Generelt

Syg-eksamen og samme spørgsmål?

20. maj 2014 af Chris2013

Hej jeg skal op til 3 eksamener i starten af juni, og jeg kan ikke nå at forberede mig til dem allesammen, jeg overvejer at melde mig syg til en af dem, nemlig kemi B mund. Vi har fået udleveret spørgsmålene, hvis jeg melder mig syg, får jeg så samme spørgsmål til aug/sep til sygeksamen, eller får man nye spørgsmål og kommer der andre ændringer? (det er gym niveau vi taler om)


Brugbart svar (4)

Svar #1
20. maj 2014 af MaibritG

Ja, der kommer nye spørgsmål og noget andet er, at du forhåbentlig ved, at du potentielt skal stille med en lægeerklæring på, at du faktisk er syg. Den får du jo naturligvis ikke når du ikke er syg - det giver et -3 på eksamensbeviset.

I øvrigt synes jeg, at det er noget pjat, at fordi at man ikke har formået at disponere over sin tid, så melder man sig bare syg. Jeg havde 7 mundtlige eksamener fra 1 juni til 21 juni i 3.G på HTX, og det klarede jeg - tidsmæssigt - uden problemer. Forventer du at læse videre, skal du som minimum forvente 4 eksamener pr. halve år. Min kæreste som læser til ingeniør har eksempelvis tre eksamener inden for en uge fordelt over 4 dage (hvis han er heldig)


MIT RÅD: Få fingeren ud af røven og få lært at disponere din tid.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. maj 2014 af swampendk (Slettet)

Sidste år havde jeg 7 eksamener og her i maj/juni har jeg også 7 mundtlige eksamener.
Det er selvfølgelige øv hvis de ligger helt opad hinanden, men hvis du lægger en plan, f.eks. kl. 08-11 fag 1 12-15 fag 2 16-19 fag 3 eller noget lign. 
Det giver over 30 timers forberedelse til hvert fag, og det burde være mere end rigeligt til at score en god karakter :)

Held og lykke


Skriv et svar til: Syg-eksamen og samme spørgsmål?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.