Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19541 til 19560 af 119569
-
logaritme hjælp! Haster!
ForumindlægHej. Jeg ville være rigtig glad hvis nogen gad mig hjælpe mig med hvordan man beregner ligninger ved hjælp af logaritmer. Det er angående opg 6 i den vedhæftede matematik opgave. Mange tak på forhånd :). -
Tak
ForumindlægHej alle Var oppe til matematik idag, fik 10, vil takke jer for jeres hjælp, og for at I har været med i min udvikling. Det stopper naturligvis ikke her, hæver det til A og læser det på uni. ;D -
Hvorfor giver det?
ForumindlægGodaften! Jeg sidder og laver lidt Matematik, da jeg støder på noget som jeg ikke rigtig forstår: Hvorfor giver: 7a-3a-9b+5b = 4a-4b? På gensyn -
Statisk
ForumindlægNogen hjælpe med disse opgaver :( A og b har jeg lavet -
Løs andengradsligningen
ForumindlægHej folkens, sidder fast med en matematik opgave som lyder Løs andengradslingingen f(x)=0 Ligningen givet er f(x)=2x^2-4x-10 Håber i kan hjælpe. tak på forhånd -
HTX forrebedelsesmateriale 2010
ForumindlægHey Er der nogen der nogen der har lavet opg 4 og 5 i forberedelsematerialet til skriftlig eksamen mat A? Skal selv op mundtlig V.h. Alexander -
Vurderingssamtale
ForumindlægHej alle, Jeg skal til vurderingssamtale i MAtematik B på HF Online imorgen via Google Meet (da eksamen er aflyst pga. covid). Jeg har begrænset tid til et oplæg, og har desværre erfarret, at meget af min tid bruges på at skrive formler og udregninger osv på taven mens jeg snakker. Er der no... -
Problemer med forståelse af differentialregning og integralregning
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket i gang med at tage Matematik på B niveau via VUC Flex (fjernundervisning). Det er gået fint indtil vi ramte differentialregning og integralregning, jeg er gået helt i stå nu og kan slet ikke finde ud af det. Jeg håber at der er nogen derude der har mulighed for at guide m... -
Beviser
ForumindlægHejJeg går i 1.g.Skal op til mundtlig matematik på tirsdag.Nogle som kan fortæller mig hvilke beviser man kan tage op i trigometri. -
Cos og sin
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlige matematik, og vil gerne have helt styr på cosinus- og sinusrelationerne. Så er der nogle der kan forklare mig dem hver især, hvordan de ser ud og hvad de betyder? -
Andengradsligning
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på en gymnasiel uddannelse mere specifikt htx. Hvor vi har matematik på B-niveau. Vi er så begyndt og lærer om andengradsligninger, som jeg fatter hat af. Derfor tænkte jeg på om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. Tak på forhånd. Her er et eksem... -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik opgave, men jeg er gået i stå.. Opgaven lyder: En plan har ligningen 2x-3y+6z = 12 Bestem koordinaterne til de punkter A, B og C, hvor planen skærer akserne -
Linjens skæringspunkt med koordinatakserne
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave i matematik og kan ikke helt finde ud af den håber der er nogle der kan hjælpe :D opgaven lyder: En linje har stignings tallet 0.8 og går gennem punktet (5,7) a) bestem en ligning for linjen a har jeg lavet og fået til Y= 0,8(x-5)+7 b) find linjens skæringspunkter... -
Udenhjælpemidler
ForumindlægVille sådan en opgave kunne blive stillet uden hjælpemidler på mat b-niveau: Bestem tallene a og b: Der gælder: f(x) b* xa A(2;4) B(4;64) Altså jeg mener når man nu skal bruge log? Da a= log(y2/y1)/log(x2/x1) -
Hjælp til Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten
ForumindlægHej jeg fået denne opgave, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af den! I en retvinklet trekant er følgende givet: vinkel C = 900, a = 11 og c = 23 a) Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten samt arealet af trekanterne. -
Bestem en ligning for linjen (Hjælp søges hurtigst muligt!)
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig problemer med min matematik aflevering og søger hjælp til denne opgave: For en linje gælder at der til en x-tilvækst på 3, svarer en y-tilvækst på 1,2. Desuden oplyses at linjen går gennem punktet med koordinatsæt (3,6). Bestem en ligning for linjen Fr... -
Udregn gennemsnit?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er igang med en HF som jeg færdiggøre til sommer, og jeg har kig på psykologistudiet, men jeg ville egentlig gerne vide hvorvidt det er en realitet, og derfor se hvilket gennemsnit jeg har, men jeg er åbenbart rimelig dårligt til det, eftersom jeg pludselig finder ud af f... -
sidder mit i en mat. eksamen!!!
Forumindlæghey.. jeg mangler lidt hjælp til en eksamensopgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0 300 50 982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak -
Færdighedsregning?
ForumindlægHej allesammen. Denne opgave er sikkert meget enkel, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan at man skal forstå den. Den er med i færdighedsættet og lyder sådan her: "Peter har vundet 25000 kr. i Lotto. I stedet for at bruge pengene indsætter han gevinsten på en konto, hvor han... -
Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel?
