Søgning på: analyse william. Resultater: 19541 til 19560 af 24034
-
Et forsøg om Chloroquinanaloger som antimalariakandidater med potent in vitro- og in vivo-aktivitet
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP opgaven og grundet corona måtte vi ikke lave nogle forsøg selv men vi skulle selv finde forsøg og data på nettet. Jeg har fundet følgende forøg https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6215995/ Problemet er at den er skrevet på højt niveau som gør det svært for mig som e... -
Fransk stil
ForumindlægHey :)Er der nogen der gider kigge min franske stil igennem? Der er intet der skulle oversættes, det er bare en dårlig analyse af to franske sange..Håber nogen gider (den er lidt (meget) lang), og på forhånd tak!! :)J’ai choisi les deux chansons ’Répondez moi’ (Francis Cabrel) et ’Quinze ans’ (Ze... -
Dansk opgave
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med min opgave i dansk som jeg ikke forstår. Opgaveformuleringen lyder således: I opgave 1 i dette modul skrev du fire artikelindledninger, nu skal du skrive artiklen færdig med inddragelse af en medieanalyse. Her vælger du en af opgaverne og skriver din artikel... -
Stof til SRP og baggrundsviden
ForumindlægJeg har i min SRP valgt at skrive om Michael Moores kommunikative virkemidler i henholdsvis hans skrevne værk "Stupid White Men" og i hans film "Sicko" Min problemformulering lyder på følgende; "Der ønskes en sammenlignende analyse og fortolkning af Michael Moores kommu... -
SRP om Amerikansk udenrigspolitik siden 1989
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP, eller prøver på, men kunne rigtig godt tænke mig lidt hjælp da min problemformulering er meget bred og jeg derfor har mistet overblikket. Jeg skriver i samfundsfag og historie og min problemformulering er således: 1. Redegør for centrale træk ved amerikansk udenrigspolitik ... -
Haster - beregn værdien for x i stoffets molekylformel
ForumindlægJeg er klar over, at der er flere, der har spurgt om følgende opgave, men jeg er stadig usikker på de svar, der er givet herinde. Opgaveformuleringen lyder således: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens ... -
Metode i old(+ sammenspil med historie) i AT
ForumindlægHej derude. Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til AT, vedrørende metode afsnittet i præsentationen. Jeg har følgende skrevet hvad jeg selv opfatter som metoderne i fagene samt sammenspillet imellem dem. Vil meget gerne have nogle kommentarer/rettelser eller en godkendelse af mit arbejde. Jeg ... -
Skriv dit yndlingscitat/yndlingsordsprog!
ForumindlægHejsa!Jeg har om citater og ordsprog i dansk og vil meget gerne høre dit yndlingscitat eller yndlingsordsprog. Du må gerne komme med din helt egen version eller ændre lidt på et originalt.Fyr løs! :-) -
Terrorisme
ForumindlægHejsa igen, så er det tid til at få forberedelserne til projektopgaven helt på plads :~) Jeg har nu sammen med min makker fået læst omkring 2000 siders litteratur om Terrorisme (vi tager vort udgangspunkt i 11/9-2001), og nu skulle problemformuleringen og dispositionen snart færdiggøres. Forreste... -
Projekt
ForumindlægIdet jeg i denne juleferie har tænkt mig at skrive hele min projektopgave har jeg oprettet dette fora, i den forhåbning, at folk der skulle være i stand til at hjælpe, vil gøre dette :~)Hvad jeg i dag beskæftiger mig med er mine kildekritiske overvejelser med hensyn til anvendte avisartikler, hvo... -
!!!!!Matematik hjælp!!!!!!
ForumindlægHej. En funktion f er bestemt1-e^-x for x større end eller lig med 0 og for x mindre end eller lig med ln(2)oge^-x for x større end ln(2).Jeg skal så beregne integralet fra 0 til 1. Jeg bliver jo så nødt til at have to integraler. Men hvilken fælles værdi kan jeg bruge. Det er jo kun den en... -
3. årsopgaven
ForumindlægHej alle sammen!Jeg går i 2.g og skal til at overveje hvad jeg skal skrive om i 3. årsopgaven. Jeg overvejer kraftigt at skrive i dansk, derfor tænkte jeg om der er nogle af jer, som har skrevet en sådan opgave... Hvordan adskiller denne sig fra fx danskopgaven i 1.g ...?På forhånd takHilsen Sasha -
Matematik hjææælp:((
ForumindlægHejsa herinde. Jeg har en matematik rapport for, hvor jeg bla. skal beskrive de tre funktionstyper: Lineære funktioner, eksponentialfunktioner og potensfunktioner. Jeg skal også Forklare hvad forskellene er samt hvordan man bestemmer a og b. Har lidt svært ved at forstå det, ved ikke helt hvo... -
et ord/begreb
ForumindlægEr der en der kan være sød, og fortælle mig, hvad ordet, stereotyper betyder, og hvorfor det spiller en vigtig rolle på min skole (handelskolen) med det mener jeg, at vi arbejder med det i en bog som hedder kultur, men nu skal vi til at læse en tekst og fortælle de gode og dårlige sider ved det... -
Valgfag - Musik eller billedkunst eller...?
ForumindlægHeyJeg har både fysik og matematik på 2-årigt A-niveau og har kemi på b-niveau i år. Men nu er tiden kommet hvor jeg skal vælge mit mellemniveau fag som jeg skal have i 3.g.Tidligere var jeg sikker på at jeg skulle have musik fordi jeg både spiller klaver og synger (til husbehov!) og syntes at ... -
fysik: det eller vi eller jeg?
ForumindlægI alle de år jeg har skrevet opgaver og rapporter i fysik/kemi/mat har der været en ting jeg har været tvivl om. Når man skriver en sætning, skal man benytte "det", "vi" eller "jeg". F.eks. i en fysik opgave:Vi antager, at gassen af ioner er en idealgas...eller Det a... -
kokain
Forumindlæghej. er der nogen her ind, som kender noget til stoffet kokain. jeg kunne godt brug lidt hjælp om kokains struktur. lidt om hvad er det for nogen bindinger man kan se på den har, og hvilket grupper, sådan nogen som aminer, og ester. -
ester eller ikke???
ForumindlægHey!Er CH2OH en ester eller ik? Er kommet i tvivl, jeg ved at R-COO er en ester men det andet (CH2OH) er lidt mærkeligt. Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har en syre (COOH) som reagere (kondensationsreaktion) og bliver til COOCH3 og dette reagere også (måske flere gange) og ender med CH2OH... -
chloridionkoncentrationen i havvand
Forumindlæghej... ville hører om der var nogle der kan hjælpe mig.. det er fordi, vi skal skrive rapport om chloridionkoncentrationen i havvand, og her er jeg så ret meget på røven, fordi jeg var syg den dag vi lav dette forsøg.. så hvis jeg kunne få lov til at ser hvad det gør ud på ville jeg blive meget g... -
Hjælp til religionseksamen
ForumindlægJeg skal op i religion og er begyndt at læse, men er blevet i tvivl om, hvad jeg egentlig skal læse.Jeg er gået i gang med at læse baggrundsstoffet i vores grundbog. Og her meldte første spørgsmål sig: Skal jeg læse alle de sider vi har læst i bogen, eller kan jeg nøjes med notaterne?Så blev jeg ...
