Matematik

matematik-HJÆLP!!

19. oktober 2015 af meneedhelp (Slettet) - Niveau: 9. klasse

hej allesammen!

er igang med en problemregning og har problemer med de her to opgaver så håber i kan hjælpe
her kommer den:

katrine har også lært at når hun skal male en solnedgang får maleriet en god opbygning hvis horisontlinjen inddeler lærredets ene side på den måde der er vist på skitse 2 til højre. l er lærredets ene sidelængde.

2.2 undersøg ved måling og beregningom kathrine har placeret horisontlinjen lærred 2 på denne måde.

her kommer den næste:

katrines far påstår at hun lige så godt kan inddele lærredets ene side på den måde der er vist på skitse 3 til højre.

2.3 hvor mange centimeters forskel er der på de to placeringer af horisontlinjen hvis l er 50 cm?

Håber virkelig i kan hjælpe mig da den er for til imorgen. kunne ikke rigtig oploade nogle billeder men hvis i bare søger på google 'katrine maler' og kigger på opgave 2.2 og 2.3 er den der.
tak på forhånd! :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. oktober 2015 af PeterValberg

Kunne du ikke selv lige "Google" det der og give os et link til det rigtige billede?
Når jeg "Googler" katrine maler så får jeg mange (rigtig mange) muligheder, der bestemt ikke har noget med din opgave at gøre :-) vil du have hjælp, så gør lidt forarbejde og gør det nemmere for os at hjælpe dig.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Brugbart svar (1)

Svar #2
19. oktober 2015 af StoreNord

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/FAP14/EMSB%20december%202014/141126_FP9_mat-prob_opgaver.pdf

Svar #3
19. oktober 2015 af meneedhelp (Slettet)

Jo selvfølgelig det havde jeg slet ikke tænkt på!

her kommer linket til siden:
http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/FAP14/EMSB%20december%202014/141126_FP9_mat-prob_opgaver.pdf

i skal bare rulle lidt ned til nr 2

Svar #4
19. oktober 2015 af meneedhelp (Slettet)

tak storenord! havde ikke lige set det før så har også sat et ind men tak

Skriv et svar til: matematik-HJÆLP!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.