Matematik
Hej matematik
Jeg håber i kan hjælpe mig med denner her oppgave . Jeg synes den er svære jeg har prøvet at lave den men det lykkedes ikke . tak på forhånd ....
To kystvagtstationer har en retlinjet kyst i øst-vestlig retning en indbyrdes afstand på 10,5 km. Fra et skib, der har en stik østlig kurs, danner sigtelinjerne til stationerne vinkler med skibets sejlretning på 25o og 103o. Tegn en skitse af situationen og bestem skibets afstand fra land.
Svar #1
22. februar 2015 af peter lind
Du se det nemmest ved at se på den skitse du skal lave. Sigtelinjerne danner en trekant, hvor den en sider er de 10,5 km. Ud fra de angivne vinkler kan du finde to vinkler mellem højden i trekanten
Svar #2
22. februar 2015 af Karare
det er afstand jeg ikke ved men se min tegning .. .
Svar #3
Kald skibets position C.
Du kan finde vinkel C i trekanten som differencen mellem de to opgivne vinkler. Vinkel B er 25º. Dermed har du alt hvad du har behov for til at finde alt om den trekant. Du skal finde højden i trekanten. Dertil skal du finde mindst en af de manglende sider. Brug sinusrelationerne til det
Svar #4
22. februar 2015 af Karare
ja lige præcist men det kan jeg ikke finde ud af det svært at se det jeg mener det ...
Svar #5
Du kan jo starte med at finde en af de manglende sider. Brug sinusrelationerne til det.
Skriv et svar til: Hej matematik
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.