Søgning på: matematik b 2008 december. Resultater: 19861 til 19880 af 107415
-
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Integralregning
ForumindlægHey Vil gerne have hjælp til flg.: 1) Redegørelse for arealfunktion (bevis) 2) Redegørelse for det bestemte integrale 3) Redegørelse for arealet mellem to grafer Håber nogen kan og vil hjælpe :-) -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
hvad er en Funktion??
ForumindlægNogle der kan forklare hvad en funktion er ? -
Differentialreging
Forumindlæghej, Er igang med en matematik aflevering og kan virkelig ikke finde ud af denne opgave, ved at jeg skal bruge denne formel y= f´(x0)⋅(x-x0)+ f(x0) men ved ikke hvordan jeg skal gøre det... Tak på forhånd! -
et lille spg.
Forumindlæghey derude, jeg har et lille spørgsmål angående matematik: I forbindelse med optagelse på college i usa skal der aflægges en særlig test. Resultatet af tesen angives ved en testtal. Følgende tabel angiver testtallene i matematik for nogle udvalgte år: år:, 1963, 1967, 1970, 1974, 1977 testtal: 50... -
Hjælp jeg forstår intet af denne opgave
ForumindlægHjælp jeg forstår intet af denne opgave i min matematik projekt opgave Er der muligvis nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver den -
Division med brøker
ForumindlægHej, jeg har et hurtigt spørgsmål. 1/(a/b) = b/a, men hvorfor? -
jeg må se at lære det hva'? hehe:P ej, hjælp tak, lære det nok en dag...
ForumindlægJeg må se at lære det hva'? Hehe:P Ej, hjælp tak, lære det nok en dag... Ej, har matematik for igen.. Der gået lidt tid hva'? hehe... ej, min skole har jo lavet andet, avis og flexuge... Nå her kommer mine sværeste stykker (har givet helt op:O) Hvilke af tallene: -1, 0, 1, 2 og 3, er løs... -
SRP - STX - Valg af fag - Regler?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal i år skrive mit studieretningsprojekt, hvilket jeg faktisk glæder mig til, da jeg ser nemlig mange muligheder for spændende emner, men samtidig er jeg noget usikker på reglerne. Vi har introduktion til det om et par uger, og jeg vil naturligvis gerne have forbere... -
Kan det lade sig gøre ?
ForumindlægIsoler x i nedenstående udtryk a- 2b = x(t-b) +b For mig giver stykket ingen mening. Det ville være rart hvis der var en der ville "forklare" mig det. -
Redegørelse for bestemmelse af vækstmodel ved regression
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen. Jeg har et spg det omhandler vækstmodeller. Jeg har lavet redegørelse for, lineære funktion, eksponentielle udvikling og fordoblings- og halveringskonstant. Men det sidste delspørgsmål forstår jeg ikke rigtig: Der... -
Dansk blandet m. andre fag :/
ForumindlægOk, så i øjeblikket har vi AT, og har haft det før. Men i dette tilfælde synes jeg at fagene er lidt mærkelige. Vi skal sån set hvordan dansk passer med andre fag, og det sån set let nok indtil jeg kigger på matematik. Hvordan kan de fag fungere sammen? Altså hvilke ligheder el. forskelligheder... -
Opstilling af ligninger for: potentielle, ekspotentielle og linære funktioner
Forumindlæghej alle på SP!Jeg er kørt fast i noget matematik og jeg har virkelig brug for hjælp, så jeg håber nogen kan og vil hjælpe. det omhandler som nævnt i emnet, opstilling af ligninger for hhv: potentielle, ekspotentielle og linære funktioner. vi har skrevet nogle tal ind på forskellige koordinatsyst... -
immigration
ForumindlægHej allesammen Hvem er immigreret til Danmark siden slutningen af anden verdenskrig?? er det tyrker osv? -
Procentregning
ForumindlægHej, Jeg har lidt svær ved forståelsen af denne opgave. Den virker umiddelbart ret simpel, som den sikkert også er, men jeg tror jeg har gjort det sværere for mig selv end det egentlig er. Sygehusenes udgifter til medicin i perioden 2003-2008 er med god tilnærmelse vokset med 22,8% pr. år... -
Den ny karakterskala
ForumindlægHej! Jeg afslutter nu 2.g og skal begynde i 3.g næste år. Bliver mine karaktere for de sidste to år oversat til den nye karakterskala??? -
Fremtidsplaner
ForumindlægAk ja, så nærmer vi 3g'ere hastigt skoleårets slutning (eller også håber vi det), og efter gymnasiet er der også et liv. Hvad skal Studieportalens brugere? Sabbatår? Arbejdeår? Direkte på videregående? - I så fald, hvilken? Har du gennemsnittet til det? Eller vil du sætte en afgørende slutsp... -
Die Ohrfeigen
ForumindlægNogle der har arbejdet med denne tekst og har skrevet et resume analyse eller andet ... Har stor brug for hjælp På forhånd tak -
Materiale om Højre-fløjs partier og bevægelser i Europa
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle af jer som kan anbefale bøger, artikler, foredrag, TV-udsendelser (fra nettet) eller andet om højre-fløjs partier og bevægelser i Europa? Vi søger informationer om deres livsanskuelser, bevægelsernes udvikling og et overblik over hvordan deres nyere fremgang i politi...
