Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19581 til 19600 af 154719
-
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &... -
Værdier af tallet t..
Forumindlægopgaven lyder sådan: Beregn de værdier af tallet t, for hvilke |a+tb|=14 og jeg ved at: |a|=6 |b|=2 og koordinaterne til vektor a og b er: a=(6;0) b=(1;1,73) _________________________________________________________ Mit bud: jeg starter med at sætte koordinaterne for a og b ind i ligningen... -
Mængder
ForumindlægHej SP. Undskyld dobbelpost, men forrige tråd har mistet sin aktuelietet, så jeg laver en ny tråd.. "Lad X være en mængde og f : X → X en afbildning. Lad A ⊆ X. Afgør om hvert af følgende udsagn er rigtigt generelt, og giv et bevis for de rigtige udsagn. Giv et modeksempel for... -
Rod i den differtierede funktion
ForumindlægVis at når a er en rod i polynomiet P(x), men ikke en dobbeltrod, så er a ikke rod i P'(x). For dobbeltrod ville det være trivielt, men jeg kan umiddelbart ikke direkte vise. Any idea? -
Integrale
ForumindlægHvordan integrerer jeg (a+x^2)^(-3/2) mht. x? Jeg kan jo hverken bruge int. ved subs. eller partiel integration, vel? -
Matematik eksamenssæt HTX
ForumindlægHey, er der nogen der ligger inde med eksamenssæt i matematik A på HTX fra 2013, 2015 eller tidligere end 2009?? I må meget gerne sende, hvis I lyster!! Mvh -
HF - enkeltfag
ForumindlægHej På Hf-enkeltfag , er naturgeografi så obligatorisk ? -
Differentialregning tidlig begyndelse
ForumindlægJeg ved godt niveauet er 10.klasse, men jeg er ivrig efter at lære i matematik .Jeg er i tvivl om nogle ting i differentialregning. Er følgende rigtigt: Differentialregning beskæftiger sig med hældningen af et enkelt bestemt punkt på grafen. Er det forkert, eller er det formuleret forkert? Og hv... -
Kondensator og kapacitet
ForumindlægHej Jeg har isoleret d og fået den til at være 5124/26 Er det korrekt? -
En Postensfunktion
ForumindlægFor ethvert tal a er en potensfunktion f givet vedf(x) = x^a, x>01) Bestem a, når det oplyses, at f(2x) = 5*f(x)2) Bestem a, når det oplyses, at f(x) øges med 20%, når x øges 10%Håber I kan hjælpe mig med at løse den. -
Isolering
ForumindlægHej, i denne opgave skal jeg isolere a. Kan ikke få det til at fungere :( Håber på lidt hjælp? -
potensudvikling
ForumindlægHvilken betydning har a og b i potensudvikling?? (y=b•xa) -
Vektor Opgave 3.066b
ForumindlægMangler denne sidste delopgave i en aflevering til i morgen, håber nogle kan hjælpe. - - - - - - - - - - - - - - - - I en orienteret plan er der givet to vektorer a og b, om hvilke det oplyses, at: a = 6, b = 2 og skalarproduktet a*b = 6 Beregn de værdier af tallet t, for hvilke |a+t*b| ... -
Isoléring
ForumindlægHej derude. Har et lille problem med en matematik opgave: Isolér T i formlen V = b*T^a Det haster lidt, tak på forhånd :-) -
isolerer
Forumindlæglidt hjælp A=B-32/1,8 isolerer B tak -
Reducering
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med at reducerer denne? (a-b) ( a+b) + b(a+b)-a^2 -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægForklaring ønskes Vedr. bevis for A 1. b*a^x1=y1 og b*a^x2=y2 2. b*a^x2/b*a^x1=y2/y1 3. a^x2/a^x1=y2/y1 4. a^x2-x1=y2/y1 I punkt 3 er det div.stykke mens i punkt 4 bliver det til minusstykke ,er der nogen der kan forklare fremgangsmåden ( spillereglen ) på en letforstålig måde ? På for... -
reducer
ForumindlægHej ville lige hører om nogen eventuelt kunne hjælpe mig med at forstå denne vi skal reducer (a+b)^2 -2a(a+b) (a+b)(a+b)- 2a(a+b) a^2+ab+ab+b^2-2a^2+2ab ab og ab udligner hinanden og 2a og 2a udligner hinanden og 2^2 og a^2 udligner hinanden og så kan jeg ikke helt se resten? nogen der kan h... -
mængder
ForumindlægOm tre mængder A, B og C ved vi at 2 ∈ A, 2 ∈ B og 2 ∉ C. Kun to af følgende udsagn kan være sande. Skriv i disse to tilfælde eksempler på mængder A, B og C der gør udsagnene sande. A ∪ B = C A ∪ C = B A ∩ B = B A ∩ C = B Er der nogen der vil hjælpe? -
Reduktion
ForumindlægHej med jer ;-) Jeg skal reducerer følgende udtryk mest muligt: a(a-b)+b(b-a)/a-b = a2-ab +b2-ab/a-b = Nu er det, jeg bliver i tvivl. For jeg får det rigtige resultat, hvis jeg forkorter a væk alle steder på nær i b2, og b væk på nær i a2, for her kan jeg selvfølgelig ikke forkorte ...
