Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19761 til 19780 af 23489
-
Te
ForumindlægHej! Jeg drikker meget te til dagligt og jeg ville høre om man kan drikke for meget te? Min bror drikker derimod utroligt meget kaffe. Kan det være godt? -
Samf. opg.: privatforbrug og forbrugsmønstre
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en samfundsfagsopgave. I den skal jeg svare på et spørgsmål som lyder: Undersøg udviklingen i privatforbrug og forbrugsmønstre. Besvarelse skal ske på grundlag af materialet i bilag D1 og understøttes af beregninger. Min lærer har sagt, at man skal besvare opgaven ved at br... -
Kan det være rigtigt!?
ForumindlægMin samfundslærer sagde i dag, at man slet ikke behøver have samfundsfag for at blive advokat? Kan det passe!? -
formel ?
Forumindlæghej i min opgave står der what is the molarity of a solution of sodium hydroxide 25 ml of which requres 21 ml of a standard solution of hydrochloric acid of cocentration 0.1000 m for neutralisation hvilken formel skal jeg bruge der -
Jeres syn på Islam
ForumindlægHvad er jeres indtryk af Islam? Kom ind på kvinderne og Iran. På forhånd takker. -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v... -
OXFORD OG HARVARD UNIVERSITY
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en 1.g, som er meget ivrig efter at studer på enten Harvard eller Oxford university. Er der nogle som ved hvornår man senest skal sende en ansøgning? I må derudover meget gerne skrive en masse andre krav, som i ved univeriteterne kræver. -
At formulere sig...
ForumindlægEfter https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=329474 blev jeg lidt nysgerrig. Helt konkret handler det om formuleringen: "grafens/funktionens toppunkt" - hvilken en er korrekt? Selv hælder jeg til "grafens", men jeg er ikke helt sikker. -
Transformater og vekselstrøm!
ForumindlægHey, ville bare lige høre om der er nogle af jer der har nogle forsøg man kan lave til emnet "transformater og vekselstrøm"...Kan ikke komme på andet end at bygge en op, og så foklare om den, skal op i fysik på tirsdag, og skal lave en disposition til hvert emne jeg KAN komme op i, så... -
Procent
ForumindlægHej SP Jeg har opgaven, der lyder: Hos vinkekrabber har hannerne en overdimensioneret klo, om bl.a. bruges til territoriekampe. Sammenhængen mellem vægten af K af den overdimensionerede klo (målt i mg) og vægten M af hele krabben (målt i mg) er for en speciel type meget små vinkekrabber givet ve... -
HJÆLP MED ENGELSK!!!
ForumindlægHEJ , ER DU VENLIG AT KIGGE IGENNEM FOR FEJL, ER IKKE EN HAJ TIL KONGRUENS! An important person in my life : In most families existing of four people, the parents and two children, is it normal for the younger person to imitate the older person characters and behaves, among other things is this... -
Beregn funktionsudtryk for parabel
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave om en mand der vil opdele sin have i 2 lige store dele. Jeg får at vide, at bredden er 3 (ud af x-aksen) og længden er 4 (op ad y-aksen), og at parablens toppunkt skal ligge i origo (=nulpunktet). Opgaven er så at beregne funktionsudtrykket for parablen. H... -
Ganske kort opgave
ForumindlægHej. En person indsætter et beløb på en bankkonto. Kontoen forrentes med en fast årlig rente på 2,04 %. Efter 5 år til denne rente står der 16 593,71 kr. på kontoen. a) Bestem det beløb, der blev indsat på kontoen. Personen lukker nu kontoen og indsætter de 16 593,71 kr. i en anden bank til en h... -
eksamen 24 timer 1.verdenskrig
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP!!! Jeg sidder midt i min 24 timers forberedelse til historieeksamen. Jeg har trukket verdenskrige og ideologier med fokus på 1. verdenskrig; optakt(ngoet statestik om hær og flåde og stålproduktion + tysk kilde om forsvar for deres kontinentatale politik + triplealliancen) ... -
tysk stil
Forumindlæghej alle sammen.. det er første gang jeg skriver her til men tænkter på om der måske er nogen som kunne tænke sig at læse og rette det her stykke for mig.. ville jeg være meget glad for sophie ist ein 19 jähriges Mädchen und ist aus Tutzig in Bayern Sie erinnern viel an die jungen heute – sie we... -
Jern indholdet i ståluld (databehandling)
ForumindlægHej, jeg skal skrive denne her rapport der omhandler jernindhold i ståluld. Jeg har lidt svært ved noget af databehandlingen. (Vejledningen er vedhæftet) Spørgsmålene som jeg har lidt svært ved er: 1. Beregn stofmængden af KMnO4 (og dermed MnO4−) der er tilsat ved ækvivalenspunktet. 2.... -
Cosinus: Højden deler trekanten
ForumindlægEn kirke ligger på toppen af en bakke. Trappen op til kirken er 200m lang. På modsatte side af trappen er der en svævebane, som er 500 m lang mellem trappen og svævebanen. træppen danner en vinkel på 30 (vandret) a) Beregn højden fra kirken ned på grundlinje (er regnet) b) Højden dele trekanten... -
Mat A eksamen HTX 27. maj 2016
ForumindlægHej SP'er Er der nogen der har været oppe til Mat A eksamen på HTX, hvis der, er der så nogle, der vil lægge ud med facit til de enkelte opgaver så jeg kan sammenligne med mine resultater? -
hjælp til KRONIK?
Forumindlæghvordan skriver man en kronik udfra en artikel? hvordan skal den bygges op mm.? -
Hvad kan jeg bruge samfundsfag til?
ForumindlægHej, jeg skal om et halvt år træffe et valg om hvilken videregående uddannelse jeg vil på. Jeg elsker og brænder for samfundsfag, men er i tvivl om hvilken vidergående uddannelse man kan tage, hvor samfundsfag er et gennemgående fag + hvor jobmuligheden i fremtiden giver en god løn. er der nog...
