Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19841 til 19860 af 31486
-
differentierer
ForumindlægJeg har lidt problemer med følgende opgave: f(x)=ex-e2x umiddelbart ville jeg gøre følgende: f'(x)=ex-2e2x .. men er det også her, at jeg skal bruge produktreglener eller?? -
flydende lys
Forumindlæghey :) Jeg sidder med en lille opgave. Se vedhæftet fil. her er hvad jeg er kommet frem til: der er to krafter i spil hhv F tyngde og Fopdrift det kan beskrives ved formlerne: Ft= Plys*Vlys*g Fop=Vfortrængt*Pvand*g Fres=0 da lyset flyder. Hvis massefylden af væsken er større end legemets vil lege... -
Eksponentiel funktion
Forumindlægjeg har en opgave som skal afleveres på tirsdag og jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an.v = viskositet (hvor sejtflydende olien er ( ingen enhed))t = oliens temperatur.sammenhængen mellem v og t er af typen:v = b * a^tDer gælder følgende om to turbineolier P og Q: V ved 40 grader v ved 100... -
SØGER MATEMATIKNOTER!
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogen som har gode matematiknoter til 1.g på A-niveau i følgende emner?: Trigonometri: Beregninger i ”skæve” trekanter (sinus- og cosinusrelationerne) - Tangent til cirkel - Skæring mellem linje og cirkel - Skæring mellem linje og 2.gradspolynomium... -
Isolering af x..
Forumindlægf(x)= 1,4 * 100000 * 0,1288^x =10hvordan isolerer jeg x..?! -
Bør man repetere i ferien?
ForumindlægHej. Går i 3.g nu og ved jo allerede at der venter 4 mundtlige eksamener forude. Så jeg tænkte på om man burde bruge lidt af sin ferie på at repetere. Og i så fald hvordan man gør det mest hensgismæssigt.Og i hvilke fag, historie er vel svært at repetere nu for jeg kan umuligt huske alle tingene ... -
Sinv & Cosv
ForumindlægHejI en prøve uden hjælpemidler skal man bestemme sinv og cosv.De rer tegnet en enhedscirkel med en retvinklet trekant i.Det oplyses at trekantens katete er 3/4 lang og det er på x-aksen (cos)Så står der bestem sinv og cosv..Tegningen ser således ud (næsten ;)) B / | / | / ... -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
Integral
Forumindlægopgaven lyder som følgende På figuren ses grafen for for en funktion f(x), der har nulpunkterne -5,-2, 1 og 4. sammen med førsteaksen afgrænser grafen 3 punktmængder M1, M2 og M3, der henholdsvis har arealerne 12, 7, 12. M1 har nulpunkterne -5,-2 M2 har -2,1 M3 har 1,4 Bestem integral -2,-5(f(x... -
eksamensopgave
Forumindlæghej.. jeg sidder med denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har et problem med opgave 5 d) hvor mange procent.... Derudover ved jeg heller ikk hvordan jeg skal gå i gang med opgave 6 og 7bhåber der er nogle der vil hjælpe..på forhånd tak -
(( Isolering af m ))
ForumindlægSkal løse y = 10, for at finde m: 10 = 1,4 • 105 • 0,1288m Nok skal m isoleres, men hvordan? Jeg aner ikke hvordan man isolere, og det er ret pinligt. Jeg kan lave 100 måder med m isoleret men jeg ved ikke hvilken der er den rigtige og hvorfor, eller hvorfor de andre er forkerte. Har de... -
Optagelse
ForumindlægJeg vil gerne studerer psykologi, men gennemsnittene bliver sikkert høje.. tænkte jeg kunne søge gennem kvote 2, men er der bestemt erhvervsarbejde der vil give mig fordele til studiet ? eller er det bare en eller anden form for erhvervsarbejde? anden mulighed kunne være at blive aupair et år.. ... -
eksamenssæt
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder jeg sidste års eksamenssæt i samfundsfag? Har ledt og ledt inde på uvm, og kan bare ikke finde rundt. Nogen der kan hjælpe? -
Cirkel - ligning
ForumindlægHej :) en der kan hjælpe mig med denne opgave - har forsøgt, men tror det er forkert :P - kan du måske se fejlen, eller fortælle mig hvordan jeg burde gøre? I et koordinatsystem er en cirkel bestem ved ligningen: x2- 14 x + y2 + 2 y = - 30 Bestem radius og koordinatsættet til dens centrum Jeg har... -
Samfundvidenskabelige udd.
Forumindlægjeg interesserer mig for samfundsfag, jeg vil høre hvilke uddannelser der indenfor dette felt, jeg kender godt statskundskab og jura, men er der andre, og hvad er adgangskravene? -
fif til eksamen - haster lidt :-)
ForumindlægHej er der ikke nogen der vil hjælpe mig.. jeg skal til eksanen i Mat B og har det med at blande rundt i formler og hvad de skal bruges til. kan i ikke lave en let " huskeseddel" til mig f.eks a^2+b^2 = c^2 bruges til arial af rette trekanter arial af rette trekanter bruges : a^2+b^2 = ... -
formler
Forumindlægnogen der har en nem og overskulig formelsamling som fortæller både hvad det er for en formel, hvordan den ser ud og hvad det bruges til . . så "idioter" som mig lettere forstår hvor og hvornår de skal bruges... -
funktioner
ForumindlægEr der en der kan hjælpe? Opgaven lyder: To funktioner f og g er bestemt ved: f(x) = 1/4 x2 - x + 2 g(x) = 1/3 x + 3 Løs ligningen f(x) = g(x) Skitser graferne for f og g og løs uligheden f (x) mindre eller lig med g (x) -
Bliv ingeniør uden at kunne mattematik.. Er det muligt?
ForumindlægPt. går jeg og drømmer om at starte på Diplomingeniør i sundhedsteknologi på DTU. De sundhedsfaglige fag, som anatomi fysologi osv. har jeg stor interresse i og frygter ikke for. Det samme gælder fysik og programmering. Desværre er det en del år siden jeg sidst var på skolebænken. Så hvad angår m... -
asymptoter :(
ForumindlægHalløsa dér!HVordan bestemmer jeg asymptoterne til flg. graf:f(x) = 10-x/x², x>0Fatter......God weekend!!
