Matematik
Gøre prøve
Jeg forstår ikke helt hvordan opgaven skal løses. Opgavenformuleringen lyder:
Undersøg, om funktioen
er løsning til differentialligningen 
Jeg ved at jeg først skal differentiere f(x), som er
, men hvad så?
hjælp tak
Svar #1
25. januar 2016 af PeterValberg
Du indsætter ex-x-1 som y i differentialligningens højre side og reducerer.
Venstre side er jo det samme som f', så hvis de to sider ender med at
være ens, så er f en løsning til differentialligningen (hvilket den er)
Skriv et svar til: Gøre prøve
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
