Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19721 til 19740 af 24857
-
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
Disposition: Radioaktivitet, hva' synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
Må en lære give mentalt fravær
ForumindlægHej Jeg har et meget simpelt spørgsmål. Jeg har en lære, som har besluttet, at hun vil give mig mentalt fravær. Jeg har været til timerne fysisk, men ikke deltaget aktivt. Jeg vil, derfor høre om hun har lovhjemmel til at give fravær selvom, at man dukker op til undervisningen -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel... -
Stil (rette)
ForumindlægHejsa, håber der er en der vil rette denne her:) Det vil jeg sætte pris på. Slægten: Slægter følger slægters gang siger et gammelt ordsprog og de tætte bånd til ens egen slægt kan være overordentligt stærke. Vi er alle af samme slægt, hvis vi da går langt nok tilbage i tiden. Vi stammer oprin... -
relativistisk doppler-effekt
ForumindlægI det jeg har om relativistisk doppler-effekt, står der noget, som jeg ikke helt forstår. Har derfor lagt et udsnit op af dette, så jeg kan spørge jer dygtige mennesker herinde. Jeg forstår ikke, hvad der menes med, at den fysiske beskrivelse er ækvivalent i de to systemer. Er det fordi lyshast... -
Søger fysikrapporter...
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg tænkte på nogle af jer sidder inde med følgende fysikrapporter:-Brydningsloven samt totalraflektion-Lydens hastighed i luft-Gitter og spektrumJeg håber, at nogle af jer derude kan hjælpe mig:-)På forhånd tak for hjælpen!VH Sasha -
Bestem en ligning
ForumindlægHey Jeg har problemer med et spørgsmål i en aflevering. Er det nogle der kan hjælpe? I en beholder er der luft, og sammenhørende værdier af luftens temperatur og tryk er i to tilfælde målt: (i tabel) Temperatur i grader Cecius, x: 27 - 71 Tryk i mm Hg, y: ... -
Pc Program
ForumindlægJeg er startet på gymnasiet og antallet af Blækregninger er kraftigt forøget.Jeg mangler et program der kan lette det lidt. Hvor jeg kan skrive brøk stykker osv. ind uden problemer. Og så skal programmet selv sætte opgaven pænt op.Programmet behøver ikke at kunne regne stykkerne, jeg skal jo også... -
Parabel udfra ledelinie og brændpunkt
ForumindlægJeg har et brændpunkt og en ledelinie og skal udfra dem bestemme ligningen til parablen.F = ( 0 ; 4)l: y = -2---------------------------------udfra dette vil jeg mene at TP findes i (0;1).men så kan jeg simpelthen ikke finde a.nogle der kan hjælpe ? -
vektorfunktioner generelt?
Forumindlæg... jeg har ikke fået ordentlig fat i vektorfunktioner tror jeg... og det ægrer mig grusomt! Hvis nu man har en stedvektor.. en vektorfunktion... og man vil finde et udtryk for kurvebanen (forudsætter at der er et udtryk der dækker) hvordan bør man så gribe det an... jeg mener... hvilke håndtag ... -
nem differentialregning opgave
ForumindlægJeg har lidt problemer med en opgave. Håber, at der er nogen der vil/kan hjælpe mig.Jeg skal bestemme en ligning for den tangent til grafen for f, som er parallel med linien y=1/2x + 7Forskriften for f har jeg ikke. Jeg har kun en figur med grafen.Hvordan kan jeg løse den opgave matematisk med de... -
try this girls..
Forumindlæghey.. Just an interesting question.. what do you find fascinating about the opposite sex ??? -
Litteraturliste, primær og sekundær?
ForumindlægSkal man dele litteraturlisten op i primær og sekundær? Eller skal man bare følge den der er herinde, med at man har: Bøger: Artikler: Film: osv. -
Omskrivning
ForumindlægHej, Se følgende: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31729551/2.jpg Ud fra lodret ligevægt, har man ligning (2.2) (den øverste), hvor y1 og y2 er udbøjningen i enderne af kablet. Hvordan kan man tillade sig at omskrive den øverste del af (2.2) til den nederste del? Er det matematisk korrekt? ... -
matematik: 1.g niveau
Forumindlæghej, jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har lsyt til at hjælpe med denne opgave:Familien Jensens forbrug af fjernvarmevand er på 3100 kWh. Hvor mange m^3 fjernvarme løber der til og fra deres hjem, når fremløbstemperaturen er 50 grader og tilbageløbstemperaturen 20 grader?formlen er: ... -
Matematik A
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål til DE der har matematik A eller har haft det.jeg er nemlig i tvivl i øjeblikket om jeg nu alligevel skal have matematik A. For er det ikke temmelig svært og kun for "gode"? (jeg får selv 9 i matematik). -
varmeteoriens 1. hovedsætning
Forumindlæghej!er der ik nogen der kan fortælle lidt om varmeteoriens 1. hovedsætning? hvad er det og hvad kan den bruges til? -
Matematisk model
ForumindlægNu spørger jeg måske lidt dumt, men når der siges, at jeg skal opstille en matematisk model, hvad er det så helt præcist? -
Drilske opgaver
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med disse opgaver? Opgave 1: En retangulær grund er 20 m længere en den er bred. For at anlægge en vej skal der skæres 3 m af længden, og for at kompensere for dette giver kommunen grundejeren ekstra 2 m jord i bredden af grunden, hvorved grundarealet bliver 4 m2 ...
