Matematik

HJÆLP til matematik, er så dårlig til det :/

26. april 2011 af Rikke0204 (Slettet) - Niveau: B-niveau

øvelse 101: find arealet af trekant ABC, når a= 12 og højden fra A på a er 7.

øvelse 102: find d i trekant DEF, når arealet af trekanten er 24, og højden fra D på d er 8.

øvelse 103: tegn er trekant ABC, hvor vinkel C = 90.grader. skriv betegnelseren på trekanten: hypotenusen, den modstående katete til A, den hosliggende katete til A, den modstående katete til B, og den hosliggende katete til B.

øvelse 104: i en retvinklet trekant ABC, med C= 90.grader, a= 3 og b= 7. find c.

øvelse 105: i en retvinklet trekant er længden af den ene katete 2 og længden af hypotenusen 5. find længden af den anden katete.

øvelse 107: en fodboldbane ved et gymnasium er 110m lang og 60m bred. hvor lang er dirgonalen på den pågældende fodboldbane?

øvelse 111: trekant DEF er ensvinkelt med trekant D'E'F , og d= 3, f= 5 d' = 7 samt e' = 8. find f' og e.

øvelse 113: et træ kaster en skygge på 8,5m samtidig med at et 1m høj pind kaster en skygge på 0,9m beregn højden på træet.

Vedhæftet fil: Aflevering%201[1].doc

Brugbart svar (1)

Svar #1
26. april 2011 af mathon

      øvelse 101:
                               tegn en skitse
og indse
                                                                 T = (1/2)·ha·a = (1/2)·(7)·12 =
 


Svar #2
26. april 2011 af Rikke0204 (Slettet)

hvad mener du helt præcist? :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. april 2011 af mathon

     øvelse 102:
 
       tegn skitse
                                           (1/2)·hd·d = T = 24

                                            hd·d = 48

                                            d = 48 / hd = 48 / 8 =
 


Brugbart svar (1)

Svar #4
26. april 2011 af Duffy

Rikke Larsson: Hvis du ikke selv prøver, kommer du ikke til at lære det. Det er alt for nemt for dig at slå hjernen fra og sige til dig selv, at du ikke kan finde ud af det. Det kommer du ikke langt med.

Kig på eksemplerne i din bog der handler om det samme som dine opgaver får ud på. Det er en god start. Gå evt. i lektiecaféen.


Du har ikke noget ud af bare at få dine opgaver lavet, så du har 'noget' at aflevere til læreren. (Andet end du formentlig ikke får skrifltig fravær). Så aflevér hellere noget, så læreren kan se, at du i det mindste har prøvet at løse opgaverne, og derved bedre kan se hvor han skal sætte ind med hjælp.

Du skal med andre ord selv igang med at lave de tankeprocesser, der skal til for at du selv bliver i stand til at kunne lave dine opgaver til eksamen. Du sidder alene til den mundtlige og skriftlige eksamen !!!

NU HÅBER JEG IKKE, AT MATHON LAVER ALLE OPGAVERNE FOR DIG ! ! !


Svar #5
26. april 2011 af Rikke0204 (Slettet)

du skal jo ikke bestemme om de vil hjælpe mig eller ej, det her gælder bare om at få mig til eksamen og når jeg har prøvet alt selv så hjælpe det jo ikke at jeg ikke kan få hjælp når min lærer ikke vil hjælpe mig så er jeg jo nød til at få hjælp af andre!!!!!


Skriv et svar til: HJÆLP til matematik, er så dårlig til det :/

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.