Søgning på: matematik eksamen 2010 maj. Resultater: 19661 til 19680 af 64843
-
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
Matematik, højdeforskel af cylinderformet glas med salt- og vand i
ForumindlægHej Jeg har fået dette matematik spørgsmål I vores opgave er saltvandets densitet 1,163g/ml og det rene vand 1,0 g/ml Der er 400g saltvand i et cylinderformet glas og 400 g rent vand i et andet cylinderformet glas. Begge glas har en diameter på 5 cm. Bestem højdeforskellen mellem de to ... -
Eksamen imorgen, efterlyser en der vil læse mit manu.
ForumindlægHej. Er der en herinde som evt lige hurtigt kunne kigge på mit manuskrift til imorgen??? Tror den er hjemme, men kender desværre ingen der taler tysk. Vil bare gerne vide om det er noget volapyk jeg har fået skrevet. Det er vedhæftet i en wordfil. På forhånd tak :-) -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi arbejder hen imod. Skriv til [email protected] -
SRP opgave med matematik og biologi høj-niveau
ForumindlægKære alle Jeg skal snart have fundet et relevant emne, som jeg skrive min studieretningsopgave i (såkaldte SRP). Jeg har matematik, biologi og idræt på høj niveau. Derudover må jeg også gerne skrive i dansk og historie. Det anbefaldes, at man holder sig til to fag og ikke tre (selvom man gerne må... -
Disposition omkring Energi - fysik/kemi eksamen 9. klasse
ForumindlægHej...' Er der nogen som sidder med en disposition til fysik/kemi eksamen i 9. klasse, om bl.a. Energi? Og hvis ikke, hvad har I så dispositioner til?? Jeg har VIRKELIG brug for dem, da jeg er midt i at lave dispositioner til alle fysik/kemi- emnerne, og der er MANGE :( Håber I kan hj... -
Spørgsmål ang. tysk a fortsætter skriftlig eksamen med netadgang
ForumindlægJeg benytter ikke google oversæt til at oversætte hele sætninger, men det fungere som en støtte for mig og fungere rigtigt godt for mig, når jeg supplere med google oversæt - så mit spørgsmål er om det er lovligt at anvende google oversæt til eksamen? -
Ideer til fysik eksamen forsøg B niveau
ForumindlægHej, jeg skal til at lave mit eksamensprojekt i fysik her i 2.g, men har ingen ideer til hvilket slags forsøg jeg kan lave. Vil helst lave et forsøg inden for elektrisk kredsløb, men det er ikke et krav. Har i nogle ideer? Tak på forhånd. :) -
Optimering for 2 markeder.,, forkert resultat.. HASTER!! :/ EKSAMEN.
ForumindlægHej alle. Jeg har brugt meget tid på, at løse denne opgave, men da jeg så min lærers resultater forstår jeg ikke helt hvordan han får grænseomkostningsfunktionen til det han får... Og da det er den der skal bruges i opgave 2, kan jeg ikke komme videre med opgaven..... Opgaven lyder: ...Kajakfun... -
Ligevægtskonstant via. vant hoffs - eksamen imorgen tidligt:(
ForumindlægHejsa Jeg arbejder med følgende opgave: C4H4S (g) + 3 H2 (g) = C4H8 (g) + H2S (g) Så skal jeg bevise, at ligevægtskonstanten er 1,02 bar-2 ved 275 grader. Jeg har gjort følgende: *Først fundet entalpien=-109,79kj/mol *Dernæsrt fundet entropien=-200,17j/(mol*K) Så har jeg bare smidt det hele ind i... -
Tema: Børns udvikling; særligt Kognitivt og hjernemæssigt (Eksamen)
ForumindlægHey Jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg har 2 tekster. Den ene er dybbest set om piagets kognitiveudviklings teori og om barnets første dage, og den anden er fra Anne E. Knudsen som er hjerneforsker, som siger, at drenge og piger skal deles op og, at drengene skal vente 1-1.5 år mere end pig... -
Hf efter 1.g uden 10.-klasses eksamen?
ForumindlægHej derude. Reglerne siger umiddelbart, at du ikke kan tage en Hf, hvis du blot kommer fra 9. klasse i folkeskolen og dermed ikke har gennemført nogen form for 10. klasse. Men er der mon nogle af jer, for hvem det er muligt at svare på, om man kan optages på Hf hvis man gennemfører 1.g på en ... -
3 små matematik A-niveau opgaver
ForumindlægHej Jeg er i gang med en matematik aflevering og har det lidt svært med det her i starten. Jeg mangler tre opgaver i den aflevering og kan ikke gennemskue hvad man skal gøre. Her er de: 1. Differentier funktionen f(x) = sin(e^x)*x (uden hjælpemidler) 2. Bestem en ligning for tangenten til g... -
STX, engelsk B mundtlig eksamen - hurtigt
ForumindlægHej derude Jeg er så heldig, at have trukket engelsk mundtlig som eksamen i år. Jeg skal op fredag den 22. juni. Jeg skriver egentlig ikke herinde for at få hjælp til analysemetoder osv. Dem har jeg da nogenlunde styr på. Jeg har det bare med at snakke om ligegyldige ting til eksaminer, ist... -
Et forslag til effektivisering af lektieforumet i kategorierne matematik, fysik og kemi
ForumindlægJeg bør indledningsvis gør det klart at dette indlæg tager udgangspunkt i lektieforumet tilhørende matematik, fysik og kemi. Men jeg skal ikke udelukke at det ikke også er relevant for nogle (hvis ikke alle) af de andre kategorier under lektieforumet. Jeg er bemærket at når personer opretter et ... -
Matematik b-niveau studentereksamen December 2008
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i matematik, og vil høre om der ikke er en som kan hjælpe mig med Opgave 1,2,3,9,10 og 12 Jeg forstår dem nemlig ikke rigtig. Opgave 1 lyder: To funktioner er givet ved f(x)x200 og g(x)3x600. Bestem førstekoordinaten til skæringspunktet mellem graferne fo... -
Forskellen på et atom, et grundstof og en isotop - Fysik Eksamen imorgen
ForumindlægGoddag igen! Så har jeg trukket mit spørgsmål i fysik, som lyder: Forklar begreberne atomer og isotoper og forklar hvordan det relaterer til elektronstrukturen og radioaktivitet. Jeg skal op i morgen, så jeg kommer nok til at spørge om flere spørgsmål, men først vil jeg bare have bekræftet hvad ... -
SPANSK EKSAMEN "EL trabajo” den danske del
ForumindlægHej allesammen, kan nogle ikke sætte den danske del af "El trabajo". Altså oversættelsen -
Fysik eksamen, HURTIG HJÆLP!! Elektrisk energi og effekt
ForumindlægHejsa, vi er 3 gutter der lige har trukket et spørgsmål og vi har nu 24 timers forberedelse. Vi har trukket: Energi Fokus på elektrisk energi og effekt Har I ikke nogle forsøg som vi kan lave til det her emne? Vi har fra kl 12, seks timer til at lave forsøg i fysiklokalet. Evt andre gode tip... -
Hvor finder jeg forskellige områder til analyser til eksamen?
ForumindlægHejjj hvor kan man finde en f.eks. hjemmeside der giver ideer til noveller, lyrik, malerier osv. på dansk man kan analysere? f.ek.s ligesom SMK (statens museum for kunst), der linker malerier, nogen idéer?
