Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19661 til 19680 af 33566
-
fremskrivningsfaktorerne for x og y for en potensfunktion
ForumindlægDette er et eksamensspørgsmål jeg kan trække til mat c mundtlig eksamen. Jeg forstår godt hvordan jeg gennemgår forskriften for potensfunktionen, og forklarer betydningerne a konstanterne og funktionens monotoni forhold. Jeg forstår simpelthen ikke hvad de ønsker jeg skal gøre mht. fremskrivni... -
Krav for differentiabel funktion
ForumindlægEr der flere krav for at en funktion skal være differentiabel, end at den skal være kontinuer? -
Integrationspunkeer
ForumindlægHej Hvordan kan mans e på følgende graf, at funktion f har større funktionsværdier end g? Jeg forstår ikke helt,hvordan det kan ses på dette billede? -
Isoler n
ForumindlægHej, Nogen som har et bud på hvordan man isolere n i følgende formel? -
Hjælp til aflevering - vektorer
ForumindlægHey guys, jeg har brug for hjælp til en aflvering med vektorer, nogen der kan hjælpe med at løse den? Billedet er vedhæftet. -
Kombinatorik og Binomialfordeling
ForumindlægHej! Jeg har fået mine eksamensspørgsmål og skal op og fremlægge det ene her på mandag. Men forstår simpelthen ikke hvad jeg skal forklare og gøre. Jeg forstår nogenlunde selve binomialfordelingen med success // fiasko, at success er p mens fiasko er 1-p osv.. Kombinatorik og binomialfordeli... -
Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvordan man løser denne opgave?Jeg forstår ingenting "Bestem monotoniforholdene for funktionen f (x) = ex − x ." -
Bestem hastighedsvektoren
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? (vedhæftet) :-) -
Geometri
ForumindlægJeg sidder så småt og forbereder til eksamen og er i tvivl om nogle opgaver fra tidligere eksamenssæt. Jeg er i tvivl om hvordan man løser c'eren i vedhæftede opgave? Nogen der kan hjælpe? Desuden er jeg lidt i tvivl om b'eren Men jeg tænker vel bare den kan løses ved at vi har at y'... -
Reducer ved hjælp af potenser
ForumindlægHvordan ville du regne disse ud? -Medmellemregninger 1: (2 * 3)^3 * (2/3)^2 * (2 * 3)^-2 * (2^2)^3 2: a^3 * b^4 * a^2 * 2a * b^-4 3: X^3 *x * y^2 * x * x^-4 * y -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvad der sker i hvert trin, for når jeg kigger på det mister jeg helt overblik. Tak på forhånd. -
Foreskrift og funktion
ForumindlægHar svært ved at kunne finde svaret og begrunde det. Angiv for følgende forskrifter skæringen med y-aksen, den procentvise ændring og hvorvidt grafen er voksende, aftagende eller konstant. Begynd dine svar! ??(??) = 19 · 1,026 -
f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f' og g(0)
ForumindlægJeg ved ikke hvad der sker, der er gået en matematisk blokade-klap ned for mig og jeg husker intet af differentialregning selvom jeg har afleveret 2 store afleveringer uden fejl for 2 uger siden samt lige genopfrisket pensum. Nogen der kan hjælpe mig? f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f'... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægKan nogle hjælpe? :) Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). Løs ligningen f(x) = 125. -
Hjælp til matematikopgave!
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave? Tak på forhånd -
eksponentiel funktion
ForumindlægHar vedhæftet opgaven har brug for hjælp -
hjælp til passande variabel
ForumindlægNogle som vil hjælpe med at løse denne? -
"Loose Change" 9/11 dokumentar
Forumindlæg"Loose Change" "A one hour analysis of 9/11 and how it is more likely than not that the government was actually behind the attacks."Var selv i starten meget skeptisk før jeg så den, troede bare det var en af de typiske provokerende film, men slet ikke den får en til at tænke.... -
Hvad skal jeg gøre???
ForumindlægHej, jeg hedder X og er 15 år gammel. Springer bare direkte ud i det :) Jeg aner ikke, hvordan jeg kommer i et gymnasie, da jeg er bange for ikke at blive egnet, og ved ikke, om det er en god ide at skifte klasse. Jeg går i 8. klasse nu, og flytter, så jeg kan starte på 9. på en ny skole. Proble... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ...
