Studievalg og videregående studie

Standby plads.

18. juni 2014 af Amalie933 (Slettet)

Jeg er virkelig i tvivl omkring standby plads. Hvis standby står: alle optaget, så det vil sige at alle vil blive optaget, eller hvordan? For det lyder da voldsomt når kvote 1 står 6,8 og standby står alle optaget, derfor undrer jeg mig lidt over det. Håber at i vil hjælpe med at besvare mit spørgsmål! 

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2014 af MaibritG

Du kan ikke regne med kvotienterne, da det er dem fra sidste år. Der kan ske en stigning (såvel som et fald) i år, men fremgår det at alle er optagne på standby, så er de blevet optaget i 2013.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit

Svar #2

Så det vil sige hvis standby ligger på 5,0 og mit karaktergennemsnit ligger på 5 så kan jeg søge standby plads? men hvornår ændres kvotienterne når det ikke kan bruges længere og er fra sidste år?

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. juni 2014 af MaibritG

Du kan altid angive at du ønsker en standby-plads. Kvotienterne beregnes og offentliggøres når studiepladserne er blevet fordelt.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit

Svar #4

Tak for spørgsmålet. men jeg vil bare være stensikker på, hvis standby står alle optaget, så har man en større chance at blive optaget når man har en lav karaktergennemsnit? 

Brugbart svar (0)

Svar #5
18. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

#4 Ja, det er korrekt. Det betyder, at alle der har søgt om adgang, også dem dem med et lavt gennemsnit, er blevet tildelt en stand-by plads; deraf "alle optaget".

Svar #6

#5 Nu er jeg helt med - tak for dit svar!

Skriv et svar til: Standby plads.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.