Søgning på: matematik b 2008 december. Resultater: 19941 til 19960 af 107415
-
To opgaver
ForumindlægJeg har to opgaver. længden af vektor a=2 længden af vektor b=3 vinklen mellem vektor a og b = 60 grader beregn skalar produktet af vektor a * b og beregn længden af 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektor a (det sidste forstår jeg heller ikke hvad de mener)? -
Regression potensfunktion
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en opgave.. Den lyder sådan her: Samenhængen mellem diameter og karatvægt for moderne brillianter: a) Bestem ved regression en potensmodel der beskriver hvordan vægten afhænger af diameteren: Jeg har fået følgende resultat: a- 0,003497 b-3,05383 f(... -
Opgave 93
ForumindlægHej jeg sidder og laver aflevering i fysik og sidder lidt fast :) Opgaven lyder: En flad radioaktiv kilde, der udsender alfapartikler bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, så den ene halvdel af strålingen fra kilden absorberes i huden, den anden i luften. Kilden... -
Beregne vilkårlig trekants sider
ForumindlægHej alle.. Jeg er lige startet på en gang matematik B, og har ikke haft matematik i 2½ år, så har brug for lidt hjælp til at forstå, hvordan jeg beregner følgende: Vi får følgende oplysninger om et tag, der skal skiftes: Vinkel B = 30°, vinkel A = 40° - Vi kan derfor regne ud, at v... -
Træ-diagram og kombinatorik
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med eksamensspørgsmål til mundtlig mat B Jeg skal svare på et spørgsmål der lyder således: Hvordan laver man et træ-diagram når der kastes med 3 mønter. Derefter redegør for kombinatorik formlen. Ville være en kæmpe hjælp hvis der er nogen der vil hjælpe :-) -
Renter
ForumindlægHJÆLP L´EASY tilbyder et lån på 25000 kr. over 60 måneder med en månedlig ydelse på 728 kr. a) Gør rede for, at den månedlig rente er 2,05%. b) Bestem den effektive rente p.a. SE BILLAG ! -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
deskriptiv statestik
ForumindlægFiguren viser to boksplot over ordlængderne af de 25 første ord i HFbekendtgørelsen og i en Harry Potter-bog. a) Bestem kvartilbredden og variationsbredden for hver af de to fordelinger. b) Gør rede for, hvad de to tal fortæller om ordlængderne figuren er fedhæftet på forhånd tak -
Er dette rigtigt?
ForumindlægHej i opgave 1a) har jeg sagt binpdf(20, 0.24, 1), som jeg fik til 2,6% i b'eren har jeg sagt (20, 0.24, 7), som giver 10% og i c'eren er jeg blank -
skalarprodukt og distributive lov
ForumindlægHej :) Dette omhandler regneregler for skalarproduktet af vektorer. (opgave 602 i Mat3H) Når man skal regne (b*(a-b))b ud hvordan går man så dette. Det er iøvrigt alle vektorer self. Mit forslag :) (b*a-b*b)*b = (b*a)*b - (b*b*b) ? I så fald ville det så blive a1*b1*b1+a2*b2*b2 - b1*b1*b1+b... -
Ang. LaTeX
ForumindlægEr der nogle der ved om pakken "mhchem" virker her på fora'et?? -
trigonometri
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til eksamen på fredag, men frygter godt nok at trække trigonometri , da jeg aldrig har været skarp til trekantsberegning. Der er to spørgsmål , og i begge af dem skal jeg gøre rede for cosinus og sinus, hvilket jeg gør vha enhedscirklen. Derudover skal jeg henholdsvis bevi... -
HJælp til reducering
Forumindlæga-2*b)*(a+2*b)-b*(a+b)+a*b -
Bestem integralet
ForumindlægHej sidder og laver en matematik opgave, og en af opgaverne (uden hjælpemidler) går ud på at bestemme integralet: ∫12(6x2-2x)dx Men kan virkeligt ikke huske hvordan man gør, nogen der kan hjælpe? :) -
Vækst..
ForumindlægHej.. Jeg sidder og arbejder på nogle opgaver i matematik.. Jeg Skal beskrive potens vækst, men kan ikke rigtig finde en forklaring jeg forstår. Hvad er forskriften for potensvækst? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.. På forhånd tak:) -
Hjælp til geometri
ForumindlægHey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak! -
Ang. gennemsnit ????
ForumindlægHvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ???? -
skrif. Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne 2. juni 2006
ForumindlægHej jeg var til eksamen fredag den 2. juni 2006 og havde lidt problemer med opgave 3-e), så jeg ville bare lige høre om der er nogen som kan hjælpe mig med den.http://www.scorp-d.dk/Matematik_A_Skriftlig.docJeg har lavet alle opgaveren undtagen e).På forhånd tak -
Nulreglen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i et spørgsmål om nulreglen i matematik, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal løse følgende ligning: (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 Det ville være fedt, hvis nogle kunne hjælpe! Tak på forhånd :-) -
2. gradsligning
ForumindlægI min matematik-aflevering er skal jeg løse følgende ligning: 30=1/100*x^2+1/10*x Ved selv at regne ligningen ud har jeg fået 86.6, men dette kan ikke passe. HJÆLP.. please..
