHej studieportalen. Jeg ligger inde med nogle dybe problemer angående min uddannelse. Jeg går på HF på 2. år som 19 årig, og der er eksamener om under en måned. Jeg har kæmpe lyst til at droppe ud. Jeg går med ekstrem præstationsangst, men ikke mindst er jeg utrolig dårlig i skolen. Jeg er teknis... -
Mini oversættelse- tysk
ForumindlægHej. håber virkelig der er nogen der vil rette min stil eller fortæller mig hvor der er fejl. den skal afleveres imorgen. jeg har prøvet at rette den. Artiklen handler om Peter sand. Han fortæller om hans tvillingebror, Ebbe Sand. Han fortæller, hvordan det var at vokse op som tvillinger. Han sag...
