Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19781 til 19800 af 158493
-
Bestemme forskriften udefra to ukendte punkter
ForumindlægHej jeg står med en matematik opgave hvor jeg skal bestemme forskriften for en lineær, eksponentiel og en potential funktion. Hvor jeg kender to ukendte punkter. Hvordan gør jeg? -
Reducering af brøk
ForumindlægHej, er igang med en matematik aflevering men er gået i stå ved en reducering af denne brøk. c3 bd2/cbd og a2+ b2 + 2ab/a2-b2 Er lidt usikker på om de kan reduceres eller ej. Tak på forhånd. -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
Isolering
ForumindlægEr igang med Mat-IT på HTX - laver B'eren - men jeg sidder desværre fast i en af opgaverne..Jeg kan godt finde ud af selve opgaven, men ka ikk få isoleret r i den her ligning:8*pi*r*((800-2*pi*(-2)*r^2)/2*pi)*2*pi*r*((800-2*pi*(-2)*r^2)/2*pi*r) = 0Undskyld den rodede skrivning, men det er svæ... -
variabelsammenhæng
Forumindlæghej . Jeg skal op til mundtlig mat om en uge. Og jeg er gået i stå på et af opgaverne. Variabelsammenhæng: - gør rede for ligefrem propertionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable, og giv bevis formel for a giv et eksempel på anvendelsen af den lineære vækstmodel. Plz hjælp -
Bestem
ForumindlægHejsa, jeg sidder med to trælse opgaver, håber der er en der kan hjælpe. a)Bestem en ligning for linjen gennem punkterne P(-2,7) og Q(3,2)? b)Forkort brøk x^2-6x+9/5x-15 På forhånd tak :) -
Funktion, eller hvad er det?
ForumindlægHejsa.. jeg har et problem med et matematik opgave. jeg har lagt den inde i mine billeder i mappem matematik ting. Problemer jeg har er at der står i opgaven at man skal lave en funktion af a til arealet, og jeg kan overhovedt ik finde ud af det. det bedste jeg kan skrive er: O = a+b+3+4+(a-3)+(b... -
hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.
Forumindlægjeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd. -
at isolere en variable
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en aflevering hvor jeg arbejder med ligninger og andengrads polynomier. De fleste ting forekommer mig rimeligt let, men aller første opgave, som skulle være den nemmeste har jeg tykket på længe nok nu .. den falder mig ikke let ind .. Den lyder .. Isoler 'f' i li... -
Projektion af vektor
ForumindlægNogen der kan hjælpe med flg. ogpave? http://prntscr.com/i009eh -
Areal af trekant
ForumindlægHej alle Jeg sidder og pukler med en opgave i matematik (den er vedhæftet som billede). Jeg har løst opgave a til at være ca. 19.69. Nu kan jeg så bare simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre i opg. b. Har prøvet flere forskellige ting, men intet synes at virke. Håber der er nogle ven... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægNæste onsdag skal jeg op i mundtlig matematik c-niveau, og i den forbindelse har jeg fået spørgsmålene oplyst. Fx: 1. Lineær vækst. Du skal bevise formlerne til bestemmelse af a og b udfra to punkter på grafen. Da jeg skal eksamineres i 20 minutter, eksl. votering, er jeg en smule usikker på, ... -
Hjælp til opgaven
ForumindlægHej, har nogle opgaver i matematik, hvor jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse dem. Er godt med på at den ene ting fx. er a og den anden er b, men ved dog ikke hvad der er hvad i den sammenhæng. Håber at der er nogen derude, som kan hjælpe mig til bedre og forstå hvordan jeg skal gribe opgaven a... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
nogle aerodynamiske udregninger
Forumindlæghej jeg er 3 års elev på frederiksberg HTX jeg skriver studieretningsprojekt om aerodynamik. Jeg har indtil videre forklaret massebevarelses princippet udledt bernoulli ligningen vha. energibevarelse og bestemt løftet på en vinge ved at fitte fartfordelingen over vingen til et fjerdegradspolyno... -
Naturvidenskabeligt projekt
ForumindlægHej alle! I næste uge skal jeg sammen med en gruppe arbejde på et projekt, som om fredagen skal vises frem for resten af skolen, HTX. Fagene som vi skal tage udgangspunkt i er matematik, biologi, kemi, fysik og teknologi. Problemet hertil er, at vi endnu ikke kan finde ud af, hvad vi skal lave. V... -
hjælp til 2 opg
ForumindlægHej har fået en aflevering i Matematik. er der nogle som kan hjælpe med opg 4 og 8 ? Jeg vedhæfter filen, så kan i bare åbne den. MVH kevi -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om. -
Konkrete spørgsmål
ForumindlægHej alle.. Som i nu ved, skriver 3.gerne srp i denne uge.. Jeg skriver srp i matematik A og kemi B.. Derfor har jeg nogle spørgmål.. Vil det trække ned, hvis jeg kun har skrevet 5 sider i matematik, når det er på A..
