Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 19541 til 19560 af 75430
-
Tysk lektier, ret teksten.
ForumindlægHej, jeg har nogle danske sætninger jeg har oversat til tysk. Nogle som kan rette det tyske? Haben: l. Jeg har en bog - Ich habe ein Buch </o:p> 2. Havde du en bil ? - Hattest du ein Auto? </o:p> 3. Han har haft en hest – Er hatte ein Pferd gehabt </o:p> 4. Hun har ... -
Pektin i citron og pomelo?
ForumindlægEr der nogen, der kender forskellen på pektinindholdet i citron og pomelo? Jeg har googlet rundt i en time uden held, så det ville være en stor hjælp med et svar! -
dokumentation
ForumindlægHej.Jeg er ved at skrive en opgave hvor jeg er løbet ind i et problem, jeg mangler dokumentation. Jeg ved at hvis børn ikke får rørt sig nok kan det have de konsekvenser at de ikke udvikler deres muskler og motorik ordentligt. Dette ved jeg på baggrund af et interview med en sundhedsplejerske, me... -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Spørgsmål omkring opgavens problemformulering
ForumindlægJeg har fået en opgave for som lyder : Skriv en analyserende artikel om kortfilmen Strangers (tekst 1). Din artikel skal indeholde en analyse og fortolkning af Strangers, hvor du bl.a. karakteriserer de filmiske virkemidler og genretræk. Du kan hertil inddrage tekst 2 om kortfilm. Undersøg fi... -
Matematik lærer til 3.ger
ForumindlægHejsa jeg er en pige fra indre vesterbro som er utrolig interesseret i at finde en matematik lærer eller et kursus eller lignende hvor jeg kan få ekstra undervisning. kender du til noget eller kender du nogen der kan hjælpe mig må du meget gerne svare på indlægget. og jeg betaler mig gerne far d... -
Hjælpe Verber
ForumindlægHeeey. Er der nogen der ved noget om hjælpe verber på engelsk? -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej.. jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilke gymnasium der passer bedst til det jeg vil.. Jeg tænkter at jeg i fremtiden vil noget med medicin.. altså så det er noget med matematik, engelsk , fysik kemi osv.. ville det være bedst hvis jeg tog stx, eller htx? og hvis jeg vælger den studie retnin... -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble... -
Kan IKT faget på HTX hæves fra "C-Niveau" Til- "A-Niveau"?
ForumindlægHej alle SP9;er. Håber i kan besvare mit spørgsmål vedrørende Hævning af fag.- Spørgsmålet er ved overskriften!- Tak på forhånd -
Søren Ryge
ForumindlægHej har nogle af jer set Sørens udsendelser før. Jeg skal netop svarer på nogle spørgsmål angående om hans udsendelser kan nogle hjælpe mig med det? g) Hvem er mon målgruppen for Ryges udsendelser? Læs om målgruppesegmentering s. 12-14 i kompendiet h) Hvordan er afsender- og modtagerforholdene... -
Opgave
ForumindlægHej jeg har fået en opgave for som skal skrives på engelsk. Jeg er ikke særlig god til at skrive på engelsk, derfor har jeg fået hjælp med at skrive opgaven på engelsk. Jeg vil lige høre, er det snyd hvis man får hjælp med at skrive opgaven på engelsk selvom man løser opgaven selv, men får bare h... -
Mindstekrav mat B
ForumindlægHej jeg er en pige der får 12-taller i dansk, engelsk, fransk, samfundsfag, historie osv. Men jeg er elendig til matematik, fysik og kemi. Jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Fandt eksemp... -
Fået tilsendt en pakke af body?!?!?! :O
ForumindlægOkay, sikkert en fra min klasse der har klikket på en annonce her på Studieportalen (nærmere en annoncør, som hedder body), der har vedkommende skrevet mit navn og nu har jeg fået tilsendt et par tanga trusser som jeg har fået en faktura med til, det ser ud til at jeg også er medlem og får andre ... -
Areal af cirkeludsnit
ForumindlægHej! Opgave 15, side 7 i dette dokument er forvirrende synes jeg: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/091211_STX_mat_A.ashx Der står, at blomsterbedet har form som et cirkeludsnit, og vinklen kaldes v, hvilken måles i radianer. Heraf burde arealet A af blomst... -
Har svært ved logaritme
ForumindlægBeregn a=log(2)+log(3) uden cas Jeg benytter x=10log(x) og omskriver log(2) til log(10log(2) og log(3) til log(10log(3)) a=log(10log(2)+log10log(3)) benytter reglen an+p=an*p a=log(10log(2)*log(3)) a=log(10log(6)) log og 10 går ud med hinanden. Tilbage er log(6) a=log(6) 2) Beregn b=lo... -
Journalist
ForumindlægSkal man ikke vælge at læse journalistik bare fordi man kun få 7 i danske stile? Skal man opgive sin drøm udelukkende derfor? Eller hvad mener du? Kh Ditte -
sidst eksamen skal score 10.
Forumindlæghej med jer:D jah, nu er det sådan at jeg skal op i his på tirsdag og skal score et 10 tal for at få huen(hvist ikke at eksamenssnit skal være over 6 troede det var den samllede snit). Det jeg vil spørge jer om er, hvordan kan man øve sig rigtig godt og grundit? Er der noget specialt jeg skal g... -
Trekant og Pythagoras
ForumindlægHej, Jeg har nogle problemer med opgaven nedenunder. Jeg skrev trekanten ind i GeoGebra og målte siderne samt højderne på den måde. Efter det målte jeg siderne med afstandsformlen, og den ene side blev til noget andet end i GeoGebra. Derfor er jeg forvirret over, hvad det rigtige svar er. Er der... -
Bolsjer
ForumindlægI en pose med 20 bolsjer er der 9 sorte, 4 røde og 7 blå. Søren må tage tre bolsjer – ét ad gangen. Han lægger selvfølgelig ikke bolsjerne tilbage igen Beregn sandsynligheden for, at han først får et blåt, derefter et rødt og til sidst et sort bolsje? Beregn sandsynligheden for, at han ...
