Matematik
Den gennemsnitlige liggetid
Hej alle.
Jeg er gået i stå ved denne opgave, så jeg håber, nogle af jer kan hjælpe med den:
På internettet finder Helle en oplysning om, at den gennemsnitlige ligggetid for ejerlejligheder opgjort i august 2014 er 210 dage. Hun påstår, at det ikke kan passe, fordi det er under 30% af boligerne, der har en liggetid på over 210 dage.
Har Helle ret i sin påstand? Du skal begrunde dit svar.
Diagrammet der viser fordelingen af liggetider for ejerlejligheder opgjort i August 2014 er vedhæftet.
På forhånd mange tak.
Svar #1
09. april 2015 af Andersen11 (Slettet)
Regn gennemsnittet ud ved at gange hver frekvens med intervalmidtpunktet og så summere disse produkter.
Svar #4
10. april 2015 af denflittige (Slettet)
Jeg har nu udregnet gennemsnittet ved at dividere med antallet af intervaller, og fået det til at være 24,6, men jeg er lidt usikker på hvad det vil sige ift. Helles påstand?
Svar #6
Je har lige et andet spørgsmål:
Har jeg ret i at det år, hvor den gennemsnitlige pris pr. kvadratmeter toppede i Odense Kommune er 2007?
Svar #7
10. april 2015 af Maseli (Slettet)
Spillet kan fx forløbe med følgende sekvens af slag:
Spiller 1 slår 3, spiller 2 slår 4, spiller 3 slår 4 og går ud. Turen går tilbage til spiller 1, som slår 5, hvorefter spiller 2 slår 1 og går ud. Spiller 1 er vinder.
Et andet forløb kan være:
Spiller 1 slår 4, spiller 2 slår 5 og spiller 3 slår 6. Det er ikke muligt at slå højere, så spiller 3 er vinder.
2.1. Beregn sandsynligheden for at spiller 2 vinder, uden at spiller 3 får lejlighed til at slå.
Nogen der kan hjælpe med denne ?
Svar #8
Du skal vise med en beregning, at huspriserne i gennemsnit er steget med ca. 4 % om året fra den
1. januar 2004 til den 1. januar 2014.
Er det den korrekte fremgangsmåde at udregne ændringen af husprisen i procent ved hver årsovergang og tage gennemsnittet?
Skriv et svar til: Den gennemsnitlige liggetid
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.