Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19801 til 19820 af 56550
-
Hvad er x? 4x + 6= 42
ForumindlægJa jeg kan ikke finde frem til " x " i denne opg, nogen som kan hjælpe? -
Usikkerhed
ForumindlægJeg har en opgave i færdighedsregning hvor jeg skal beregne middeltallet. Så kommer spørgsmålet skal jeg dividere det med antallet af personer der har deltaget i prøven eller fejlene? Og når jeg nu har 6 personer som fik 0 fejl skal regne det med i gennemsnittet? -
differentialregning
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver da jeg ikke kan finde ud af differentialregning f(x)=4x 2 +9x - 3 g(x)=1+x3+4x4+6x2 h(x)=1+2-x - 4+x*x i(x)=x3-3x-5 -
Sandsynlighed
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at forklare og vise hvordan jeg løser opgaverne, da jeg selv fatter hat? -
Hjælp til stikprøver
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have hjælp til denne opgave, da jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. :) Find et tilfældigt trecifrede tal. Gør rede for, hvorfor der er flere kombinationsmuligheder for tre-cifrede tal ved en ordnet udtrækningen med tilbagelægning end, hvis udtrækningen sker uden tilbagelæ... -
reduktion matematik
Forumindlæghvad skal man gøre hvis der ikke står noget fortegn foran et reduktions stykke: regnestykket (8a-5)+(6a-9)-(3a+2) ? (8a-5)+(6a-9)-(3a+2) jeg mener der hvor der er et spørgsmålstegn -
Bestem værdien og reducer
ForumindlægBestem værdien af (x+h)^2 - h(h+2x), når h=2 og x=3, og reducér udtrykket, (x+h)^2 - h(h+2x) -
HJÆÆÆLP! REDUKTION!!!
ForumindlægHej alle! Følgende udtryk skal reduceres: (2x+3)2 + 6(1-2x) Jeg får det til 4x2 + 15 - 12x MEN lommeregneren giver et andet forslag.. NOGLE DER KAN HJÆLPEEE?? -
Sandsynligheden for at finde dyr
ForumindlægEr der nogen der kan sige mig om mit svar i a er korrekt?? i b er jeg i tvivl, hvilken beregning det skal være er der nogen der kan hjælpe? på forhånd tak :) -
Areal v.h.a. integraler
ForumindlægHej alle. Betragt det sidste spørgsmål i opgave 6 i de vedhæftede opgaveformuleringer. Jeg får, at arealet af punktmængden N er A(N) = 107/4 Jeg vil så gerne høre, om det er rigtigt og hvordan I har beregnet A(N), uanset om mit bud er korrekt eller ej. På forhånd tak! -
Passer det?
ForumindlægHej ...Vil i ik være sød og tjekke disse opgaver- om de passer? Trekant ABC er ensvinklet med trekant PQR.Der gælder , at b=5 , a=8 , q=15 , Og hb =8 Beregn siden p. Beregn arealerne af de to trekanter. p= K= 15:5=3 8*3=24 p=24 Arealet= ABC= ½*8*5=20 PQR= 40=½*x*15 X=32 -
Afrunding
ForumindlægHvordan afrunder jeg 4,9522 til to decimaler ? -
skalarprodukt for komplekse tal
ForumindlægJeg forstår ikke, hvorfor skalarproduktet af 2 vektorer i et vektorrum over komplekse tal skrives som: <alb> = <alb>* Er det fordi man pr. definition vedtager det sådan fordi, vektorerne skal have en definerbar norm? (dvs. deres skalarprodukt SKAL være positivt) Det ville jo virke me... -
help
ForumindlægJeg er lige kommet lidt i tvivl Er -2 ikke større end -4 Tak på forhånd -
Argumentere for niveaukurven er =6 HJÆLP
ForumindlægEn som muligvis kan hjælpe mig med både A, og B har virkelig virkelig problemer med hvordan jeg skal løse dem la -
Stamfunktion, som opfylder..
Forumindlægf(x)=x-9/x, x>0 Bestem stamfunktion som opfylder at F(1)=4 Altså skal jeg finde konstanten c eller k og kender punktet (1,4). Det er sådan set fint nok - men hvad søren er stamfunktionen til -9/x? Mvh -
Simple bøjninger af verber
ForumindlægHej alle :) Jeg er simpelthen meget i tvivl om hvordan man behandler ureglmæssige verber. Jeg skal bøje Geben i nutid og kan i min bog se at den står under gruppen med endelser: (e-i(e)-a-e), men dette forvirrer mig bare mere. Er der nogle der kan hjælpe. derudover skal jeg bøje verlieren i datid. -
HJÆLP TIL NIVEAU B OPGAVE
ForumindlægHej :) Er der en eller flere der mod betaling kunne tænke sig, at hjælp mig med at løse min matematik opgave på B niveau? -
hjælp til en ligning
Forumindlægx2+2 =3x2-16 hvordan løser man den ? :) håber en kan fortælle HVORDAN -
Matematik, forskel mellem Celsius og Fahrenheit
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til mit følgende regnestykke mellem celsius og Fahrenheit: "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er -10 grader. "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er 0 grader. "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er 10 grader. "H...
