Kemi

En sød sjæl der har godt forstand på kemi B. --> fremstilling af jern?

04. juni 2014 af xanem86 (Slettet) - Niveau: B-niveau
Nogen der kan forklar mig fremstilling af jern?

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2014 af mathon

Uden garanti for den søde sjæl skal anføres:

Grundstoffet jern har nogle særdeles brugbare egenskaber og forekommer i  malme til endnu overkommelige råstofpriser.
Jernmalme er kemiske forbindelser, som - set med det menneskelige øje - jern desværre har det med at indgå i.

"Kunsten" er så at skaffe jern ud af disse malme.

Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juni 2014 af mathon

Et eksempel kan være at producere jern ud fra malmen  Fe_2O_3

På en eller anden måde skal Fe frigøres fra O.

Poduktionsmæssigt er det blevet løst ved en redoxreaktion,
hvor Fe reduceres ud af sin malm. Som reduktor har været anvendt CO
i processen

\overset{+3}{Fe}_2O_3\; \; \; +\; \; \; 3\; \overset{+2}{C}O\; \; \; \rightarrow \; \; \; 2\; \overset{0}{Fe}\; \; \; +\; \; \; 3\; \overset{+4}{C}O_2

Svar #3
04. juni 2014 af xanem86 (Slettet)

Det er en eksammens spørgsmål. Så jeg skal nok have det detaljeret lidt. Men mange tak.

Brugbart svar (0)

Svar #4
04. juni 2014 af mathon

Nu er det jo din viden, der bedømmes ved eksamensbordet, og ikke kun din evne til at plagiere.

Det vil derfor være uhæderligt og naragtigt at forsyne dig med et manuskript.

Svar #5
04. juni 2014 af xanem86 (Slettet)

Ej det gør jeg ved Gud heller ikke. Jeg ville bare se om det er det samme som jeg har forstået. For jeg jeg bogen lige foran an lige nu og her. Personlig vil jeg heler gør mig fortjent til det karakter end at skrive efter andre. Så synes ikke du burde skrive at jeg har en god evne til at plagiere.

Brugbart svar (1)

Svar #6
04. juni 2014 af mathon

…intet er nævnt om din gode evne til at plagiere. Den evne har jeg ingen viden om.

Men hvordan har du forstået teksten i kemibogen, som ligger lige foran dig nu og her?

Skriv et svar til: En sød sjæl der har godt forstand på kemi B. --> fremstilling af jern?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.