Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19661 til 19680 af 98817
-
Kan jeg stadig nå det?
ForumindlægHejsa Studieportalen. Jeg befinder mig i skrivende stund i et paradoksalt hurlumhej. Om to dage starter jeg i 3.g, og for første gange er jeg foruden skolestart, fast besluttet på hvilken uddannelse jeg ønsker at søge ind på bagefter. Mit 1.g år var lettere katastrofalt hvor jeg knap og nap bes... -
Negation af udsagn
ForumindlægHej derude, Jeg har fået til opgave at negere følge udsagn og det har jeg så gjort: ∃a∈R∀x∈R:x2>a ⇒x∈Q ¬(∃a∈R∀x∈R:x2>a ⇒x∈Q ) = ∀a∈R∃x∈R:x2≤a ∧ x∉Q Det er jeg kommet frem til ved ... -
Kombinatorik
ForumindlægOplysninger: - 4 røde og 4 grønne kugler fordeles i to kasser, således at der altid er mindst 1 kugle i hver kasse. - En person, som ikke kan se fordelingen af kugler i kasserne, vælger først en kasse og udvælger dernæst en kugle fra denne. Spørgsmål: Vis, at sandsynligheden for at trække ... -
Opbygning af kulhydrater og proteiner
ForumindlægJeg har siddet fast ved et spørgsmål i et stykke tid nu: "Gør rede for hvordan de energigivende stoffer er opbygget" Jeg har lidt problemer med at forstå kulhydrater. Ved de er opbygget af brint, kulstof og ilt og den generelle formel er C x H 2x O x. Den molære masse i carbon er lige ... -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
Fuldstændige løsning til diffligningen
ForumindlægSkal bevise den fuldstædnige løsning til diffligningen, og der er noget jeg har problemer med. Sætning: Den fuldstændige løsning til diffligningen y' = b - ay , a ikke er = 0 er funktionerne: y = f(x) = b/a + ce^-ax , c tilhører de reelle tal, og x tilhøre de reelle tal. Bevis: Separere... -
Fysikforsøg - Isens smeltevarme
ForumindlægHi, jeg er i gang med at lave databehandling for min fysikforsøg, isens smeltevarme. Jeg har lidt svært ved det, er der så nogen der kan hjælpe til, da det er virkelig vigtigt. Det antages, at systemet med is og lunkent vand er isoleret, og der derfor er energibeva-relse. Det betyder at: ΔE... -
Diskret model
ForumindlægJeg har brug for hjælp. Jeg får a) til 400, men det bliver n=8 og n=9 også, er det blot den øvre grænse? Kan i hjælpe mig med b) jeg skal bestemme en forskrift for f. -
SRP:)
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Jeg skal snart skrive SRP, jeg har valgt fagene matematik A og biolog B. Jeg har lidt svært ved at vælge et emne, er der nogen, der har nogle gode forslag til emnevalg. Jeg leder efter et emne: - Hvor man skal lave en masse beregninger. - Hvor der et godt sammenspil mellem fagen... -
differentialligninger
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne opgave -
Identifikation
ForumindlægHej, Jeg har meget svært ved at forstå den vedhæftede opgave. Er der måske en, som kan forklare mig opgaven? Den lyder såldes: a) Gør rede for hvordan du ved hjælp af universalindikatorpapir (pH-papir) og de udleverede reagenser kan afgøre, hvilke glas, der indeholder hvilket stof. Det ville ... -
Angivelse af løsningsmængde
ForumindlægGodaften Hvordan skrives løsningsmængder således at rækkefølgen af elementerne i løsningsmængderne er betydende? A = {a,b,c}, B = {a,c,b}, C = {b,c,a}, D = {a,c,b} ∈ L således A ≠ C ≠ B = D -
is''s smeltevarme
ForumindlægHej alle sammen. Min kæreste og jeg sidder og knokler lidt med en fysikrapport. Vi skal udregne is's smelte varme. jeg har kigget en gammel aflevering igennem og gjort følgende: Lis = mvand/mis * c * (Tstart - Tslut) - c Lis = 104,3 g/8,5 g * 4180 J/kg*°C * (17,1 °C – 22,8 °... -
Algebra
ForumindlægUdtryk variablen c som funktion af b og a: : 5(a+2)+(2+c)2+2b=37 Jeg kan ikke udtrykke c: 5a+10+4+2c+2c+c2+2b=37 5a+14+4c+c2+2b=37 c^2+4c=37-5a-14-2b Så langt kan jeg kommet? -
Areal
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan man gør, når det nu er punkter. En trekant er givet ved A(1,2) B(4,-6) og C(6,-5) - Beregn arealet af trekant ABC -
moderæret sin funktions's skæring med x-aksen
ForumindlægHej.jeg sidder med en funktion der hedder f(x)=c*sin(b*x-a)a=0.5b=0.4c=0.6Jeg er her interesseret i at finde finde funktionens skærings punkter med x-aksen, i det intervald der strækker sig fra x=16 til 26 (altså fra 16 til 26 x).Jeg kan dog ikke se hvor det er jeg går galt når jeg forsøger mig m... -
POLITIKKER
ForumindlægHEJ..skal til eksamen i morgen i international økonomi, og sidder her og roder med de forskellige politikker,men synes det er svært at hitte rede i..Er der nogen herinde, der har nogle gode noter, eller bare kan forklare det kort.. ved jeg godt er svært..på forhånd tak, Thes. -
Fejl i sætning'?
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at finde fejlen i denne sætning + forklaring? a child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games -
Fodnoter i SSO i dansk
ForumindlægSkal man, ligesom i historie, have fodnote, når man nævner en ny person ? altså med født, død og stilling ? -
Indavl?
ForumindlægEr grunden til at slægtninge ikke kan giftes, for at forhindre indavl og dermed forhindre den skade der måtte komme af det (her tænker jeg fysiske handicap)?
