Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19641 til 19660 af 31486
-
Stx - komme ind.
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret, for min lærer og vejleder, siger at man skal have 7 i snit, for at komme ind på Stx - og andre siger bare man skal bestå folkeskolen, hvad er jeres mening med at komme ind :) ? For jeg vil virkelig ind på det gymnasium På forhånd tak! - Marcus -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg er for ung til at være på forummet, kun 13 år. Jeg skal nok forlade forummet efter. Men jeg måtte nød til at spørge om noget, fordi det er noget jeg har skændtes en lille smule med min matematiklære om. Det hander om Sandsynlighedsrening. Fx: Hvis man har 3 kugler i en kasse, de 2 af dem er ... -
Hvornår er det plagiat?
ForumindlægHej SP, jeg sidder her og skriver min srp og er faldet over en anden person som tidligere også har skrevet om præcis samme emne som jeg (specielle relativitetsteori). Jeg kan se at vi begge bruger den samme bog til en matematisk udledelse, og jeg er vild med den måde denne person fortolker mellem... -
Følge kurser på uni
ForumindlægHej, Nu har jeg læst mange steder, at der opfordres til, at man følger diverse kurser selv om man ikke har fagene, og rektor på Københavns Universitet anbefaler også, at man krydser sit studie med andre studier. Hvordan kan dette lade sig gøre? Hvordan finder jeg andre forelæsninger? Er der plads... -
Integrer e^x
ForumindlægHej derude Jeg ville bare lige hurtigtig spørge hvad stamfunktionen for ex er ? Tak på forhånd" :) -
Mat
Forumindlægse billedet og hjælp plzzz -
Sociologi
ForumindlægHey! Jeg er 3.g'er som overvejer at læse sociologi. Men det bliver nok ikke på ku da mit snit ikke er højt nok... I stedet vælger jeg at søge på Auu. Ville bare gerne spørge om der var nogle f jer der studerer derude og evt kunne fortælle lidt om studiemiljøet osv osv? På forh... -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle vektoropgaver? Jeg har de her 3 opgaver for imorgen. Forstår ikke helt hvad jeg skal gøre. Opg 1: https://imgur.com/a/wBC7GoK Opg 2: https://imgur.com/a/nEi5px1 Opg 3: https://imgur.com/a/uw7mOSv -
Faktorisering af polynomium
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til faktorisering af et polynomium. Vil helst have en grundig forklaring med tekst til hvad det rent faktisk er, og et eksempel. min opgave ser således ud. Betragt polynomiet f(x) = x2 - 5x - 6. a. Faktoriser polynomiet. I må meget gerne give mig et eksempel (med ... -
Eulers metode til numerisk løsning af differentialligning
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og læser om eulers metode til numerisk løsning af differentialligninger, samt hvordan det bruges til at danne SIR-modeller. Er der nogen der kan forklare mig hvordan pokker man finde alfa og gamma. Er det noget man kan udregne, eller skal man finde det på nettet, ift. den e... -
Historien om ligninger. Hjælp søges :D
ForumindlægHej Sidder her i skolen og skal finde ud af noget om historien om ligningen. Er der nogen der kan svare hurtigt for har ikke så lang tid :D Tak på forhånd - Mads Feddersen -
Valgfag (kemi A, fysik A, engelsk A)
ForumindlægJeg har studieretningen: Mat A, Fys B, Kemi B Jeg skal have hævet et fag fra B-niveau til A-niveau! Jeg er i tvivl, om jeg skal hæve enten fysik, kemi eller engelsk på A-niveau. Endvidere er jeg i tvivl, om jeg skal have 5 A-niveau-fag. Er der nogle, med samme studieretning, der har erfaringer på... -
Rente
ForumindlægSøren sparer penge op: Han indbetaler 800 kr. hver måned på en konto med 2,1% månedlig rente. A) Hvor stor er Sørens opsparing efter 15 indbetalinger? B) Hvor stor en del af opsparingen består af renter i kr. efter 15 indbetalinger? Håber I kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilken formel jeg... -
200-kronesedler i omløb.
ForumindlægHar lidt svært ved denne opgave nogen der kan hjælpe? Opgave 2. Med CAS (Kilde: Omarbejdet opgave fra eksamen HFC maj 2017) I en årrække kunne antallet af 200-kronesedler i omløb med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 13,38 * 1,065x hvor f(x) er antallet af 200-kronesedler i omløb (... -
Geometrisk optik
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan: Diskutere hvor geometrisk optik bliver benyttet? Jeg håber at der er nogen der har en idé.. -
Rentedage
ForumindlægHej, Jeg ville spørge om denne udregning er rigtigt... 6/9 - 1/11 11-9 måneder 6-1 dage = 2*30-5 rentedage = 55 rentedage -
Hvad er A, B og C?
ForumindlægEr bare nysgerrig. Hvad vil det sige når et spørgsmål er under sværhedsgraden A, B eller C? -
2 låger 36 forskellige måder
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvordan beregningen skal se ud? Tobias åbner 2 låger helt tilfældigt. a) Gør rede for, at Tobias kan vælge de 2 låger på 36 forskellige måder. -
Linjen l skærer cirklen C i to punkter A og B - hvordan?
ForumindlægHejsa! Har virkelig brug for hjælp til opgave C. Nogle der ved hvordan man gør? -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr...
