Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19801 til 19820 af 114307
-
Der bor en ung pige
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i dansk. Jeg har trukket Lyrik, og har valgt at fortælle om "Der bor en ung pige". Jeg skal fortælle om digtet rytme, men jeg ved virkelig ikke hvad det er. er der nogle der ude der kan hjælpe mig? -
Matematik årsprøve nulpunkt/rodformel bevis??!!
ForumindlægHej, Jeg skal lave beviset af rodformlen/nulpunktsformlen og har derfor set en masse youtube videoer, men jeg har nu lært to forskellige måder, og ved ikke hvilken er den "korrekte" som jeg skal lave til den mundtlige eksamen. Her er billeder af de to forskellige metoder: Håber i vil... -
Vektor HJÆLP!
ForumindlægOpgave 1 a) Vektor sum 1+1,3-1 = (2,2) b) Kontroller resultaterne fra opgave a ved brug af vektorens koordinater hvordan gør jeg det? -
P= P0*a^t opgave???
ForumindlægHej :-) I dette opgave har jeg ingen idé om hvad for en formel jeg skal bruge, eller hvad for et ''emne'' i vil give opgaven, sådan at jeg ved hvad det drejer sig om. Her kommer opgaven: Følgende tabel viser for hvert af årene 1992- 2006 mængden af udvundet solenergi i S... -
Gode råd, tysk skriftligt
ForumindlægJeg søger gode råd til forberedelse til eksamen i tysk. Jeg har skriftligt tysk på tirsdag, og vil være så godt forbedret som muligt. Og gode råd, når man er inde til selve eksamen? :-) -
Hjælp til navngivning og bruttoreaktioner
ForumindlægHej jer er igang med at forberede mig til mundtlig kemi eksamen. Til det har vi fået oplyst 20 dispositioner med spørgsmål, og jeg mangler lige en smule hjælp til nogle af dem. Spørgsmål 1 lyder således: Udvælg mindst en af reaktionerne fra forsøget og vis afstemningen. Navngiv stofferne i det ... -
Differentialregning hjælp
ForumindlægHej - Jeg er igang med at forberede mig til matematik mundtlig eksamen, og det går faktisk rimelig godt. Jeg har dog et emne jeg absolut ikke kan finde ud af, nemlig differentialregning. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare hvad jeg kan sige ved disse 2 spørgsmål? Forklar, hvad det vil si... -
regression lineær
Forumindlægjeg mangler hjælp til opgave b -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHvordan løser man opgave b i geogebra -
Andengradsligning
ForumindlægJeg forstår ikke opgave b? -
Sandsynlighed...
ForumindlægP(A)=0,7 P(B)=0,3 P(C)=0,5Angiv sandsynligheden når P(C A U B))ogP(C( A fællesmængde B))Når det gælder at P(A fællesmængde B) = 0,1Her er C = komplementær symboletU = foreningsmængde symboletEr der nogen flinke sjæle der kan fortælle mig hvordan den løses?På forhånd tak! -
Kvadratsætnng
ForumindlægHej, jeg skal reducere et regneudtryk, hvor dette indgår i det. -(a+b)2 Nogen der ved hvordan man reducerer det? -
simpel reduktion
ForumindlægFølgende udtryk skal reduceres: (a^-1)^2(b^2-1)/(b+1)a = a^-2(b^2-1)/(b+1)a = må jeg gerne som det næste bare gange a^-2 ind i parantesen? Min 1.g's matematik er ikke lige genopfrisket endnu :/ -
Eksponentiel...
ForumindlægHej alle. I forbindelse med min forberedelse til skriftlig matematik, løser jeg nogle opgaver. Jeg har støt på sådan en opgave om eksponentielle funktioner. På det nedenstående link (side 4 af 7 sider - OPGAVE 3) kan opgaverne ses: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-udd... -
3 spørgsmål før mateksamen
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til mundtlig mat-eksamen, og tre af spørgsmålene driller: 15. Integralregning Gør rede for begrebet stamfunktion og for de regneregler, der sætter os i stand til at bestemme stamfunktioner til polynomier. Jeg kan godt gøre rede for hvad en stamfunktion er, men hvad skal j... -
Matematik
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der var nogle venlige sjælde derude, som ville hjælpe mig med følgende opgave: På figuren ses banen for et kuglestød indtegnet i et koordinatsystem med enheden 1 m på akserne. Kuglens bane kan beskrives som en del af grafen for funktionen f ( x ) = 0,05x^2 + 0,8x + 2,3... -
Bestem en forskrift for C og bestem omkostningerne ved en produktion på 400 stk
ForumindlægEn virksomhed producerer covere til mobiltelefoner. Omkostningerne ved en produktion på x stk. kan beskrives ved en lineær funktion C(x) = ax +b. Ved en produktion på 150 stk. er omkostningerne 6000 kr. Ved en produktion på 200 stk. er omkostningerne 7500 kr. x 150 200 C(x)6000 75... -
Mat på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er en pige som skal i gymnasiet til sommer. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor svært matematik på a-niveau er i forhold til folkeskolen. Jeg ved godt det er lidt forskelligt fra person til person, men jeg ville blive glad,hvis I alligevel gav mig jeres mening... Knus Artemis... -
musik i gym
Forumindlæghejsa folkens ! Er der en der ved hvordan musik undervisning foregår i gym ? Skal nemlig hav det når jeg starter om 20 dage.. håber på rigtig mange svare På forhånd tak -
TI-89
ForumindlægHejsa alle i dejlige kloge mennesker. solve(4.5=a*1^2+b*1+c and 0=a(-2)^2+b*-2)+c and 0=a*4^2*b*4+c,{a,b,c}) Dette lange styk regnestykke kan laves på en TI-89. Sådan en er jeg lige blevet heldig ejer af. (tro det eller ej, det var en adventsgave) Men, men det kræver jo en eksame ...
