Søgning på: kemi b noter. Resultater: 19801 til 19820 af 108707
-
Funktioner/differentialregning - hjælp!
ForumindlægHvordan gør man, hvis man skal have alderen, a som funktion af M? Hvilken regel skal jeg bruge? Er helt lost... M=100·e^(-0,058·(a-18)), -
Aritaritmetikkens fundamentalsætning
ForumindlægHer derude. Er ret forvirret over beviset aritmetikkens fundamentalsætning. Det som forvirrer mig er eksistensen af aritmetikkens fundamentalsætning. Når jeg læser beviset, så forstår jeg ikke hvorfor antager man de antagelser. Definitionen: Lad a ∈ N. En primopløsning af a er et produkt ... -
Ingen som har facit til fejlstøvsugeren
ForumindlægEr der ingen herinde som har facit til fejlstøvsugeren? Tænker mere på side 83 og 84. Opgaverne på disse sider. Ville være en STOR hjælp! -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej Jeg har problemer med at oversætte en sætning, og håber derfor at nogen kan hjælpe mig. Feeisti pátriam divérsis géntibus unam, prófuit iniústis te dominante capi på forhånd tak -
crossing the line
Forumindlæghej hvordan kan man i engelsk forklar hvad crossing the line er og forklar hvornår man går over grænsen tak -
hjælp!
Forumindlægse billag har virkelig brug for hjælp!! -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Hvordan får man 12 i tysk eksamen?
ForumindlægEr der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det. -
Uro i forstæderne - komposition?
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i teksten Uro i forstæderne. og så skal jeg fortælle noget om kompositionen i teksten. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, kan i hjælpe mig?? -
forholdsord
ForumindlægHej er i gang med en opgave om forholdsord på engelsk:) der er nogle sætninger som jeg ikke rigtig kan finde ud af håber i vil hjælpe:);) 1) I må ikke lege på gaden. 2)drengen kom løbene imod os. 3) vi hørte ham i radioen. 4) vi har ventet på dig. 5)vi spiste frokost på en restaurant. Det som je... -
hvordan virker en Microbølgeovn og Elektromotor
ForumindlægNogen som kunne forklare det? -
Buses eller busses???
ForumindlægHej Hedder det "buses" eller "busses"? På forhånd tak -
find egenrum
Forumindlæghar vedhæftet filen med opg. (opg. 1 spm 5) men ellers er spm er flg: Bestem egenværdierne og egenrummene for matricen A(0): A(0) = en 3 x 3 matrice med nul i alle 0,1,0 i diagonalen og resten er også 0. egenværdierne er 1 og 0, mne nu skal jeg finde egenrummet: er lidt i tvivl, er det ikke sådan... -
adjectives or adverbs?? hjææælp
ForumindlægJeg ved godt at der skal ly bag på, men er der en måde at huske det på? Når der skal ly bag på og når der ikke skal?.... På forhånd tak -
bi-og ledsætning
Forumindlægskal der ikke komma,hvis en bi- kommer før en ledsætning? Tak på forhånd -
Hjælp til volumen af figur (pyramide og pyramidestub)
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til opgave d) i den vedhæftede opgave, der siger: "Trekant ABC er ligesidet og har kantlængden 25 cm. Trekant EFG er ligesidet og har kantlængden 5,0 cm. Pyramidens højde er 20 cm, og pyramidestubbens højde er 15 cm. d) Bestem skulpturens volumen." Jeg... -
Sætning eller ej?
ForumindlægEr dette en sætning eller ej? Han svare ikke på hendes besked. Jeg tænker, at det ikke er nogen sætning, da verbet "svare" ikke er nogen finit form -> det står i infinitiv. Har jeg forstået det rigtigt, eller ej? -
Matetik
ForumindlægHej allesammen sidder med en andengradsligning, som jeg lige løst, men er ikke sikker på at den er rigtig. Håber i kan hjælpe :-) x2+8x+15=0 Jeg er nået frem til at, der er to løsninger. Den første løsning giver -7 og den anden giver -9, da -8+2/2*1=-7 og den anden, -8-2/2=-9 Kan det passe? Tak... -
Bestem funktionsforskrifterne for de grafer der er tegnet
Forumindlægopgaven lyder Bestem funktionsforskrifterne for de grafer der er tegnet i kordinatsystemet... Hvordan gør jeg det ? OBS det skal være i excel Se vedhæftet fil... -
Differentiation af trigonometriske funktioner
ForumindlægHvordan differencierer jeg dem, er opmærksom på regneregler.
