Søgning på: billedkunst c. Resultater: 19721 til 19740 af 60281
-
hvordan kan det skrives op i mængder?
ForumindlægJeg har lidt problemer med hvordan opgaven kan skrives op i mængderne A, B og C. Er der nogen der vil hjælpe med at skrive det op i mængder? Om tre mængder A, B og C ved vi at 2 ∈ A, 2 ∈ B og 2 ∉ C. Kun to af følgende udsagn kan være sande. Skriv i disse to tilfælde eksempler på m... -
Kemiopgave - Syre-base reaktioner
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med følgende opgave og den lyder som følgende: Der fremstilles 250 mL 0,0100M svovlsyreopløsning ved fortynding af en 0,500M H2SO4. a) Hvilken pipette størrelse skal der anvendes? (Har fundet frem til en 5 mL pipette) pH for den fremstillede opløsning måles til 1,85. b) Be... -
lysets brydning
ForumindlægHej SP. Har nogle opgaver om bølger som jeg ikke helt kan finde ud af: Første opgave lyder på: I denne øvelse ser vi på brydning og refleksion af en lysstråle i en vandoverflade. Brydningsindekset for vand afhænger en smule af vandets temperatur og af lysets bølgelængde. Vands brydningsinde... -
fordoblingstid og vækstrate
ForumindlægJeg er lidt i knibe med denne opgave, nogen der måske kan hjælpe mig igang? Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2 %, mens den årlige vækstrate i 2004 var 1 %. a) Bestem fordoblingstiden for væksten i verdens befolkningstal, hvis vækstraten havde fortsat med at ... -
Nogen der kan hjælpe mig
ForumindlægII Nedenstående sætninger står enten i aktiv eller passiv. 1. Angiv, om den enkelte sætning er aktiv (A) eller passiv (P). 2. Forklar kort på dansk reglerne for passiv og, hvordan man omdanner en aktiv sætning til en passiv på engelsk. a) The house was destroyed in the storm. b) The rich u... -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal gøre rede for hvordan løsningen til differentialligningen y'=ky kan bestemmes. Jeg kender beviset, men jeg kan ikke forklare hvad der sker i starten. Jeg ved at y(t) = c*ekt er en løsning til y'=ky, hvorefter dette nu skal bevises. Jeg bruger hjælpefunktionen: z(... -
VUC om-eksamen
ForumindlægLidt forvirrende, men forsøger at forklare alligevel. Jeg går pt. i gymnasiet i 2.g. Eftersom jeg skiftede gym i 2.g, skete der nogle komplikationer i forbindelse med dette, som resulterede i, at jeg måtte tage biologi c på VUC hver tirsdag aften. Jeg manglede simpelthen et naturvidenskabeligt f... -
haster hjælp
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen i morgen. har skrevet hvad jeg skal sige og kan det hele uden ad, men problemet er bare at teksten er for kort. min fremlæggelse tager kun 3.50 min. mens den skal tage 5 min. er der nogen der har forslag til hvad jeg evt. kan til føje, og det vil være meget ra... -
Ligevægt?
ForumindlægI en beholder findes en ligevægtsblanding bestående af de I reaktionsskemaet nævnte gasser: SO2+NO2<-->SO3+NO Beholderen indeholder følgende stofmængder: SO2=0,62mol NO2=0,41mol SO3=0,84mol NO=0,13mol a) En værdi for ligevægtskonstnten ved den pågældende temperatur. Den har jeg fået til... -
Bestem areal af parallelogram (vektor)
ForumindlægHej, Jeg sidder med et par matematik-opgaver som driller... Håber I kan hjælpe mig... Opgaverne lyder som følgende: I et koordinatsystem er givet to punkter P(3,1) og Q(20,7) samt en vektor a = (4 over -3) b) Bestem arealet af det parallelogram der udspændes vektorerne: vektor PQ på vektor a c) ... -
Må en lærer sige følgende?
ForumindlægHej alle, jeg er en glad 1.G'er, men har dog nogle få problemer.. Vi har en matematiklærer, som er meget negativ - den første dag vi startede med at have ham, sagde han følgende:"Hej. Mit navn er XXX, jeg er en gammel stodder. Jeg glæder mig til at gå på pension." I løbet af den... -
lidt mere fransk rettelse...
ForumindlægHey....kan jeg få rettet nedenstående:Québec est la plus vaste province du Canada. Québec est ènorme; Québec occupe une superficie de 1 540 681 km2 (c’est environ trois fois la France) Le Québec est un pays nordique très marqué par l'ampleur de l'hiver.Près de 80 % de la population québéc... -
Tørst
ForumindlægJeg har i min eksamensrapport skrevet et spørgsmål "Hvordan fungerer følelsen af tørst?" - og jeg kan ikke umiddelbart finde svar på det. Jeg har søgt på nettet uden held, jeg har også spurgt min gamle biologilærer der har givet mig dette link:http://www.fi.au.dk/~os/Undervisning/3S/Nyr... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa... jeg sidder og knokler med en lidt svær opgave... Hvis nogen kunne hjælpe mig ville jeg blive glad :) Opgaven lyder: Bestem til differential ligningen y' + y = 20x+3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4) Jeg er gået død i det og kan ikke se hvad jeg selv har gjort g... -
Mere matematik
ForumindlægJeg er ved sidste spørgsmål og må igen have lidt hjælp.. håber nogen af jer kan haha. :D Et bestemt radioaktivt stof har en halveringstid på 30,17 år. i en model kan mængden af tilbageværende stof som funktion af tiden beskrives ved N(t) = 17,5 * at hvor N (t) er mængden af tilbageværende st... -
flere muligheder
ForumindlægTrykfaldet i et vandrør afhænger af vandstrømmen gennem røret. I en model for støbejernsrør med radius 100mm er trykfaldet f(x) en funktion af vandstrømmen x. Tabellen viser sammenhængende værdier af vandstrømmen og trykfaldet. Vandstrøm (Liter pr sekund) 2 3 5 6 10... -
Trigonometri opgave B-niveau
ForumindlægHej Jeg sidder og skal lave min matematikaflevering og sidder fast i denne trigonometri opgave, som jeg håber en af Jer vil hjælpe mig med. I en trekant ABC er a = 9, b = 13 og c = 17. a) Tegn en skitse af ABC og bestem vinkel A. b) Bestem arealet af trekant ABC, og bestem længden af højden... -
bestem en forskrift.. ?!
ForumindlægPå baggrund af et stort antal målinger foretaget i mange lande regner man med, at en persons maksimale pulsfrekvens er en lineær funktion afpersonens alger.For en 20-årig er et maksimale pulsslag 200 slag pr. minut, og for en 60-årig er den 160 slag pr. minut. a)Bestem en forskrift for den maksim... -
Eftertjek af resultat for andengradsligninger (CAS værktøj)
ForumindlægVores lærer fortalte os i sidste matematiktime, at for at tjekke om en andengradsligning gav det rigtige resultat, skulle vi blot sætte vores x-værdi ind i formlen, hvorefter den gerne skulle give 0. Dette er midlertidig ikke tilfældet som det fremgår af billederne. Jeg håber i kan svare mig på, ... -
Hjælp til Statistik
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse denne Hændelsen A er at bestå eksamen i erhvervsøkonomi. Hændelsen B er at bestå eksamen i samfundsøkonomi. Sandsynligheden for at bestå erhvervsøkonomi er 0,8 og for at bestå samfundsøkonomi 0,7. Desuden er sandsynligheden for at bestå samfundsøkonom...
