Fysik
en lille opgave, som er træls..
Okay, den burde være nem, men jeg har forvirret mig selv.
- I opgaven kan man se to tove der holder en klods på 50 kg, alle mål er angivet i meter.
Jeg har indtilvidere lavet to vektorer også opstilt dem i komponenter også kan jeg også se at de to vandrette komponenter går ud med hinanden håber der er en der gider at forklare..
Svar #1
03. september 2014 af Mathnerdsx (Slettet)
Burde nok sige at jeg skal beregne de to toves kraftpåvirkning, så de holder.
Svar #2
03. september 2014 af peter lind
Du skal endvidere bruge at de to toves lodrette komponenter skal være lige så stor men modsat rettet tyngdekraften på klodsen
Svar #3
Ja, men hvordan gør jeg det? Kan overhovedet ikke finde på noget at F.t = Fa + Fb? ved ikke
Svar #4
Du har ret i at der mangler en oplysning. Du kan se at summen af de to toves vinkler med vandret er 90º., men det er jo ikke nok til at finde hver af vinklerne. Er der ikke flere oplysninger i opgaven ?
Svar #5
Desværre er det de eneste informationer jeg har at arbejde med, man kunne vel tegne to retvinklet trekanter inden i de eller bare en og finde vinklerne på den måde? :) - men hvordan jeg lige kommer videre derfra..
Svar #7
Jeg kan ikke se hvad den trekant har med sagen at gøre. Kan du ikke levere hele opgaven ordret
Svar #8
Sagtens - Du skal bestemme størrelsen på kræfterne der bliver overført i de to tove.
Svar #10
Du har givet en byrde med 50 kg, der er ophængt i en ring C, som jeg har vist på figuren.
Ringen C er fastholdt af de to tove, der er fastgjort til i punkterne A og B, målene fra AB er 5m BC er 4m og AC er 3m, som vist på tegningen. Du skal bestemme størrelsen på kræfterne, der bliver overført på de to tove.
Jeg kan sige resultatet: 400N og 300N
Skriv et svar til: en lille opgave, som er træls..
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.