Matematik
HAR BRUG FOR HURTIG HJÆLP EKSAMEN IMORGEN!
Hej,
Jeg har virkelig brug for noget hjælp mht. noget matematik C-niveau, da jeg skal op til eksamen imorgen, og virkelig er helt lost med de her matematik spørgsmål - matematik er ikke mit stærke fag. Men jeg ville virkelig sætte pris på hvis der var nogle som kunne hjælpe mig med at svarer hurtigst muligt!
Tak for hjælpen på forhånd!
Spørgsmål 1: Trekantsregning:
Vis hvordan man udleder sinusrelationen af arealformlen 1/2 * a * b * sin(C). Giv eksempler på, hvordan man bruger sinus relation til beregning af side og spids vinkel i en trekant.
Spørgsmål 2: Variabelsammenhænge:
Fortæl om lineær variabelsammenhæng y = ax + b og - gerne ud fra eksempler - om beregning og fortolkning af a og b.
Spørgsmål 3: Variabelsammenhænge:
Fortæl om eksponentiel variabelsammenhæng y = b * ax og - gerne ud fra eksempel - om beregning og fortolkning af a og b.
Spørgsmål 4: Variabelsammenhænge:
Fortæl om eksponentiel variabelsammenhæng y = b * ax og - gerne ud fra eksempel - om beregning og betydning af fordoblings- og halveringskonstant.
Spørgsmål 5: Variabelsammenhænge:
Fortæl - gerne ud fra eksempler - om ligefrem og omvendt proportionalitet.
Spørgsmål 6: Statestik:
Forklar - gerne ud fra eksempler - om hyppighed og frekvens for såvel ikke-grupperede som for grupperede data. Forklar også hvordan man udregner middeltal for sådanne data.
Spørgsmål 7: Statestik:
Forklar - gerne ud fra eksempler - om kumuleret frekvens og sumkurve og grupperede data. Fortæl om kvartilernem, hvad de betyder og forklar boksplot.
Har virkelig brug for hjælp! håber der er nogle som kan hjælpe mig! Det haster!
Svar #2
23. juni 2014 af superfisk (Slettet)
Nu er det sådan, at vi ikke har fået nogle bog, mærkelig ja, men det har vi ikke.
Svar #3
23. juni 2014 af JohnJohn1337 (Slettet)
Det lyder meget ambitiøst at du begynder at læse op til eksamen dagen før du skal op, det skal nok blive godt.
Prøv at kigge på www.frividen.dk de har en masse gode videoer der besvarer flere af dine spørgsmål.
Skriv et svar til: HAR BRUG FOR HURTIG HJÆLP EKSAMEN IMORGEN!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.