Søgning på: matematik b 2008 december HHX. Resultater: 19921 til 19940 af 108576
-
Opgave 2059
ForumindlægI en model for udviklingen af atmosfærens CO2-indhold, mål i mia. tons, antages det, at væksthastigheden for CO2-indholdet er givet ved f(t)=-3+5*1,02^t, hvor t er tiden målt i år efter 1984. a)Hvordan ændres atmosfæren CO2-indhold sig i perioden 1984-1994 ifølge modellen? b) Beregn middelvæ... -
Medicin studiet
ForumindlægHej. I øjeblikket går jeg i 9. Klasse og har et snit på 10,1. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin studiet og håber på at kunne opfylde det. Jeg ved godt, at det er for tidligt at tænke over, men i øjeblikket er mit snit jo for lavt. Jeg tænker så på, hvilke muligheder jeg har, hvis ikke mi... -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Droppe ud af 1.g grundet sygdom
ForumindlægHej alle Jeg er en 1.g’er på HTX der blev her for 2 måneder siden ramt af nogle alvorlige lungeproblemer der har gjordt at jeg har misset en masse moduler. Jeg har været rimelig umotiveret i gym 1-2 måneder efter vi startede da den linje (student med hest) ikke blev oprettet, og det var sådan set... -
FSA 2011 - Dansk Skriftlig, Retskrivning og Læseprøve
ForumindlægHej alle sammen Jeg har været til eksamen i dag, og jeg var oppe i dansk retskrivning og læseprøve. Hvad synes i om den? Hvad synes i desuden og de forskellige stilemner fre i går? (altså i skriftlig fremstilling) Jeg er bare lidt nysgerrig, hehe :D -
ekspontielle fuktioner
ForumindlægHej jeg har en matematik aflevering :) håber nogen kan hjælpe mig med den, den handler om espontielle funktioner, og opgaven lyder sådan. Befolkningstallet i Sudan er i årene 1950-2000 med god tilnærmelse vokset med 2,58% om året. I 1950 var befolkningstallet 9,2mio. a) Opskriv en model, der besk... -
problem med sin, cos og tan HJÆLP!
ForumindlægHej SP jeg er en elev i 9. klasse og i forbindelse med at eksaminerne er ved at nærme sig har jeg ville læse op på noget matematik. jeg sidder med en retvinklet trekant hvor jeg kender alle siderne og hypotenusen, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan sinus, cosinus eller tangens hænger sam... -
Linearitet
ForumindlægHar fået mine eksamens-spørgsmål til matematik.. Men er simpelthen gået i stå, så ville høre om i kunne hjælpe med disse spørgsmål. Spørgsmål 1) Hvordan kan man ud fra ligningen for en ret linje tegne linjen i et almindeligt koordinatsystem? Spørgsmål 2) Betydningen af konstanterne a og b i ligni... -
2g- vejledende opgaver?
ForumindlægI bogen "vejlende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx b- niveau 2006" Er der opgaver jeg ikke helt kan løse. Selvom jeg bruger alle mine krafter på dette! 1) Hvis der står "undersøg om ½ er løsningen til ligningen- Skal jeg så sætte halv i ligningen eller hvordan Den ser... -
SRO i mat & fys! Er der nogen som vil hjælpe, det haster!:(
ForumindlægHey derude. Jeg er en pige som går i 2g. Jeg håber virkelig at der er nogen som vil hjælpe mig med min sro i fagene fysik & matematik, mit emne er om harmoniske svingninger: Opgaven lyder således: Med udgangspunkt i den samlede kraft på legemet skal du gøre rede for at den dæmpede svingni... -
Eksponentiel udvikling.
ForumindlægBetragt den eksponentielle udvikling y=31•1,49x a) Hvor mange procent vokser funktionsværdien når x vokser med 1? b) Bestem den fremskrivningsfaktor der svarer til en x-tilvækst på 2. Hvad er den tilsvarende procentvise y-tilvækst? Jeg er virkelig i tvivl, og kan ikke finde 'eksponenti... -
Hjælp med mat
ForumindlægHej igen Jeg sidder og bikser med denne her slags ligning inden for matematik B: Angiv forskriften for den linære funktion: Jeg har oplyst at f(-1) = 2 og f(-5) = 6 Hvordan løser jeg den trin for trin? Resultatet skal se sådan ud: f(x) = -x + 1 Jeg har et problem, jeg kan ikke finde ud af hvor ... -
Gsk anyone ?
ForumindlægHej allesammenVille lige høre om der er nogen af jer, som har kendskab til Gsk's sommerkurser i kemi, og om de eventuelt kunne fortælle lidt om det?olivia -
hjælp til mat...
Forumindlægbasinnet var 0,22 m dybt.der blev fyldt 117,5 m3(i tredje)vand i bassinet.spørgsmålet:hvor mange cm var der fra vandoverfladentil bassinkanten ? -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
OPTAGELSEPRØVE I 9.KLASSE
ForumindlægHej folkens. Jeg fik i dag at vide, at jeg er ikke erklæret uddannelsesparat pga. min skriftlig dansk til terminsprøve (Fik 02). Det er første gang jeg fik 02 i hele mit liv, og selvfølelig skulle det være til en terminsprøve. Har ikke fået under 4 i andre fag, men nærmere karakterne 10-12 . Je... -
EP mat H0 hypotesen i qui i anden test
ForumindlægHJÆLP :S skal til eksamen i EP i morgen og har virkelig brug for hjælp i matematikken. que i anden test kan ikke finde ud af om at accp eller forkaste H0 hypotesen: X2=(O-F)2 / F har vedhæftet opgave og der står ikke ret meget håber en vil hjælpe mig :) -
Mangler jeg et fag? -hjælp!
ForumindlægHej Studi Håber I lige kan hjælpe, for er lidt i tvivl. Jeg har haft eller har følgende fag på STX: samf A, eng A, fransk A, historie A, dansk A, biologi B, drama C, religion C, idræt C, oldtidskundskab C, fysik C, matematik C, naturgeografi C, filosofi C. Som udgangspunkt havde jeg samf på b-ni... -
polynomium
ForumindlægHej. Håber der er nogen der kan jeg hjælpe mig med det her. Et polynomium er givet ved: f(x) = -x^2 + 4x a) Find rødder og faktoriser polynomiet b) Find parablens toppunkt Tak på forhånd! -
approximerende 1.gradspolynom? logaritmer
Forumindlæghej jeg har noget jeg ikke forstår i min bog, og håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det.. (det er en metode fra 1600 tallet så det er altså ikke helt en nutidig logaritme vi snakker om) En logaritmetabel bliver udregnet, hvor man til sidst har logaritmerne til en række tal, der er meget tæt...
