Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19581 til 19600 af 153574
-
mat emner
Forumindlæghvad betyder de her fomeler: y-y0=a(x-x0) y=a(x+b) Bestem grundmængden 1/4x-3=7(x+3)-1/2x Det er er fordi jeg var igan med at læse mat. og fordtof ikke de her emner,, -
logaritme - sjov på c-niveau
Forumindlægnogen der kan hjælpe med en logaritme-opgave? log(x+2) - log(x) ved man skal bruge formlen: log(a) - log(b) = log(a) / log(b) man kan ikke komme videre.. :( -
udtryk en vektor ved en anden
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med metoden til at løse nedenstående opgave: skriver ikke stregerne, men det er vektorerer :) Det oplyses, at b = 3a-7a(hat). Udtryk 2b+5b(hat) ved a og a(hat). Hvordan går jeg det? (; På forhånd tak -
d
Forumindlæghey har brug for hjælp!! hvad gør man normalt for man løser sådan en opgave ? En funktion er givet ved f(x)= 4*a^x , hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) . -
Vigtigt skal aflever den i morgen
ForumindlægGeneration 60+ i disse år opleve verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år: 1950 var der 205 millioner på verdensplan, 2006 var tallet 688 milliarder verden over være over 60. -------------------------------------------------------- Antallet af mennesker i verden over 60 år vokser kraf... -
MEDICIN-STUDIE
ForumindlægHey alle sammen herinde. Jeg går på HF, og bliver student til sommer. Men problemet forekommer der, at jeg vil meget gerne studere medicin. Det ser lidt svært ud med de krav som de stiller, som er svære at honorere. Jeg skal op i 8 fag, og 12 eksamer!!Så spørgsmålet lyder: ved i om man alligevel... -
Nobelpris!
ForumindlægHej Hvordan kan man egentlig få en nobelpris? -
Beregn ud fra Rydbergs formel de fire tilsvarende laboratoriebølgelængder
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Jeg forstår det overhoved ikke. -
Reducer udtrykket
ForumindlægKan simpelthen ikke forstå hvad er det jeg gøre forkert , fordi resultatet skal give -2b(b+a) (a+b)(a-b)-(a+b)2=a2-b2-a2-2ab+b2=-2ab Er det rigigt? -
Hjælp til ligning.
ForumindlægHej alle.Jeg vil gerne have isoleret a i følgende ligning:(3-1)^2+(4-a)^2 = 5^2Jeg vil gerne selv fortsætte med:4+16+a^2-8a = 25a^2-8a = 25-4-16Men kan ikke få det til at passe..Hvordan skal man gøre? -
Små opgaver
Forumindlæg(a + 3) i anden = Jeg får det til a i anden + 9Et par bukser kostede før 399 kr. Nu koster de 249 kr. Hvor meget er rabatten i procent? - Jeg kan ikke huske hvordan man regner det ud. -
omvendt proportional
Forumindlæga og b er omvendt proportionale. A 5 -0,5 10 ? B -0,4 4 ? 1 Jeg har været inde på matlex for at finde ud af hvordan man gør,men det hjalp ligefrem ikke. Hvad skal der stå de steder hvor der er et ? ? -
Endnu et spørgsmål om reducering.
ForumindlægHej igen. Jeg har den her reduceringsopgave som jeg ikke kan forstå. Jeg har løsningen, men jeg vil bare lærer at reducer. (a + b)2 - a(a+4b) og resultatet bliver 4b2 Hvordan det? -
Sinus bevus
ForumindlægHejsa! Hvordan beviser jeg dette bevis: a/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)? :) -
Ligning
ForumindlægHej allesammen! Jeg har følgende ligning a= 1/2·g·(v/g)^2 Hvordan finder jeg kvadratroden af a? På forhånd tak -
svært
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde a og b's betydning i den lineære formel og hvordan man finder a -
Reducering
ForumindlægJeg skal reducere (a+b)^2-a(a+2b) Er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at hjælpe?:) Tak på forhånd -
Formel?
ForumindlægHvordan er det formelen for at bestemme a & b?Er det a = Y2-Y1 / X2-X1Eller har jeg byttet om på bogstaverne? -
eksponentiel funktion
Forumindlæghvad er den afledte af eksponentiel funktion? f(x)=b*a^x f´(x)=x*a^x-1 er det ikke rigtigt ? -
Tværvektor ??
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal finde vektor -a det jeg ikke forstår er om vektor -a er tværvektoren til vektor a??
