Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19781 til 19800 af 32803
-
Kemi studie
ForumindlægHey :)tænkte på om der var nogen som vidste hvad man kan blive hvis man fortsætter med at læse kemi.. kan kigget på en uddannelse hvor man blive kemienginiør, men det er vist ikke den samme som uddannelsen på universitetet.. hmm..hvis der er nogen som ved noget ville jeg da være interesseret i at... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Sætningsanalyse - HJÆLP!
ForumindlægJeg har virkelig brug for noget hjælp til sætningsanalyse i spansk. Jeg har aldrig rigtig forstået det, men det drejer sig om følgende sætninger: Quien te ha contado eso? Ana los vio juntos en la cama. Grundled, udsagnsled, genstandsled, hensynsled og sandsynligvis andre ting - hvor f****... -
Finde forskrift for vendetangent
ForumindlægHejsa. Jeg skal finde forskriften for vendetangenten i funktionen -x3 +8x2 + 20x Jeg har differentieret den og fundet vendetangenten til at være -6x + 16 men ellers går jeg i stå. Jeg skal nemlig finde vendetangenten ved beregning og uden lommeregner eller lignende. Nogle der kan hjælpe? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg sidder ov øver mig til eksmaen, men kan ikke helt gennemskue denne opgave:På en fabrik er 10% af de producerede enheder defekte.a) Bestem ved en stikprøve på 5 sandsynligheden for at finde 1 eller 2 defekte enehder.b) Bestem ved en stikprøve på 50 sandsynligheden for at finde mindst 10 og høj... -
Hvad skal jeg blive?
ForumindlægJeg skal jo snart til at vælge uddannelse, men har ikke helt besluttet mig endnu. Jeg har altid godt kunne lide kemi og medicin og jeg har derfor tænkt meget på farmaceut. Jeg har også tænkt på lægevidenskab. Der er jo også kommet en nyere uddannelse som hedder molekylær biomedicin, som også lyde... -
eksamen 3-årigt u. hjælpemidler
ForumindlægEr vi ikke enige om, at den var utrolig nem? Nå, men vil høre hvad I fik i sidste opgave 10? -
Teoretikere!?
ForumindlægHey allesammenEr der nogen der har en komplet liste over kendte teoretikere og/eller vigtige årstal for samfundsfag???????Mangler nemlig lidt et overblik over hvilke personer man skal kunne huske og kunne referere til... -
lommeregner til skriflig eksamen i morgen
Forumindlæger der en der har så meget styrer på lommeregner at han gider skrive hvordan man benytter den i de forskellige opgaver? det ville være til en STOR hjælp. -
høj karakter...
ForumindlægVed godt det er et møg irriterende spørgsmål, men jeg er vildt nervøs for min matematik eksamen på fredag. Jeg afslutter C-niveau (er 1.g'er) og jeg har fået mine eksamensspørgsmål udleveret. Jeg fik 10-10 i årskarakterer, og jeg skulle meget gerne komme op på hvertfald det samme til eksamen.... -
Hvad søger i?
ForumindlægEr nysgerrig....så vil lige spørge hvad folk derude søger/har søgt? Selv har jeg kun søgt Jura, da jeg er sikke på optagelse. -
Indviklede bestemte integraler!
ForumindlægHej..Har lidt problemer med disse opgaver:pi/3S 1 / (cosx)^2 dx0sætter t til cosx, men ender så op med: ½S - (1/sinx)* (1/t^2) dt1og man må jo ikke blande x og t, hvad skal jeg så??Den anden opgave er lidt det samme problem:pi/3S x / (cosx)^2 dx0Her vil jeg sætte cosx som t, men ved ikke hvorda... -
Opgave
Forumindlæghjælp søges, tak opgave 1 Når lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dybden. For en ren og klar sø gælder, at lysintensiteten L er bestemt ved L = 100*0,69^x, hvor x er dybden, målt i meter under søens overflade. a) bestem lysintensiteten i 2,5 meters dybde. b) B... -
Diff. derefter = 0
ForumindlægJeg har stærkt brug for hjælp til følgende ligninger som skal differentiers og derefter skal løsningen på ligningen = 0 findes: f(x)=x^2+5x/2x-8 ; x>4 f(t)=4t*e^-0,25t ; t>_ 0 f(t)=80(t^2*e^-0,2t)+2000 ; t [0;30] p(x)=-x^3+15,5x^2+120x ; x [0;17] Mvh. -
stamfunktion
Forumindlæghej :) En funktion F er givet ved F(x)=x^6*e^x+3 gør rede for hvilken af nedestående funktioner F er satmfunktion til f(x)=6x^5*e^x f(x)=6x^5*e^x+x^6*e^x f(x)=6x^5*e^x+x^6 -
Mat uden hjælpemidler, imorgen
ForumindlægHej Folks! Jeg skal til terminsprøve i matematik imorgen uden hjælpemidler. Har øvet en hel del sæt, der er bare nogle enkelte opgaver jeg ikke er så sej til! Der er ret mange, men håber virkelig nogen vil hjælpe, så jeg er sej imorgen (det er trods alt næsten årskarakteren det gælder) Opgave ... -
Statskundskab
Forumindlæghvor god skal man være til matematik for at klare statskundskab i århus? -
Hjælp!
ForumindlægEr i gang med en bio-rapport, og der er et spørgsmål, jeg simpelthen ikke kan hitte ud af... Hvorfor kan iltindholdet i venerne svinge fra 0-180 cm3 pr. liter? -
MATEMATIK-HJÆLP!
Forumindlægen så simpel opgave uden hjælpemidler som denne, for har lært om 2.gradsligninger: bestem de tal k, for hvilke ligningen x^2+4x+k=0 har mindst én løsning -fattede ikke de tidligere svar jeg fik -
Cos, sin og tan
ForumindlægHej Jeg skal op i en reeksamen i skr. naturfag her den 29., hvilket jeg simpelthen fatter nada af. Jeg vil derfor høre om, der er nogen, der gider forklare mig cos, sin og tan, og hvad man bruger det til - eller bare har nogle letforståelige notater, som jeg kan få. Jeg har lige lært løsning af ...
