Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19841 til 19860 af 32803
-
Matematik statistik
ForumindlægEn som kan hjælpe med denne opgave - vil appreciate det! -
Lymfesystemet
ForumindlægHvad er formålet med lymfesystemet? Og hvad er forskellen på lymfeKAR og lymfeknuder? Dem vi kan mærke, som er superficielt på fx. halsen er vel lymfekar? -
2 1.g opgaver
ForumindlægEr igang med at forberede mig til skriftlig årsprøve til her på onsdag. Jeg er dog kommet i problemer med to opgaver hvor man ikke må bruge hjælpe midler.1. Omskriv nedenstående udtryk til formen (a^s)*(b^t):((a^3)*(a^6)*(kvadratrod, men hvor der står 4 over den og inde i den b^3)) / (((a^2)^4)... -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
Fransk eksamen - hvordan?
ForumindlægHejsa...Nu har jeg endelig afsluttet min fysikeksamen, men skal desværre i gang igen med en franskeksamen... Der er bare det at jeg ikke helt ved hvordan eksaminationen foregår... Jeg mener efter man har oversat og refereret på dansk, og man skal igang med den kendte tekst, hvad så? Vi har opgive... -
K:TI89/TI89 titanium
ForumindlægSom overskriften siger, skal den være billig, og i stand, som du købte den, kom med oplysninger samt pris...ps. den skal være billigere, end den mmin lærer kan skaffe med sin rabatkuponer ;.) -
molbrøk
ForumindlægHej!Er der én, som kan forklare mig, hvorfor et rent stof har molbrøken 1? -
Mundlig samf examen - højniveau
ForumindlægHej-davJeg skal op til examen i samfundsfag højniveau på torsdag, og har brug for lidt hjælp til at kunne overskue det.Hvordan foregår examen? man trækker en extemporaltext, det ved jeg. Men hvor lang er den, er der bilag, i så fald hvor mange og af hvilken type, hvordan er spørgsmålene formulere... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
11-13????
ForumindlægHej...Jeg skal op i mat b-niveau på tirsdag... JEg satser på mindst et 11tal, men hvordan kan amn få et 11-13tal???Hvad skal der til???For det er vel ikke nok bare at kunne beviserne... Men hvad hvis man er god til at kæde det sammen, og har et godt overblik??? Vil virkelig gerne have et 11tal, o... -
Finde forskrift for vendetangent
ForumindlægHejsa. Jeg skal finde forskriften for vendetangenten i funktionen -x3 +8x2 + 20x Jeg har differentieret den og fundet vendetangenten til at være -6x + 16 men ellers går jeg i stå. Jeg skal nemlig finde vendetangenten ved beregning og uden lommeregner eller lignende. Nogle der kan hjælpe? -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
Hvad skal jeg blive?
ForumindlægJeg skal jo snart til at vælge uddannelse, men har ikke helt besluttet mig endnu. Jeg har altid godt kunne lide kemi og medicin og jeg har derfor tænkt meget på farmaceut. Jeg har også tænkt på lægevidenskab. Der er jo også kommet en nyere uddannelse som hedder molekylær biomedicin, som også lyde... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg sidder ov øver mig til eksmaen, men kan ikke helt gennemskue denne opgave:På en fabrik er 10% af de producerede enheder defekte.a) Bestem ved en stikprøve på 5 sandsynligheden for at finde 1 eller 2 defekte enehder.b) Bestem ved en stikprøve på 50 sandsynligheden for at finde mindst 10 og høj... -
Eksamen
ForumindlægHey.. er der nogen her fra der ved hvordan en kemi eksam forgår.. jeg har ingen anelse på hvordan det er!! -
eksamen 3-årigt u. hjælpemidler
ForumindlægEr vi ikke enige om, at den var utrolig nem? Nå, men vil høre hvad I fik i sidste opgave 10? -
Eksamensklage
ForumindlægHej Jeg var i går oppe i mundtlig kemi B. Jeg trækker overskriften "Syrer, baser og titrering". Alt går super inde til eksamen og mens jeg venter på min karakter har jeg en god mavefornemmelse....Jeg får 7! - som jeg så langt fra er tilfreds med. Inde til eksamen taler jeg om syrer og b... -
Alkohol
ForumindlægGoddag alle sammen :)Er der nogen der ved noget om alkohol :) -
Hvad søger i?
ForumindlægEr nysgerrig....så vil lige spørge hvad folk derude søger/har søgt? Selv har jeg kun søgt Jura, da jeg er sikke på optagelse.
