Kemi

Haster: Hvad er koncentrationen angivet i µg/L P i hver enkelt af de fremstillede standarder?

20. juni 2014 af DKPS (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej håber der er en der kan finde ud af at løse denne opg. :/

Ud fra en stam-B fremstilles en standardrække ved fortynding. Standardrækken og en blindprøve måles på et spektrofotometer. Afpippetteret stam-B og de målte arbsorbanser fremgår af nedenstående skema:

Afpip. stam-B (µL)         0               50           100            250             500               750 

Målekolbe (mL)           250             250          250            250             250               250

Absorbans                 0,000         0,032        0,061         0,159           0,311            0,487

a) Hvad er koncentrationen angivet i µg/L P i hver enkelt af de fremstillede standarder? 

Tak på forhånd 

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2014 af mathon

absorbansforholdet er lig med molaritetsforholdet:

\frac{A_n}{A_1}=\frac{c_n}{c_1}

A_n=\frac{c_n}{c_1}\cdot A_1                               

Svar #2
20. juni 2014 af DKPS (Slettet)

Dvs. 

jeg skal sige    cn = ( c1 • A1 ) / A for at få det i koncentration eller hvad? 

som så er cn = ..... som jeg ikke helt ved hvad jeg skal sætte det ind i 

kan du forklar det lidt nærmere 

Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juni 2014 af mathon

c_n=\frac{A_n}{A_1}\cdot c_1

Svar #4
21. juni 2014 af DKPS (Slettet)

Hvilken tal skal jeg ligge der ind? Jeg kan virkelig ikke se det :S

Skriv et svar til: Haster: Hvad er koncentrationen angivet i µg/L P i hver enkelt af de fremstillede standarder?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.