Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19761 til 19780 af 52678
  • differentialregning

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver da jeg ikke kan finde ud af differentialregning f(x)=4x 2 +9x - 3 g(x)=1+x3+4x4+6x2 h(x)=1+2-x - 4+x*x i(x)=x3-3x-5
  • reduktion matematik

    Forumindlæg
    hvad skal man gøre hvis der ikke står noget fortegn foran et reduktions stykke: regnestykket (8a-5)+(6a-9)-(3a+2) ? (8a-5)+(6a-9)-(3a+2) jeg mener der hvor der er et spørgsmålstegn
  • Bestem værdien og reducer

    Forumindlæg
    Bestem værdien af (x+h)^2 - h(h+2x), når h=2 og x=3, og reducér udtrykket, (x+h)^2 - h(h+2x)
  • Passer det?

    Forumindlæg
    Hej ...Vil i ik være sød og tjekke disse opgaver- om de passer? Trekant ABC er ensvinklet med trekant PQR.Der gælder , at b=5 , a=8 , q=15 , Og hb =8 Beregn siden p. Beregn arealerne af de to trekanter. p= K= 15:5=3 8*3=24 p=24 Arealet= ABC= ½*8*5=20 PQR= 40=½*x*15 X=32
  • Argumentere for niveaukurven er =6 HJÆLP

    Forumindlæg
    En som muligvis kan hjælpe mig med både A, og B har virkelig virkelig problemer med hvordan jeg skal løse dem la
  • Stamfunktion, som opfylder..

    Forumindlæg
    f(x)=x-9/x, x>0 Bestem stamfunktion som opfylder at F(1)=4 Altså skal jeg finde konstanten c eller k og kender punktet (1,4). Det er sådan set fint nok - men hvad søren er stamfunktionen til -9/x? Mvh
  • Simple bøjninger af verber

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg er simpelthen meget i tvivl om hvordan man behandler ureglmæssige verber. Jeg skal bøje Geben i nutid og kan i min bog se at den står under gruppen med endelser: (e-i(e)-a-e), men dette forvirrer mig bare mere. Er der nogle der kan hjælpe. derudover skal jeg bøje verlieren i datid.
  • HJÆLP TIL NIVEAU B OPGAVE

    Forumindlæg
    Hej :) Er der en eller flere der mod betaling kunne tænke sig, at hjælp mig med at løse min matematik opgave på B niveau?
  • Eventyrtræk - tal

    Forumindlæg
    Kan tallet 5 godt være et eventyrtræk/ et eventyr tal??
  • Skæringspunkt hurtigt :(

    Forumindlæg
    Find skæringspunkt ml. x^2 + 2x -3 og x - 1 Har fået d til at være 13 x1 = 1.30? og x2 = -2.30 Men hvad så med y kordinaterne :S
  • Fra fahrenheit til celsius

    Forumindlæg
    Hej Sidder med denne opgave. Muligvis nogen der kan hjælpe? På internettet kan man læse, at "feber er en kropstemperatur på over 38 grader" Charlotte vil gerne vide, hvilke temperaturer i grader fahrenheit der er over 38 grader. Uligheden herunder kan bruges til at bestemme, hvilke tem...
  • Hvad er koncentrationen af chlorid i en isotonisk saltvandsopløsning?

    Forumindlæg
    hvad er koncentrationen af chlorid i en isotonisk saltvandsopløsning ? Det haster !! tak :-)
  • differentialregningen

    Forumindlæg
    jeg skal differentiere funktionen: C(t)=(900000*1,031^t) / (t+38). den første halvdel giver vel: 900000t*1,031^t-1. men efter det sidder jeg fast.
  • ISOLERE MAT HJÆLP

    Forumindlæg
    jeg forstår ikke helt hvordan jeg løser denne opgave, da jeg er helt vildt dårlig til at isolere "opgave 1: isoler f i formlen, og fremstil herved en til beregning af fahrenheit-temperatur" t=5/9(f-32) - formlen
  • 2 matopgaver - Population af dyr samt differentialregning

    Forumindlæg
    Hej derude :-) Er der nogle venlige sjæle, som kan hjælpe mig med at se hvad jeg har gjort forkert i opgave 10, samt hvad jeg skal gøre for at beregne opgave 12, i vedhæftede dokument? Hilsen Camilla :-)
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Øhmm.. Hej med jer alle.. idag var vi op til terminsorøve... de karakterer som vi får der lægger lærerene meget mærke til det, altså vil det trække ned fra karakterbladet til næste gang hvis man nu får dårligt?? og er det meget vigtigt terminsprøve??
  • Differential regning.

    Forumindlæg
    Hjæææælp!! Nu har jeg siddet med denne opgave i over en halv time, og jeg har fået de mærkeligste resultater hver gang, jeg har prøvet at løse den. Hvad gør jeg helt præcist i opgave a? Jeg har fundet hældningen som er lig med 10, men jeg ved ikke om dette er rigtigt eller nødvendigt.
  • ligning

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne ligning:f(x)=g(x)
  • Sammenhæng mellem afstand fra punkt til linje og radius på cirkel

    Forumindlæg
    Hej Hvis jeg vha. distanceformlen finder afstanden fra punktet (3,2) til linjen: y=3/4x+2 Så bliver afstanden = 0,71. Hvis jeg så opstiller cirklens ligning for den cirkel der har centrum i P og som tangerer linjen, så skal radius være 1,8, og hvordan i alverden kan dette lade sig gø...
  • udregn produkterne (vektorer)

    Forumindlæg
    hej jeg sidder lidt fast i den her opg håber der er nogen der gider at hjælpe opg der er givet to vektore a = (-2,3) og b=(3,-1) udregn produktet a*(a-b) . jeg sidder og tænker over om der er nogen regne regler, for jeg tænker at jeg ganger i parenteserne og derefter trækker jeg...