Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19961 til 19980 af 95434
-
Universet
ForumindlægAfstand til stjernen Vega er 7,76 pc. a) Omregn afstanden til km og sammenlign med Solsystemets størrelse. b) Find parallaksen for stjernen. c) Kan parallaksen måles vha. de moderne rumsonder? d) Den absolutte størrelsesklasse for Vega er 0,58. Bestem stjernens tilsyneladende størrelse... -
Et hurtigt spørgsmål ang. geometri
ForumindlægEn trakant. altså treaknt ABCskal det altid være C der er ret (90 grader) eller kan det også være B ??vil bare vide om det altid SKAL være Celler det bare er blevet sådan så alle skriver C der hvor trakanten er ret, fordi så er hypotenusen jo også altid c. -
rettelser af engelsk oversættelse
Forumindlæghej I skal bare skimte den igennem for fejl og så vil jeg og så gerne have en begrundelsepå forhånd takNightmare.I had lived in London in some times, but in my district were there still many streets, where I not had bin. One night there happened something terrible. I was gone out late. After a ha... -
Små sætninger
ForumindlægNogen som vil hjælpe med disse sætninger: 1) I hvert fald hvis medierne afspejler virkeligheden. - (I hvert fald?) if the media reflect the reality. 2) I dag er det sportsstjerner og berømtheder fra fjernsynet, der bliver dyrket som helte og ikke så meget mennesker, der kæmper for større poli... -
Kvadratsætninger for 3-leddede størrelse?
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til en årsprøve og undrer mig lidt: Findes der også kvadratsætninger for 3-leddede størrelser? Det er let nok, hvis a, b og c er i 1. grad: (a+b+c)^2 = a^2 + b^2 + c^2 + 2ab + 2ac + 2bc Men hvad hvis a er i 2. grad? (a^2 + b + c)^2 = ? Eller hvad hvis (a^3 + b^2 +... -
Omregning af volt
ForumindlægHej alle glade fysikere :) Jeg sidder og kæmper med en fysikopgave, hvor jeg skal udregne et spændingsfald. Vi fik givet en formel vi kunne sætte ind i, og dereudfra finde resultatet. Men dette indebærer at vi omregner enhederne til volt, og dét er jeg åbenbart ikke i stand til. ½ * me* v2... -
brøksnask
Forumindlæghar følgende som jeg hænger fast i: e = Q-c/Q => -2521/3250 = 6.500-c/6.500 => c = ?? hvordan får jeg udskildt c i ovenstående? pft. -
Problemer med denne opgave i helhed.
ForumindlægHej jeg har lidt prolemer med denne opgave, jeg har umiddelbart brug for hjælp til de første 3, derefter burde jeg selv kunne klare det. Opgave 1. Et firma producerer en vare, hvis efterspørgselsfunktion er givet ved: p=18-0,006Q Firmaets totale omkostningsfunktion ved at producere vare... -
Integration
ForumindlægNogle, der lige hurtigt kan forklare, hvorfor: ∫1/(x(x+c))dx = ln(x/(x+c)) / c ?? -
Tage 1.g om????
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Hjælp!
ForumindlægKan virkelig ikke det med ligninger? Hvad gør man i disse? a) 2 * x(7 opløft) = 17 b) 4 * x (3,6 opløft) = 42 C) 15 * x(12 opløft) = 197 -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej alle! I en retvinklet trekant ABC er længden af hypotenusen c = 15,6, og kateten b har læbngden 11,3. Beregn størrelsen af vinklerne A og B samt længden af kateten a. Nogen der kan hjælpe? :) -
EN SMULE GENETIK. NEMT SPØRGSMÅL MÅSKE?
ForumindlægHejsa, jeg er startet med faget genetik, og jeg sidder lidt fast med en lille detalje. Jeg har prøvet mig frem. og håber at jeg kan få hjælp :) måske skal jeg bare have et spark :) Opgaven lyder: Nedenstående figur viser en DNA-duplex, der aflæses fra venstre mod højre: 5’-A-T-T-C... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej alle Jeg valgte oprindeligt Spansk A da jeg skulle søge ind på gymnasiet STX. Jeg er dog blevet i tvivl, om jeg skal skifte til Tysk B. Jeg synes der er mange fordele og ulemper ved begge valg! Det gode ved spansk er, at jeg får 5 A-fags bonus, plus så starter man fra begyndelsen af med n... -
Rettelse af eng.
ForumindlægNogen der lige kan rette mine eng. sætninger jeg har lavet?1. Many girls is not interested in soccer.2. Have you seen my parents new car.3. He often speaks german with his parents.4. The young man shouted angry at the police. -
Kristendoms spørgsmål
ForumindlægHej jeg skal læse op til min eksamen i religion (på hf) hvor at jeg har kigget på nogle repitationsspørgsmål inde for de forskellige fag og dette følgende spørgsmål kan jeg ikke finde noget om nogen steder i mine noter :( Er der nogen der kan hjælpe? - Hvem er farisæerne, sadukæere og zelote? - ... -
Notetagning i IØ
ForumindlægHejza..Jeg har i dag haft mine første timer i international økonomi og er meget itvivl om hvordan jeg bedst tager noter til faget.Mit spørgsmål til jer går på hvordan I vil anbefale at jeg gør det?Hvordan laver man nogle gode overskuelige notater?I må også meget gerne komme med notetagnings-råd t... -
Frederick Douglass - HASTER!!!!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg står i den situation at jeg er i gang med min SRP, hvor jeg skriver i fagene engelsk og historie! Jeg skal analyserer Frederick Douglass' selvbiografi "En amerikansk slaves beretning" Jeg ville derfor hører om der tilfældigvis er nogle der sidder med nogle n... -
Sporlængde af CD
ForumindlægHej alle sammen :) Ja, jeg sidder lige og kigger mine noter igennem og forstår ikke hvad jeg selv har skrevet!? Hvordan regner man bølgelængden λ ud? Og er der nogen der kan regne ud, hvilken formel jeg har brugt her? : tan-1(114) / 241 = 25,32º Jeg har været så dum ikke at skrive fo... -
f' af (x ln x-x)
ForumindlægJeg sidder og gennemgår noter og forstår ikke hvordan vores lærer finder den afledte funktion for xlnx-1. xlnx-1= 1·lnx+x·1/x-1 Jeg er med på at x differentieret=1, men hvordan kan lxn differentieret give lnx+x·1/x?
