Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 19761 til 19780 af 84121
-
2. gradsligning
ForumindlægJeg har følgende opgave for: Er givet f(x)=-x2+6-3. Løs ligningen f(x). For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x)=c 1) Ingen løsninger? 2) én løsning? 3) to løsninger? Hvordan løser jeg ligningen? og hvad menes der med f(x)=c? -
Opgavesæt til fysik - Please hjælp
ForumindlægEn kedel af aluminium med massen 500g fyldes med 1,8 kg cand. både kedel og vand har startstemperaturen 16*C. Ved hjælp af en kogeplade bringes vandet i kog. a) beregn den samlede tilvækst af termisk energi for kedel og vand under opvarmningen. Jeg har skrevet følgene: (DeltaE)_vand =m*c*(Delt... -
Omskrivning af differentialmodel (vær nu sød)
ForumindlægJeg har virkelig brug for jeres hjælp Jeg har en matematisk model som beskriver kolesterolniveauet i kroppen: dC/dt= k1 * (L – C) + k2 * E Hvor: t = Tiden i dage. C(t) = Individets kolesteroltal i tiden; t mg/dl. L = Individets naturlige kolesteroltal. E = Individets kolesterolindtagelse... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge nogle hints til denne opgave: Et firma producerer en bestemt type komponenter, som anvendes til fremstilling af computere. Komponenterne produceres på tre maskiner A, B og C, der producerer henholdsvis 60%, 25% og 15% af den samlede produktion af komponenter. Det viser ... -
Empirisk formel, molekyleformel og masseprocent
ForumindlægHej Kan jeg få et hint til hvordan jeg kommer i gang med den her opgave? Tænker at jeg først skal bestemme den empiriske formel, men har meget få oplysninger.. CxHy + O2 ---> CO2 + H2O m. 1,000g ... -
Termodynamik
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at beregne Q_CA i opgave b). Opgave 2 Figuren nedenfor viser PV-diagrammet for en kredsproces, der har form som en trekant med start i tilstand A, derfra via en isokor proces (konstant volumen) til B, derfra via en isobar proces (konstant tryk) til C og derfra tilba... -
Mat-øk eller økonomi
ForumindlægHej alle :) Jeg skal som så mange andre til at søge studie meget snart. I den forbindelse er jeg meget i tvivl om hvor vidt jeg skal sætte Matematik-økonomi eller Økonomi som min første prioritet, jeg synes snart jeg har læst samtlige debatter og al den info jeg kan finde om uddannelserne på ... -
Mellemregninger (cos)
ForumindlægVi er et par stykker her, der sidder med en matematik aflevering, hvor vi skal finde ud af mellemregningerne for at nå fra den ene forskrift til den anden for at finde cos(A), men vi er lidt på bar bund, så vi håber, der er nogen herinde, der kan hjælpe os! :-) Opgaven lyder: a2 = b2 + c2 -... -
parameterfremstillingen....
ForumindlægEr der virkelig nogle der kan hjælpe mig, er stået helt af??? I et koordinatsystem i planen er en linje l og en linje m bestemt ved l: 5x + 8 y+3 =0 m: (x y) = (3 -1) +t (-6 5) det skal forestille en parameterfremstilling Linjerne l og m skærer hinanden i punktet A. a) Beregn koordi... -
mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i matematik... men er lost... nogle der har nogle notater jeg evt kan bruge? det er mundtlig eksamen i 1.G. Jeg skal op fredag... -
Hukommelse
ForumindlægEr der nogen, der kender en god metode til, hvordan man kan huske de matematiske beviser? Jeg snakker om 1-årigt matematik A niveau. -
Formelsamling !!!
Forumindlæghey Er der nogen flinke folk herinde, som har en god formelsamling til matematik for 1g højniveau vil blive rigtig glad hvis i kunne sende det til mig.. Please -
GODE TIPS TIL DEN SKRIFTLIG EKSAMEN
ForumindlægHej, jeg skal til den skriftlige eksamen i matematik på tirsdag. Det vil derfor være rart, hvis jeg kunne få nogle tips til, hvordan jeg klarer mig bedst. Tak på forhånd :) -
Terminsprøver, hvilke noter?
ForumindlægJeg skal have terminsprøve lige om et par dage, og jeg ville gerne vide om hvilke slags noter, som jeg burde have med. Jeg skal have det i Dansk og Matematik. -
SIMPELT SPØRGSMÅL I MAT
ForumindlægHej Er der en, der kan forkjlare mig hvad en rekursiv definition i matematik er og hvorfor er fibonacci tallene oftest betegnet ved en rekursiv definition? -
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
Hej
ForumindlægHej, håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg skal lave noget trigonometri og noget vækstformel og eksponentialfunktion om emnet drivhus i matematik. mvh. Marianne -
det haster
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med denne opgave i matematik, da jeg simpelthen ingen noter har til sådan slags opgaver.. -
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
Beregne ALT med formler?
ForumindlægHej! Laver lidt Matematik, og går i stå ved dette spørgsmål: Kan man beregne ALT med formler? Kan man det? :|
