Dansk

bogen intet

10. januar 2015 af jonashansen112 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

hej hvilken gerne er bogen intet, og hvilken miljø er bogen og hvad er bogens emne 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. januar 2015 af Ganymedes

Der er samtlige boganmeldelser, analyser og fortolkninger her på Studieportalen af selv samme bog (højre hjørne i denne tråd), hvor du vil kunne finde svar på nævnte spørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. januar 2015 af hrsej (Slettet)

''hej hvilken (gerne) genre  (er) har bogen, ''intet'', og hvilke(n) t miljø (er) har bogen og hvad er bogens emne''

Man kan ikke sige bogen er genren action, for det er ikke selve bogen der er action, men det er det indhold, som er i bogen. Derfor siger man har og ikke er.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. januar 2015 af Ganymedes

#2

Personligt synes jeg, at formuleringen: "Bogens genre er..." lyder væsentlig bedre frem for: "Bogen har genren..."

Desuden kan man vel sagtens sige, at bogen er en fantastisk fortælling? Hvilket den også er.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. januar 2015 af hrsej (Slettet)

Rettelse:

''hej, hvilke (gerne) genre  (er) har bogen, ''intet'', og hvilke(n) t miljø (er) har bogen og hvad er bogens emne''

#3

Jeg prøvede blot, at rette på trådstarters fejl, således at alle forstår det personen prøver at udtrykke. Men hvis du gerne vil rette på trådstarters formluering er du velkommen.


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. januar 2015 af Ganymedes

#4

Der var absolut ingen grund til at "forsøge" at redegøre trådstarters ønske i forståeligt dansk, idet jeg allerede havde besvaret selve spørgsmålet, hvorfor din indblandelse udelukket forekommer overflødig.

Desuden bør du ikke kaste med sten, når du selv bor i et glashus:

''Hej, hvilke genrer har bogen, ''Intet'', og hvilket miljø har bogen, og hvad er bogens emne?''

Jeg prøvede blot at rette på trådstarters fejl, således at alle forstår det personen prøver at udtrykke. Men hvis du gerne vil rette på trådstarters formulering, er du velkommen.

Det mindste man vel kunne forvente, når nogen begynder at rette andre er, at de først og fremmest selv fuldføre rettelsen og ikke mindst er korrekt i deres påsagn.


Skriv et svar til: bogen intet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.