Matematik

Hjælp med matematik !!!

27. juni 2014 af bjerg11 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej 

Jeg har lavet denne delopgave fra HF matematik b-niveau 2013

Jeg ønsker at I herinde, kan give mig en respons med en karakter/procentvis af opgaven, tak 

Fyr alt det I har!! 

Det har taget mig 51 minutter at lave. 


Svar #1
27. juni 2014 af bjerg11 (Slettet)

Her er filen, og opgavesættet 

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130829%20hfe132MAT_B29082013_FCB3.ashx

Vedhæftet fil:Dokument2 (1).docx

Brugbart svar (0)

Svar #2
27. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Opg 1 er korrekt.

Opg 2 er korrekt for så vidt angår rødderne. Der er ikke bedt om toppunktet, men toppunktet er forkert bestemt.

Opg 3. Forklaringen vedrørende modellens konstanter er ikke korrekt.

Opg 4 er korrekt.

Opg 5. Det er ikke præcist angivet, at f(1) = 3 . Ligeledes er det heller ikke klart angivet, hvad løsningen til ligningen f(x) = 3 er. Ligningen f(x) = 3 har tre forskellige løsninger. Disse er ikke tre punkter, men tre værdier af x, nemlig x = -2 , x = 1 , eller x = 4 .

I Opg 6 er det korrekt, at den angivne funktion F(x) = (1/5)x5 + ex -2x ikke er en stamfunktion til den forelagte funktion f(x) = x4 + (1/x) - 2, men forklaringen er ikke korrekt.
Den korrekte forklaring er, at F '(x) = x4 + ex -2 ≠ f(x) . Du angiver i stedet en funktion (1/5)x +in(x) - 2x som du påstår er den rigtige stamfunktion. Dette er ikke korrekt. For det første er der uendeligt mange stamfunktioner til f(x). For det andet er (1/5)x +in(x) - 2x ikke en stamfunktion til f(x) . En stamfunktion til f(x) er (1/5)x5 +ln(x) - 2x . Bemærk, at den naturlige logaritmefunktion ikke kaldes in(x), men ln(x) (dvs. LN(x) skrevet med små bogstaver).

Med lidt god vilje kan det måske takseres til ca 60%.


Svar #3
27. juni 2014 af bjerg11 (Slettet)

Jo, tusind tak. Jeg har en stor interesse i disse opgaver, selvom jeg ikke bliver undervist på dette niveau. 

Jeg vil forsætte med at ligge opgaver herinde på studieportalen for at blive bedre på området. 

Jeg har inviteret mange fra min klasse og bekendte til denne side ! 

Lige til den sidste opgave, så har blot glemt at sætte x ^ 5 og at skrive in(x) til In(x).

Tak igen. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
27. juni 2014 af SuneChr

# 3
Imponerende og ambitiøs.
Hatten af for det, -  og en rigtig god ferie.


Svar #5
27. juni 2014 af bjerg11 (Slettet)

Tak skal du have og i lige måde, SuneChr ! :-) 


Skriv et svar til: Hjælp med matematik !!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.