Tysk
Tysk hjælpp
hej derude, håber i kan hjælpe. Jeg skal have lavet en lille sætning om
jeg skal følgende lave sætningen om til 5 enkle hovedsætninger, hvor grundled kommer før verbet og verbet skal stå i datid.
‘‘Mia war wie ein mutter für mich‘‘ Søren Vater war tot, so ist von er Vater geliebt, die Rolle des Vaters bekam Mia statt, war was er fehlte.
Svar #2
04. oktober 2014 af kalleballe1 (Slettet)
‘‘ ein mutter für mich war Mia‘‘ tod war Søren Vater, so ist von er Vater geliebt, des Vaters roll fehlte bekam Mia statt,
sådan tænker jeg den skal være, men jeg skal lave sætningen om til 5 enkle hovedsætninger, det forstår jeg ikke.
Svar #5
04. oktober 2014 af Stygotius (Slettet)
Det du har skrevet i # 2, er mildest talt ikke rigtigt.
Svar #7
04. oktober 2014 af Camilla45d (Slettet)
Stygotius: kunne du være venlig at forklare mig hvordan denne opgave skal løses, da jeg faktisk også stå med en af de samme opgave problemer.
Svar #8
Ja, det kunne jeg godt, men du skal da selv prøve først.
Dette her er jo ikke en automat som man bare kan trække en oversættelse i -gratis, men et sted hvor man kan få hjælp til selv at lave sine opgaver.
Hvis du ikke ved hvad en hovedsætning er, må du først få det lært.
Svar #9
04. oktober 2014 af Camilla45d (Slettet)
jeg skrev'' forklare''.. jeg synes jo den ser rigtigt ud, men kan ikke finde fejlen, så det her du skal hjælpe, eller lade være med at svar tilbage.
Svar #10
04. oktober 2014 af mikkelha1 (Slettet)
der må jeg give pigerne ret.. Stygotius du skal lige falde til ro og hjælpe dem
Svar #11
Jeg vil gerne hjælpe, men de har ikke sagt noget som helst konkret om hvad deres problem er. De vil bare have en færdig løsning serveret af andre.
Svar #12
04. oktober 2014 af exatb
Hvad er det for en lille sætning? Det er allerede hovedsætninger:
Mia war wie eine Mutter fur mich
Der Vater des Sørens war tot
Svar #14
"‘‘ ein mutter für mich war Mia‘‘ tod war Søren Vater, so ist von er Vater geliebt, des Vaters roll fehlte bekam Mia statt,"
-har jo ikke ret meget med tysk at gøre..
Skriv et svar til: Tysk hjælpp
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.